Η Ευρώπη μπαίνει για τα καλά στην... πρίζα καθώς ανεβαίνουν συνεχώς οι πωλήσεις EV

Η Ευρώπη μπαίνει για τα καλά στην... πρίζα καθώς ανεβαίνουν συνεχώς οι πωλήσεις EV

Δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για τον μήνα Οκτώβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, αλλά και για το δεκάμηνο του 2023.

Πωλήσεις EV στην ΕΕ

Συνεχή άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, οι πωλήσεις των EV ήταν περισσότερες από αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβότερα όλων, ενώ οι κρατικές επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές φαίνεται να βαίνουν προς μείωση αν όχι προς κατάργηση. Σε κάθε περίπτωση η αγορά μετά από μια δύσκολη περίοδο που πέρασε στη διάρκεια της πανδημίας φαίνεται να ανακάμπτει και η παραγωγή αυτοκινήτων να ομαλοποιείται. 

Τον Οκτώβριο είχαμε στην ΕΕ αύξηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υβριδικών αλλά μείωση στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ACEA, τον Οκτώβριο το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασε στο 14,2% έναντι 12% του αντίστοιχου περυσινού μήνα. Άνοδο σημείωσαν και τα υβριδικά με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους με μερίδιο αγοράς 33,4% τον Οκτώβριο.

Οι πρωταθλήτριες χώρες σε ηλεκτρικά και υβριδικά
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν συνολικά στις χώρες της ΕΕ 121.808 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Οι αγορές με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι αυτή του Βελγίου (+147,3%) και της Δανίας (+100,7%), ενώ μικρή αύξηση σημείωσε η γερμανική αγορά (+4,3%). Συνολικά στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2023 στην ΕΕ έχουν πουληθεί 1,2 εκατ. ηλεκτρικά που μεταφράζεται σε άνοδο της τάξης του 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι και σε μερίδιο 14% επί του συνόλου των πωλήσεων.

ev europe sales

Σε ό,τι αφορά στα υβριδικά, τον Οκτώβριο είχαμε μια αύξηση στην ΕΕ της τάξης του 38,6%, ενώ στο δεκάμηνο η αύξηση είναι της τάξης του 29,8%, που μεταφράζεται σε 2,2 εκατ. μονάδες.

Αντίθετα, οι πωλήσεις των plug-in Hybrid Electric μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Αιτία η μεγάλη πτώση στην αγορά της Γερμανίας (-49%) που δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει την αύξηση στις αγορές του Βελγίου και της Γαλλίας.

Βενζίνη και πετρέλαιο
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ACEA, τον Οκτώβριο του 2023 οι βενζινοκίνητων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,1%, μολονότι το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι σημαντικότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στις αγορές της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%).

Από την άλλη η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να πέφτει τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2% με τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ να οδηγούν την κούρσα. Έτσι έχουμε Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% που είχαν τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.

europe sales total by fuel

Οι συνολικές πωλήσεις
Αν αθροίσουμε όλες τις παραπάνω κατηγορίες, τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,6% ή σε απόλυτο αριθμό κατά 855.484 μονάδες. Αυτό σύμφωνα με τον ACEA σηματοδότησε τον δέκατο πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Η γερμανική αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε πιο μέτρια ετήσια αύξηση της τάξης του 4,9%. Αντίστοιχα στο δεκάμηνο του 2023 οι ταξινομήσεις νέων ΙΧ αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά τα σχεδόν εννέα εκατομμύρια μονάδες. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube