Να γιατί το Ford Kuga είναι το best seller PHEV στην Ευρώπη
Το Plug-in Hybrid SUV της Ford έχει όλα όσα απαιτούνται για να κερδίσει τις προτιμήσεις σε μια κατηγορία με αδυσώπητο ανταγωνισμό και αυτό φαίνεται από τις πωλήσεις του.
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Και για την περίπτωση του Ford Kuga Plug-in Hybrid, η αλήθεια είναι πως για το πρώτο μισό του 2021 αναδείχτηκε στο best seller PHEV σε ολόκληρη την Ευρώπη, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Είναι ενδεικτικό πως μόνο από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο σημείωσε σχεδόν 16.000 πωλήσεις, δηλαδή σχεδόν 30% παραπάνω από τον αμέσως δημοφιλέστερο ανταγωνιστή του.
Είναι προφανές πως αυτή η επιτυχία δεν μπορεί να οφείλεται στην τύχη μα στα επιμέρους χαρακτηριστικά του μοντέλου της Ford, τα οποία σχηματίζουν ένα C-SUV με τα καλύτερα στοιχεία από τα συμβατικά αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το οποίο μπορεί με απλά λόγια να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά στην καθημερινότητα αλλά και να σε ταξιδεύει όποτε και όσο μακριά χρειαστεί χωρίς άγχος για τα χόμπι και την αναψυχή σου.
Για να τα πετύχει όλα αυτά το Kuga PHEV χρησιμοποιεί υψηλή τεχνολογία για το υβριδικό σύστημα. Το βασικό ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση του βαθμού απόδοσης, σε συμφωνία πάντα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που ένα SUV πρέπει να έχει. Την πηγή της κίνησης αποτελεί ο συνδυασμός ενός θερμικού κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 2,5 lt και λειτουργία στον κύκλο καύσης Atkinson, με έναν ηλεκτρικό σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη που από κοινού αποδίδουν 225 PS και συνεργάζονται με κιβώτιο CVT για τη μέγιστη ευκολία στην οδήγηση. Ο τρόπος που συνεργάζονται καθοδηγείται από τέσσερα προφίλ, από τα οποία μπορείς να αφήσεις το αυτοκίνητο να διαχειρίζεται αυτόματα την ενέργεια (AUTO), να ενεργοποιήσεις την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, να διατηρήσεις ένα δεδομένο επίπεδο φόρτισης για την μπαταρία ή και να τη φορτίσεις μέσω του θερμικού κινητήρα.
Η μπαταρία είναι μια υγρόψυκτη μονάδα ιόντων λιθίου (Lithium-ion) με χωρητικότητα 14,4 kWh που επαρκεί για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 56 km σε μικτή χρήση και έως 68 σε αστικό πεδίο, πάντα σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP. Στο ίδιο πρότυπο μέτρησης η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι μόλις 1,4 lt/100 km και η εκπομπή CO2 μόλις 32 g/km.
Για όσους σκέφτονται πως τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα εργοστασιακών μετρήσεων, τα στοιχεία που η Ford συλλέγει από τους χρήστες του μοντέλου είναι εντυπωσιακά και έρχονται να αποτυπώσουν την εμπειρία του Kuga PHEV στον πραγματικό κόσμο ως εξής: Το 49% των μετακινήσεών τους γίνεται χωρίς να καταναλώνουν ούτε σταγόνα βενζίνης, με τη φόρτιση να ολοκληρώνεται σχεδόν τις μισές περιπτώσεις την νύχτα στο γκαράζ, άρα και όλα τα ευεργετικά αποτελέσματα που αυτό συνεπάγεται για την ελαχιστοποίηση του κόστους χρήσης και το σεβασμό στο περιβάλλον.
Εκτός από τα παραπάνω ιδιαίτερα ελκυστικά χαρακτηριστικά, το Kuga PHEV διατηρεί και όλα εκείνα που το καθιστούν γνήσιο Ford. Δηλαδή τη μοναδική σχέση που αναπτύσσει με τον οδηγό, χάρη στην άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και ποιότητα κύλισης, με απίστευτα χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.
Η τελευταία είναι ακόμα ένα προσόν για το Kuga PHEV, καθώς διαθέτει κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, κεντρική οθόνη αφής 8” για το infotainment SYNC 3 και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, μαζί με το FordPass που κάνει τις μετακινήσεις πιο άνετες από ποτέ. Όλοι θα εκτιμήσουν επίσης την εργονομική σχεδίαση και την πρακτική προσέγγιση που πρέπει να έχει κάθε οικογενειακό μοντέλο, μαζί με άφθονο χώρο στην καμπίνα και χώρο αποσκευών που χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα κυμαίνεται από τα 411 έως τα 581 lt. Λογίζεται δηλαδή από τους καλύτερους στα C-SUV με Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης.
Το στοιχείο που ολοκληρώνει την πληρότητα του Kuga PHEV, είναι ο πληθωρικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, έτσι ώστε να υποστηρίζει σωστά τις €45.715 που κοστίζει. Εκεί βέβαια είναι που έρχεται η κάτω από τις €40.000 τιμή προ φόρων, που μαζί με τις πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 δίνουν την έγκριση για μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης και καθιστούν το Kuga PHEV τόσο ελκυστικό.