Πόσο κοστίζει η νέα Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα;
Οι νέες Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ και SL 63 4MATIC+ είναι πλέον διαθέσιμες για παραγγελία και στη χώρα μας.
Αντικρίζοντας τη νέα Mercedes-Benz SL δεν μπορείς παρά να παραδεχθείς ότι η γερμανική φίρμα έκανε για ακόμα μια φορά τα μαγικά της και μας παρουσίασε ένα από τα ομορφότερα και συνάμα πιο προηγμένα τεχνολογικά ρόουντστερ του πλανήτη. Το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά σε -αναμενόμενα- αλμυρή τιμή!
Συνοπτικά να αναφέρουμε ότι η έβδομη γενιά της Mercedes-Benz SL έχει δεχθεί την φροντίδα της AMG, φοράει υφασμάτινο τοπ, εφοδιάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης, προσφέρει θέσεις για 2+2 επιβάτες και κρύβει κάτω από το εντυπωσιακό της περιτύλιγμα δυο εκδόσεις με V8 κινητήρα.
Το νέο μοντέλο έρχεται σε μια χρονιά που η SL γιορτάζει σημαντικά γενέθλια. Ακριβώς 70 χρονιά πριν, ένα σπορ αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας στη Στουτγάρδη και έγινε αμέσως θρύλος. Με το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SL (εσωτερική ονομασία W194), η μάρκα Mercedes-Benz απολάμβανε τη μία επιτυχία μετά την άλλη στις παγκόσμιες πίστες από το 1952 και μετά, με αποτέλεσμα το όνομα του μοντέλου SL να γίνει γρήγορα θρυλικό.
Το επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο ακολούθησε το 1954 το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (W198), το οποίο έγινε γνωστό ως «Gullwing» λόγω των ασυνήθιστων θυρών του που άνοιγαν θυμίζοντας φτερά γλάρου. Άλλα ορόσημα στην ιστορία του μοντέλου ήταν η «Παγόδα» (W113, 1963-1971), η αειθαλής R107 (1971-1989), η οποία κατασκευαζόταν για 18 χρόνια και ο διάδοχός της, η R129 (1989-1995).
Αυτή η παράδοση συνεχίζεται τώρα από την τελευταία γενιά της SL, που αναπτύχθηκε εντελώς ανεξάρτητα από τη Mercedes-AMG. Η έναρξη των πωλήσεων αφορά έναν κινητήρα biturbo V8 AMG 4,0 λίτρων που διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης. Οι κινητήρες συναρμολογούνται εξ ολοκλήρου στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Affalterbach σύμφωνα με την αρχή «One Man, One Engine».
Στην κορυφαία έκδοση SL 63 4MATIC+, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει 585 ίππους και παρέχει μέγιστη ροπή 800 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2.500 έως 4.500 rpm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί μόλις 3,6’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Στην SL 55 4MATIC+, η μονάδα V8 αποδίδει 476 ίππους και 700 Nm ροπής. Το σπριντ από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,9’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 295 km/h.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ενώ στάνταρ είναι και το σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+. Για πρώτη φορά, ένα όχημα Mercedes-AMG μαζικής παραγωγής διαθέτει μπροστινή ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με πέντε βραχίονες ελέγχου που είναι τοποθετημένοι εξ ολοκλήρου μέσα στην περίμετρο του τροχού, γεγονός που βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση του οχήματος στο οδόστρωμα, την απόκριση του τιμονιού και συνολικά την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος. Στον πίσω άξονα, μια σχεδίαση πέντε συνδέσμων ελέγχει αντίστοιχα τους τροχούς.
Η SL 55 4MATIC+ κινείται με την πρόσφατα εξελιγμένη χαλύβδινη ανάρτηση AMG RIDE CONTROL η οποία είναι εξοπλισμένη με ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης αμορτισέρ αλουμινίου και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια. Προαιρετικό για αυτό το μοντέλο και στάνταρ για την SL 63 4MATIC+ είναι η πρωτοποριακή ανάρτηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL με ενεργή, υδραυλική σταθεροποίηση μπάρας. Το σύστημα επιτρέπει τη βέλτιστη συμπεριφορά στις στροφές και την αλλαγή φορτίου, με χαρακτηριστικά οδήγησης AMG όσον αφορά τη δυναμική, την ακρίβεια και την απόκριση για τον οδηγό. Ταυτόχρονα, αυξάνει την άνεση κατά την οδήγηση σε ευθεία γραμμή και πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της SL, τα μοντέλα V8 διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό ένα ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 km/h) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από 100 km/h) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει τόσο την ευέλικτη όσο και τη σταθερή οδική συμπεριφορά.
Όπως και η προκάτοχός της, έτσι και η νέα SL βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Mercedes-Benz στη Βρέμη. Είναι το πρώτο όχημα που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από την Mercedes-AMG και κατασκευάζεται σε αυτήν την τοποθεσία.
Η νέα SL είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα με πλήρη εξοπλισμό και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης στις ακόλουθες τιμές:
SL 55 4MATIC+: €239.500
SL 63 4MATIC+: €275.500