SUV, θραύση στην ελληνική αγορά και το 2024
Η αγορά αυτοκινήτου το 2024 κινήθηκε ανοδικά, με τους Έλληνες καταναλωτές να δείχνουν για άλλη μια φορά την προτίμησή τους στα SUV.
Όπως μαρτυρούν και τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, πάνω από τις μισές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά αφορούσε SUV. Με την κατηγορία των Β-SUV να συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις της.
Βλέποντας το σύνολο της αγοράς, διαπιστώνουμε πως τα SUV ήταν πίσω από το 60% (82.197) των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Νούμερο 3,6% αυξημένο σε σχέση με το 2023. Μόνο τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις των SUV άγγιξαν το 70% (69,1%) παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
H κατηγορία των B-SUV συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του Έλληνα καταναλωτή, καθώς το ποσοστό τους στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 4,2%, φτάνοντας έτσι το 30,7%. Στην πρώτη θέση βρέθηκε το Toyota Yaris Cross καταγράφοντας 8.181 πωλήσεις, νούμερο αρκετό για να το κατατάξει ως το απόλυτο best-seller της ελληνικής αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Αφήνοντας πίσω του τα Peugeot 2008 και Suzuki Vitara με 4.984 και 4.640 πωλήσεις αντίστοιχα.
Το 2024 το 60% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά ήταν SUV
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρωπαϊκές πωλήσεις 2024, σταθερά πρώτη η βενζίνη
Η κατηγορία B, συγκέντρωσε μερίδιο αγοράς 54% (+2,1%), καθώς εκτός από τα B-SUV τα σουπερμίνι βρέθηκαν στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού, με ποσοστό 23,4% (-1,8%).
Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα C-SUV, με ποσοστό 20,3% (-1,3%). Η BMW X1 κέρδισε την πρώτη θέση της κατηγορίας, με 3.223 αυτοκίνητα. Ξεπερνώντας το Toyota CH-R που είδε τις ταξινομήσεις του να ανέρχονται σε 2.909. Το βάθρο συμπληρώθηκε από το Nissan Qashqai με 1.937 πωλήσεις.
Το μερίδιο αγοράς του C-Segment έπεσε από το 29,9% στο 27,5%, καθώς εκτός από τα C-SUV, τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας είδαν το ποσοστό τους να φτάνει το 7,1% (-1,2%).
Ενδιαφέρον λοιπόν παρουσιάζει το γεγονός ότι από τα 137.101 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα, το 81,5% ανήκει στις κατηγορίες B και C. Δείχνοντας πως ο Έλληνας καταναλωτής στρέφεται σε μικρά και μικρομεσαία μοντέλα, SUV ή μη.
Τέλος, ως προς το συστήματα κίνησης, τα υβριδικά φιγουράρουν στην πρώτη θέση, με ποσοστό 42,3% (+11,4%). Τα βενζινοκίνητα είδαν το μερίδιό τους να συρρικνώνεται κατά 6,2%, πέφτοντας έτσι στη δεύτερη θέση με 35,7%. BEV και PHEV βρίσονται στην τρίτη θέση, με ποσοστό 12,4% (+1,1%), με το πετρέλαιο να έχει υποχωρήσει στην τέταρτη θέση και μερίδιο αγοράς 7,2% (-6%)