Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι τα κορυφαία brand;
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία Intrerbrand δημοσίευσε τη λίστα με τα 100 κορυφαία brand του κόσμου. Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται μέσα σε αυτά;
H λίστα της Intrabrand περιλαμβάνει ούτε μία, ούτε δύο, αλλά τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες μέσα στην πρώτη δεκάδα με τα ισχυρότερα brand του κόσμου.
Η κορυφή παραμένει αμετάβλητη, με την Apple να βλέπει την αξία της να αυξάνει κατά 4%, φτάνοντας έτσι στα 502,68 δισεκατομμύρια δολάρια. Η πρώτη τριάδα παρέμεινε συνολικά αμετάβλητη, με τις Microsoft και Amazon να βρίσκονται αντίστοιχα στη δεύτερη και τρίτη θέση με αξία 316,65 και 276,92 δισεκατομμύρια δολάρια. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Google και η Samsung, με την αξία τους να φτάνει τα 260,26 και 91,4 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Πρώτη ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και έκτη ανάμεσα στα ισχυρότερα brand του κόσμου βρίσκεται η Toyota, με την αξία της να αποτιμάται στα 64,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ιάπωνες διατήρησαν την περυσινή τους θέση, αυξάνοντας την αξία τής εμπορικής επωνυμίας κατά 8%.
Toyota, Mercedes-Benz και BMW είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με το ισχυρότερο brand, σύμφωνα με την λίστα της Intrerbrand
Μία θέση πιο κάτω από τον ιαπωνικό κολοσσό βρίσκεται η Mercedes-Benz, ως ο πρώτος ευρωπαίος κατασκευαστής της λίστας. Η εταιρεία από την Στουτγάρδη αύξησε επίσης την αξία της (+9%), η οποία ανέρχεται πλέον στα 61,41 δισεκατομμύρια δολάρια.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει, μία ακόμα ευρωπαϊκή εταιρεία, η BMW, με την αξία της βαυαρικής φίρμας, μετά την διψήφια αύξησή της (10%) να αποτιμάται πλέον στα 51,15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σε αρκετά υψηλή θέση βρίσκεται η Tesla. Μπορεί η κεφαλαιοποίησή της να ξεπερνά τα 730 δισεκατομμύρια δολάρια, εντούτοις όμως η αξία της υπολογίζεται σε 49,93 δισεκατομμύρια δολάρια, ούσα μία θέση πίσω από τη McDonald's και μία μπροστά από τη Disney.
Επόμενη αυτοκινητοβιομηχανία της λίστας είναι η Honda, στην 27η θέση με αύξηση 7% στην αξία της, η οποία πλέον φτάνει στα 24,41 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πέντε θέσεις πιο κάτω, βρίσκεται η Hyundai που αύξησε την αξία της κατά 18%, στα 20,41 δισεκατομμύρια δολάρια με την Audi να βρίσκεται στην 45η θέση, με αξία 16,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Την πρώτη 50άδα συμπληρώνουν δύο ακόμη εκπρόσωποι του VW Group. Η Porsche βρίσκεται στην 47η θέση, βλέποντας την αξία της να αυξάνεται κατά 20% (16,1 δισεκατομμύρια δολάρια), με την VW να ακολουθεί στην 50η θέση με αξία που αγγίζει τα 15,14 δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια θέση έπειτα από την VW βρίσκεται η Ford, με την αμερικάνικη εταιρεία να αυξάνει την αξία της κατά 3% στα 14,86 δισεκατομμύρια, ενώ στην 63η θέση είναι η Nissan με αξία 12,67.
Στην 70η θέση συναντούμε την Ferrari, η οποία παρά την μικρή σχετικά παραγωγή της (τη στιγμή που γράφεται το άρθρο κάτι λιγότερο από 10.500 αυτοκίνητα) επιβεβαιώνει το τεράστιο brand name της, με αξία 10,83 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην 88η θέση βρίσκεται η Kia, με 7,05 δισ. αξία (+7% από πέρσι), ως ο τελευταίος κατασκευαστής αυτοκινήτου στη λίστα με τις 100 πολυτιμότερες εταιρείες του κόσμου της Interbrand.