Μεγάλες αλλαγές στην οργάνωση της VW
Σε αναδιοργάνωση της εταιρική του δομής προχωρά ο Όμιλος Volkswagen σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες. Στόχος είναι η αποκέντρωση των εξουσιών με τη δημιουργία τεσσάρων εταιρειών εκμετάλλευσης (holding) για τις 12 συνολικές μάρκες του Ομίλου
Επικεφαλής της εταιρείας εκμετάλλευσης, που θα περιλαμβάνει τις VW, Skoda και Seat, θα είναι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Herbert Diess, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Handelsblatt. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα ο τομέας με την πιο επείγουσα ανάγκη μεταρρύθμισης είναι ο παραγωγικός πυρήνας της VW δηλαδή τα εργοστάσιά της στη Γερμανία και το υψηλό κόστος λειτουργίας τους.
Οι Audi, Lamborghini και Ducati θα σχηματίσουν μια δεύτερη εταιρεία εκμετάλλευσης, της οποίας επικεφαλής θα είναι ο νυν Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Rupert Stadler. Oι Porsche, Bentley και Bugatti θα ομαδοποιηθούν σε μια ενιαία εταιρεία υπό τον έλεγχο του νυν επικεφαλής της Porsche, Matthias Mueller. Τέλος τα επαγγελματικά VW μαζί με τα Scania και MAN, θα σχηματίσουν την τέταρτη εταιρεία, της οποίας επικεφαλής θα είναι το πρώην αφεντικό των φορτηγών Daimler, Andreas Renschler.
Αυτή η αναδιοργάνωση ανατρέπει πλήρως τα σχέδια του πρώην Προέδρου της VW, Ferdinand Piech, ο οποίος ήθελε να δώσει αυτονομία σε κάθε μάρκα ξεχωριστά, ώστε να αυξηθεί και ο μεταξύ τους ανταγωνισμός. Πολλοί αναλυτές είχαν επισημάνει πως το οργανόγραμμα του Piech είχε μετατρέψει τον Όμιλο VW δύσκολο στον έλεγχο και αργοκίνητο στις αλλαγές της αγοράς. Να σημειώσουμε πως συνολικά ο Όμιλος έχει 119 εργοστάσια παγκοσμίως ενώ εργοδοτεί 600.000 υπαλλήλους.
Η νέα διοικητική δομή, όπως αναφέρει η Handelsblatt, είναι σχεδιασμένη ώστε να βελτιώσει την αποδοτικότητα και να κάνει τις λήψεις αποφάσεων πιο γρήγορες. Κάθε μια από τις τέσσερις εταιρείες θα αποφασίζει ποια μοντέλα θα πουλάει και σε ποιες αγορές. Ο επικεφαλής κάθε μιας θα είναι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της VW. Θα καταργηθούν θέσεις όπως του επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ παγκοσμίως, που μέχρι τώρα κατείχε ο Christoph Klingler.
Η εταιρεία επενδύσεων Evercore ISI αναφέρει πως ειδικά η εταιρεία εκμετάλλευσης (holding) των VW, Skoda και Seat θα κάνει πωλήσεις 7,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίων με συνδυασμένο τζίρο στα 119 δισεκατομμύρια ευρώ, κέρδη 3,2 δισεκατομμυρίων και περιθώριο λειτουργικού κέρδους στο 2,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του 2014. Ο επικεφαλής της ομάδας ανάλυσης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας της Everocore ISI, Arndt Ellinghorst, αναφέρει σε σημερινό ενημερωτικό σημείωμα προς τους επενδυτές πως η νέα δομή κυρίως απευθύνεται στις μαζικές επιχειρήσεις της VW.
«Είναι σωστή, κατά την άποψή μας η επιλογή της VW να μην ομαδοποιήσει στην ίδια εταιρεία την Audi με την Porsche», σημειώνει και προσθέτει: «Η ομαδοποίηση της Porsche με την Bugatti και την Bentley δεν σημαίνει και πολλά πράγματα, τουλάχιστον για τους μετόχους. Για την Audi η κατάσταση δεν αλλάζει. Η πιο αδικημένη πρέπει να θεωρείται η Skoda δεδομένων και των πολύ καλών επιδόσεών της τα τελευταία χρόνια».
Να σημειώσουμε πως η VW δεν έχει ακόμα σχολιάσει επισήμως τα δημοσιεύματα.