Στην Ελλάδα τα Audi A3 Sportback PHEV και A3 Allstreet PHEV
H γκάμα των επαναφορτιζόμενων υβριδικών επιλογών της Audi στην ελληνική αγορά μεγαλώνει, με την προσθήκη των νέων Audi A3 Sportback PHEV και A3 Allstreet PHEV.
Το εμπορικό τους ταξίδι στην ελληνική αγορά ξεκινούν τα νέα Audi A3 Sportback PHEV και A3 Allstreet PHEV, με την Kosmocar να γνωστοποιεί την τιμή τους.
Με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, φόρτιση συνεχούς ρεύματος σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης και ηλεκτρική αυτονομία έως 134 χιλιόμετρα, το Audi A3 Sportback TFSI e έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας με αυξημένη πυκνότητα ισχύος βρίσκονται στην καρδιά του κινητήριου συστήματος. Ο 1.5 TFSI evo 2 αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.4 TFSI και διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της ψύξης του θαλάμου καύσης, η συμβίωση του στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου και τον κύκλο Miller, καθώς και το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, εξασφαλίζει υψηλότερο λόγο συμπίεσης.
Τόσο το Audi A3 Sportback PHEV, όσο και το A3 Allstreet PHEV ξεκινούν από τις €51.980
Η ηλεκτρική κίνηση παρέχεται από έναν συντονισμένο κινητήρα με μόνιμο μαγνητισμό, ο οποίος αποδίδει πλέον 85 kW (115 PS) και 330 Nm. Όπως και ο προκάτοχός του, είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων S tronic έξι ταχυτήτων, το οποίο είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα πιο ανθεκτικό ρουλεμάν για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη απόδοση του συστήματος. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διαθέτει ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την αλλαγή των ταχυτήτων και την παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο κινητήρας βενζίνης TFSI είναι προσωρινά απενεργοποιημένος.
Η μεικτή χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι τώρα 25,7 kWh και, ως εκ τούτου, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η καθαρή χωρητικότητα είναι 19,7 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί έως και 143 χιλιόμετρα στον κύκλο μέτρησης WLTP.
Η Audi προσφέρει το A3 Sportback TFSI e στην έκδοση S line. Ο 1.5 TFSI evo2 αποδίδει 177 PS, 27 PS περισσότερα από πριν. Τα 250 Nm, είναι διαθέσιμα μεταξύ 1.500 και 4.000 rpm. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, το A3 Sportback 45 TFSIe αποδίδει συνολική ισχύ 276 PS και 400 Nm. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει από το 0 στα 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 237 km/h.
Το A3 Sportback TFSI e αποκαλύπτει τις σπορ δυνατότητες του στο πρόγραμμα S του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στο πρόγραμμα Dynamic του drive select mode ή όταν ενεργοποιείται το kick down, το κινητήριο σύστημα παρέχει την πλήρη ισχύ του και απελευθερώνει την ισχύ ώθησης στις φάσεις επιτάχυνσης. Στο A3 Sportback TFSI e, τα 70 kW (95 PS) είναι διαθέσιμα για έως και 18 δευτερόλεπτα, επειδή ο ηλεκτροκινητήρας πρέπει να παρέχει περισσότερη ισχύ για να εκμεταλλευτεί την πλήρη δυναμική του συστήματος. Στη λειτουργία EV, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται επίσης κατά το kickdown και καλείται η σχετική ισχύς.
Audi A3 Allstreet
Από εκεί και πέρα, το Audi A3 Allstreet, με τον χαρακτηριστικό του off-road σχεδιασμό και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις της οικογένειας A3 με την πρώτη ματιά. Πλέον διατίθεται σε έκδοση με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση.
Στην καρδιά της κίνησης βρίσκεται ο νέος τούρμπο κινητήρας 1.5 λίτρων TFSI evo 2 με 150 PS και 250 Nm, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 116 PS και 330 Nm. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν συνολική απόδοση συστήματος 204 PS και 350 Nm. Το A3 allstreet TFSI e επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 225 km/h και λειτουργεί σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έως και 140 km/h. Η ισχυρή μπαταρία υψηλής τάσης με συνολική μεικτή χωρητικότητα 25,7 kWh (καθαρή: 19,7 kWh) είναι η βάση για την μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 139 χιλιομλετρων.
Το A3 allstreet TFSI e προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης, επιτυγχάνοντας κύλιση, ανακτώντας ενέργεια (τόσο κατά την κύλιση όσο και κατά το φρενάρισμα), ή ενισχύοντας την απόδοση μέσω της συνδυασμένης ισχύος του ηλεκτρικού κινητήρα και του TFSI. Επιπλέον, το σύστημα διαχείρισης υβριδικής κίνησης διατηρεί ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας ότι υπάρχει επαρκής ηλεκτρική ενέργεια για μελλοντική χρήση, όπως η οδήγηση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών.
Όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το A3 allstreet TFSI e είτε συνεχίζει την πορεία του με απενεργοποιημένους κινητήρες, είτε ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε κατάσταση κύλισης, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Μέσω του πίνακα οργάνων και της οθόνης ΜΜΙ παρέχονται στον οδηγό αναλυτικές πληροφορίες. Το Audi virtual cockpit εμφανίζει την ισχύ που χρησιμοποιείται, τη λειτουργία κίνησης, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία.
Τόσο το Audi A3 Sportback όσο και το A3 allstreet TFS Ie επιτρέπουν αποδοτικά και άνετα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική ενέργεια. Και τα δύο μοντέλα του Ingolstadt υποστηρίζουν φόρτιση DC έως 50 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μια μπαταρία που έχει αποφορτιστεί στο 10% μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Επίσης, είναι δυνατή η τριφασική φόρτιση, με έως και 11 kW σε σταθμούς φόρτισης AC, όπως σε wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η διαδικασία φόρτισης διαρκεί περίπου 2,5 ώρες.
Τέλος, ως προς την τιμή, τόσο το A3 Sportback PHEV, όσο και το A3 Allstreet PHEV ξεκινούν από τις €51.980.