Ηλεκτρικά: Τι εγγύηση δίνει κάθε εταιρεία για τις μπαταρίες;
Σκέφτεστε να αγοράσετε ένα BEV, αλλά το κόστος της αντικατάστασης της μπαταρίας σας φοβίζει; Τα καλά νέα είναι ότι οι κατασκευαστές την εγγυώνται για μεγάλο διάστημα, αν και υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους.
Κινητήρες με λίγα μέρη και περιορισμένη συντήρηση στην απλούστερη μορφή της... Στα χαρτιά, με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοιμάσαι ήσυχος. Αλλά υπάρχει ακόμη ένα στοιχείο που μπορεί να σου σου χαλάσει τον ύπνο: Η μπαταρία για την κίνηση του ηλεκτρομοτέρ. Προφανώς και αυτή δεν έχει καμία σχέση με τον κλασικό 12βολτο συσσωρευτή, ο οποίος παραμένει στο αυτοκίνητο για να τροφοδοτεί διάφορες λειτουργίες και εξοπλισμό και του οποίου το κόστος αντικατάστασης κυμαίνεται μεταξύ 50 και 250 ευρώ. Εδώ μιλάμε για την κύρια συστοιχία μπαταριών ενός BEV που κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ. Ευτυχώς, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσουν τους αγοραστές, οι περισσότεροι κατασκευαστές επέλεξαν εγγύηση μεγάλης διάρκειας.
Για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, η κάλυψη οκτώ ετών και 160.000 km αποτελεί πλέον σχεδόν κανόνας. Μόνο η Lexus προχωρά πολύ περισσότερο, με δέκα χρόνια και 1.000.000 km για το UX 300e. Η Tesla επίσης τοποθετείται πάνω από τον μέσο όρο με 240.000 km, αλλά μόνο στα Model S και Model X ή με 192.000 km στις κορυφαίες εκδόσεις του Model 3. Οι άλλες παραμένουν στις 160.000 km του μέσου όρου.
Από την άλλη πλευρά, σε αντίθεση με τη συνήθεια της για 7ετή εγγύηση στα θερμικά μοντέλα, η Kia είναι μάλλον κακός μαθητής σε αυτή την περίπτωση. Η εγγύηση που δίνει είναι κάτω από τον μέσο όρο με επτά χρόνια/150.000 km. Κάτω από αυτό το επικοινωνιακό (και ουσιαστικό όριο) τοποθετείται η Dacia που δίνει για το Spring 120.000 km. Τα ίδια και η smart που ορίζει την κάλυψη στο EQ στα 100.000 km. Νούμερα που όμως δεν είναι δραματικά για τα δύο αυτά μοντέλα που έχουν προνομιακό (αν όχι αποκλειστικό) πεδίο για την κίνησή τους, την πόλη.
Πριν αγοράσετε, ωστόσο, υπάρχει άλλο ένα σημείο που θα πρέπει να ελέγξετε με τον πωλητή: Την απώλεια χωρητικότητας που θα σας επέτρεπε να απαιτήσετε μια νέα μπαταρία. Με τις τρέχουσες τεχνολογίες ιόντων λιθίου, η απώλεια αυτονομίας με την πάροδο του χρόνου είναι πράγματι αναπόφευκτη. Ένα φαινόμενο ακόμη πιο έντονο αν κάνεις πολλές ταχυφορτίσεις.
Επομένως, οι εταιρείες δεν προχωρούν σε αντικατάσταση παρά μόνο εάν η χωρητικότητα πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο. Το consensus μεταξύ των κατασκευαστών φαίνεται να προκύπτει περίπου στο 70% της χωρητικότητας. Πιο τσιγκούνα, η Volvo πέφτει στο 55%, κάνοντας τα πράγματα πολύ λιγότερο συμφέροντα για τον αγοραστή. Η Škoda αντίθετα αποδεικνύεται «καραμουρτζούνης» με στόχο το «80% ύστερα από δέκα χρόνια, με ετήσιο ρυθμό 15.000 km».
Στον παρακάτω πίνακα συμπεριλαμβάνουμε και την εργοστασιακή εγγύηση για την μπαταρία των υβριδικών μοντέλων παντός είδους, μιας και σε κάποιες εταιρείες αυτή διαφέρει από την αντίστοιχη των EV. Η δεύτερη τιμή στον πίνακα λοιπόν αφορά αυτά.
Εταιρεία | Χρόνια | km x 1.000 |
Audi | 8/8 | 160 |
BMW | 8/8 | 160 |
Citroën | 8/8 | 160 |
Dacia | 8/- | 120 |
DS Automobiles | 8/8 | 160 |
FIAT | 8/5 | 160/200 |
Ford | 8/8 | 160 |
Honda | 8/8 | 160 |
Hyundai | 8/8 | 160 |
Jaguar | 8/8 | 160 |
Jeep | -/8 | |
Kia | 7/7 | 150 |
Land Rover | -/8 | |
Lexus | 10/11 | 1.000 |
Mazda | 8/8 | 160 |
Mercedes-Benz | 8/8 | 160 |
MINI | 8/8 | 160 |
Mitsubishi | -/8 | |
Nissan | 8/- | 160 |
Opel | 8/8 | 160 |
Peugeot | 8/8 | 160 |
Porsche | 8/8 | 160 |
Renault | 8/8 | 160 |
SEAT | 8/8 | 160 |
Škoda | 8/8 | 160 |
smart | 8/- | 100 |
Suzuki | -/5 | |
Tesla | 8/- | 160 έως 240* |
Toyota | -/11 | |
Volkswagen | 8/8 | 160 |
Volvo | 8/8 | 160 |
* Ανάλογα με το μοντέλο