Η Dacia σε μεγάλη φόρμα!
Με αύξηση 24% στις πωλήσεις κατά το πρώτο 6μηνο του 2023, η Dacia σφύζει από υγεία! Όλα τα μοντέλα της κερδίζουν έδαφος στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η Dacia σημείωσε συνολικά 345.432 πωλήσεις (IX και LCV) το πρώτο 6μηνο του 2023, δηλαδή αύξηση 24,2%.
Αυτή η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, φτάνοντας 29,5%, σε μια αγορά που ανέβηκε κατά 17,5%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς ακολουθεί επίσης θετική τάση με 4,5% (+0,4 μονάδες), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
H Dacia κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις λιανικής, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη το 8,4%. Το προηγούμενο ρεκόρ της ήταν πέρυσι, με 7,6%.
Η δύναμη της Dacia βρίσκεται στην γκάμα της, της οποίας όλα τα μοντέλα βρίσκονται σε ανοδική πορεία πωλήσεων. Το Sandero σημείωσε άνοδο 24% (138.978 μονάδες), το Duster 13% (πουλήθηκαν 111.981 μονάδες) και το Spring 38% (27.438 μονάδες). Όσο για το Jogger, έχει προσελκύσει περισσότερους από 100.000 αγοραστές, με την υβριδική έκδοση να αντιπροσωπεύει μία στις τέσσερις παραγγελίες. Πιο χαμηλά το Logan με 14.152 πωλήσεις.
Η Dacia που αρχικά σχεδιάστηκε για να απευθύνεται στις αναδυόμενες χώρες, κατέληξε να γίνει επιτυχία στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, που είναι τρόπον τινά και εθνική αγορά της, η ρουμανική φίρμα σημείωσε άλμα 25%, με μερίδιο αγοράς στη λιανική 9,1%. Από την αρχή του έτους, τέσσερα μοντέλα της βρίσκονται στο Τοπ 20 των πωλήσεων.
Παραδόξως, στην Ιταλία είναι ακόμη πιο ισχυρή με άνοδο 26%. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς στους πελάτες λιανικής είναι χαμηλότερο (5,6%). Στη Γερμανία, σε μια αγορά που είναι αυξημένη σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2022 σχεδόν 13%, η Dacia σημειώνει άνοδο 41%. Στην Ισπανία, η οποία επωφελείται από μια παρόμοια αγορά, η φίρμα είναι επίσης σε πολύ καλή κατάσταση με +40%.
Τέλος, στην πραγματική εθνική αγορά της, στη Ρουμανία, η διείσδυση είναι η μεγαλύτερη, με αύξηση πωλήσεων 51%. Το Top 5 καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από μοντέλα της Dacia! Με τους πελάτες λιανικής να φτάνουν σε μερίδιο αγοράς-ρεκόρ, 40,8%.
Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι πιο υποτονικά. Σε μια αγορά που παρουσίασε στο 6μηνο του ’23 έναντι αυτού του ’22, ποσοστό αύξησης 28,4%, η Dacia πούλησε 1.796 αυτοκίνητα. Οπότε με 1.644 πωλήσεις το πρώτο 6μηνο του ’22, η αύξηση περιορίστηκε στο 9,2%. Σημειωτέον βέβαια, ότι στη χώρα μας μόλις ξεκίνησε η διάθεση του Spring, αν και είναι ένα μοντέλο που αποτελεί μόλις το 7,9% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων της Dacia.