
Τα πέντε τετρακίνητα SUV της αγοράς κάτω από τα 30 χιλιάρικα
Η τετρακίνηση σπανίζει στις μέρες μας παρά τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για SUV. Υπάρχουν όμως ορισμένα μοντέλα που δεν θα διστάσουν να πατήσουν χώμα με αξιώσεις -εφόσον τους ζητηθεί.


Τα SUV έχουν κατακτήσει την ελληνική αγορά, όμως η τετρακίνηση παραμένει… είδος υπό εξαφάνιση. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν κυρίως δικίνητες εκδόσεις, καθώς οι περισσότεροι αγοραστές σπάνια θα δοκιμάσουν τις δυνατότητες ενός 4x4 εκτός ασφάλτου.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη οδηγοί που θέλουν να συνδυάσουν την περιπέτεια με την καθημερινότητα, αναζητώντας ένα προσιτό τετρακίνητο SUV που δεν θα τους κοστίσει μια περιουσία.
Αν και η τετρακίνηση δεν αποτελεί κανόνα για τα σύγχρονα SUV, υπάρχουν πέντε μοντέλα κάτω από €30.000 που θα πατήσουν χώμα με αξιώσεις
Για αυτούς, η αγορά προσφέρει μερικές ενδιαφέρουσες επιλογές που προσφέρουν αξιοσημείωτες ικανότητες στο off-roading, ευρυχωρία, πρακτικότητα και σύγχρονες τεχνολογίες. Xωρίς μάλιστα να ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των €30.000.
Παρακάτω λοιπόν, ακολουθούν τα πέντε πιο προσιτά τετρακίνητα SUV που κυκλοφορούν σήμερα στην ελληνική αγορά.
KGM Tivoli
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: KGM Tivoli 1.5T 163 PS AWD, με όπλο την τιμή
Ένα μοντέλο γνώριμο στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, καθώς αποτελεί τη φυσική συνέχεια του SsangYong Tivoli. Φέροντας νέο σήμα και με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, το Tivoli με μήκος 4,25 m τοποθετείται στην καρδιά των B-SUV, την πιο εμπορική κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Οι χώροι είναι από τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου, καθώς τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, την ώρα που το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 427 lt ξεπερνά τον μέσο όρο της κατηγορίας. Πλούσιος είναι και ο βασικός εξοπλισμός (πίνακας οργάνων 10,25” και κεντρική οθόνη αφής 9” έρχονται ως στάνταρ) και κάτω από το καπό βρίσκουμε έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με 163 PS.
Τιμώντας την τετρακίνητη φύση του απέχει 17,8 cm από έδαφος. Με τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17,5ο, 17ο και 27ο αντίστοιχα. Υπάρχει μάλιστα διαθέσιμη και η επιλογή κλειδώματος του διαφορικού, ευπρόσδεκτος σύμμαχος όταν έρθουν τα πολύ δύσκολα! Με τιμή που ξεκινά από τις €23.490 φιγουράρει ως το φθηνότερο τετρακίνητο SUV της ελληνικής αγοράς.
Suzuki Vitara
Ένα από τα πιο εμβληματικά μικρά τετρακίνητα SUV συνεχίζει να πουλά σαν ζεστό ψωμί, επιβεβαιώνοντας τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει με τους καταναλωτές. Η πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου όχι μόνο δεν αλλοίωσε τον χαρακτήρα του αλλά πρόσθεσε ορισμένα έξτρα στοιχεία στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip, παιδί για όλες τις δουλειές
Το ιαπωνικό best-seller διατηρεί τον σοβαρό και ισορροπημένο χαρακτήρα που μας έχει συνηθίσει εντός κι εκτός. Με την οθόνη του infotainment (από 7” έως 9”) να υποστηρίζει το πλέον προηγμένο λογισμικό της Suzuki. Κάτω από το καπό του Vitara φιλοξενείται ένα ήπια υβριδικό σύνολο με σημείο το 1.400άρι μοτέρ BoosterJet, αποδίδοντας 129 PS και 235 Nm. Ενώ αξίζει να διαφέρουμε πως το αυτοκίνητο έρχεται στη χώρα μας και ως Strong Hybrid.
Πέρα από την απόσταση από το έδαφος στα 18,5 cm, και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 18,2ο, 17,7ο και 28ο αντίστοιχα, τo παρών δίνει το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης AllGrip που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Suzuki. Πέρα από τις τρεις επιλογές κίνησης (Auto, Sport και Snow), υπάρχει και η επιλογή Lock για κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. To Vitara είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από τις €26.180.
Dacia Duster
Ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της ευρωπαικής -και όχι μόνο- αγοράς στην κατηγορία του πέρασε στην τρίτη γενιά, πιο εντυπωσιακό και δυναμικό από ποτέ με τονισμένους θόλους, ακμές και έντονα νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα να φιλοξενεί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, μια οθόνη 10,1” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και γενικά πιο ποιοτικά υλικά. Με την ευρυχωρία να παραμένει ένα από τα κλειδιά της επιτυχία του Dacia Duster.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Στα ενδότερα της τετρακίνητης έκδοσης του ρουμανικού SUV, φωλιάζει ο 1.200άρης τούρμπο TCe με την ήπια υβριδική υποβοήθηση και συνολική απόδοση 130 ίππων και 230 Nm. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 21,7 cm και οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας τις 24ο, 36ο και 23ο αντίστοιχα. Στοιχεία που αποδεικνύουν πως το Duster μπορεί να φτάσει πραγματικά μακριά. Η βασική έκδοση Expression ξεκινά από τις €26.400.
Suzuki S-Cross
Ένα σκαλί πάνω από το Vitara τοποθετείται το Suzuki S-Cross που με μήκος στα 4,3 m ακροβατεί ανάμεσα στην κατηγορία των B και C-SUV. Όπως και στην περίπτωση του Vitara, το S-Cross δέχτηκε ένα ήπιο φρεσκάρισμα, το οποίο αφορούσε κυρίως την προσθήκη ακόμα περισσότερων συστημάτων ασφαλείας. Με τα Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System να είναι πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip, αναβάθμιση ασφαλείας
Στέκει 17,5 cm από το έδαφος, φορά το ίδιο μοτέρ με το ομογάλακτο Vitara και εξοπλίζεται εκ νέου με το αποδεδειγμένα ικανό σύστημα τετρακίνησης AllGrip της ιαπωνικής φίρμας. Όσο για την τιμή του, ξεκινά από τις €27.680.
KGM Korando
Η λίστα ολοκληρώνεται με ένα ακόμα μοντέλο της νεοφερμένης στην ελληνική αγορά KGM. To Korando, με μήκος στα 4,45 m (το μεγαλύτερο από τα αυτοκίνητα που αναφέρουμε), μεταξόνιο στα 2,67 m και πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 551 lt τονίζει τον οικογενειακό του χαρακτήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανακοινώθηκε η τιμή των μοντέλων της KGM στην ελληνική αγορά
Η καμπίνα διακρίνεται για τη στιβαρότητά της, με τις οθόνες 10,25” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 9” για το infotainment να συμβαδίζουν πλήρως με τις ψηφιακές νόρμες της εποχής.
Με απόσταση από το έδαφος στα 18,2 cm, γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας στις 18ο, 24,5ο και 15,9ο αντίστοιχα, ισχύ 163 PS και τιμή εκκίνησης τις €29.990 είναι ένα από τα πιο προσιτά SUV αυτού του μεγέθους.