Η Αυτού Δυναμικότητα του Ford Fiesta ST
Σε ένα κόσμο που μεταστρέφεται προς τα ευρύχωρα -μα συνάμα αδιάφορα- SUV, υπάρχουν λίγες εταιρίες που επιμένουν να προσφέρουν ανόθευτη οδηγική ικανοποίηση, σε λογική τιμή.
Στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευαστές που συντηρούν ξεχωριστή γκάμα σπορ εκδόσεων για τα μοντέλα τους δεν απαιτούν πολλά δάκτυλα για να μετρηθούν. Μεταξύ αυτών, ξεχωριστή θέση κατέχει η Ford. Εδώ και δεκαετίες, η σειρά ST αποτελεί σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, στην απόκριση και στον έλεγχο ενός αυτοκινήτου. Είτε μιλάμε για σουπερμίνι είτε για μικρομεσαία είτε ακόμα για σεντάν ή SUV.
Στην προκειμένη περίπτωση, ο λόγος αφορά το Fiesta ST, το οποίο εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί «φονέας γιγάντων». Ένα σπορ αυτοκίνητο με κόμπακτ διαστάσεις, το οποίο όμως φοριέται σαν γάντι, δεν απαιτεί ιδιαίτερες οδηγικές ικανότητες και μπορεί να κινηθεί ταχύτατα σε κάθε είδους διαδρομή.
Επιχειρώντας μία μικρή ιστορική αναδρομή, το πρώτο Fiesta ST παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης το 2004. Βασιζόταν στην πέμπτη γενιά του αυτοκινήτου και φορούσε κάτω από το καπό ένα δίλιτρο κινητήρα Duratec 150 ίππων. Ανατρέχοντας στα τεύχη εκείνης της εποχής, τα πρώτα συγκριτικά έναντι του ανταγωνισμού (λέγε με Mitsubishi Colt CZT και Seat Ibiza FR) το έβγαζαν πρώτο στην καρδιά μας. Όπως χαρακτηριστικά γράφαμε τότε «και αν χάνει στις ευθείες, στις στροφές, εκεί που μετράνε οι πραγματικοί οδηγοί, κερνάει τσάι και περιμένει στο τέλος…»
Τα χρόνια πέρασαν και εκείνο το πρώτο Fiesta ST μετασχηματίστηκε, περνώντας δύο γενιές μέχρι τις μέρες μας. Αυτό που παραμένει όμως ίδιο, είναι η ικανότητά του να σημαδεύει την επόμενη στροφή… Και να χαράσσει υποδειγματικά την τροχιά του, με χιλιόμετρα που θα τρόμαζαν πολλά μοντέλα μεγαλύτερης ισχύος.
Στην έβδομη πλέον γενιά του Fiesta, εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων με 200 άλογα. Ένα μοτέρ που του χαρίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 6,5” και τελική ταχύτητα 232 km/h. Κι αν η κίνηση συνεχίζει να περνά στον δρόμο μέσω των εμπρός τροχών, παρεμβάλλεται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife. Μπλοκέ που του εξασφαλίζει ιδανική κατανομή και το ελάχιστο δυνατό σπινάρισμα.
Πέρα από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού σπορ αυτοκινήτου, ένα μπάκετ, σφιχτές αναρτήσεις και ένα γρήγορο και ακριβές τιμόνι, έρχονται πλέον τα ηλεκτρονικά να προσδώσουν μία νέα διάσταση. Για τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση από στάση, το νέο Ford Fiesta ST εφοδιάζεται με σύστημα launch control. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία διαφορετικά modes: Normal, Sport και Race Track. Επίσης, μία σειρά από φώτα στον πίνακα οργάνων βοηθούν να αλλάζεις τις ταχύτητες την κατάλληλη ώρα, κερδίζοντας δευτερόλεπτα.
Στην ευθεία είναι σβέλτο και ευθύβολο. Εκεί όμως που βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του είναι σε πίστες ή σε δρόμους με συνεχείς καμπές. Η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει, ο τρόπος που στρίβει αλλά και ο έλεγχος που δίνει στα χέρια του οδηγού, κινούνται σε δικό τους επίπεδο. Πρόκειται για ένα σπόρτσκαρ ικανό να καλύψει ακόμα και οδηγούς με απαιτήσεις που έχουν προκύψει στο τιμόνι σαφώς πιο ισχυρών μοντέλων.
Το σημαντικότερο όμως που έχει πετύχει το Μπλε Οβάλ είναι πως όλα αυτά δεν έρχονται μονοδιάστατα. Δεν πρόκειται για ένα μοντέλο «ειδικής χρήσης» που ανθίζει μόνο στην πίεση και στο συνεχές στροφιλίκι. Απεναντίας! Το Fiesta ST διαθέτει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, ικανό να καλύψει με επιτυχία τις καθημερινές ανάγκες της μετακίνησης. Ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το SYNC3 infotainment 8’ της φίρμας και ηχοσύστημα της B&O, αναδύεται αρμονικά μέσα από ένα ευρύχωρο σαλόνι, κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά.
Η ανάρτηση μπορεί να είναι σφιχτή, στρογγυλεύει όμως τις αιχμηρές ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να κοπανάει. Η τέλεια ρύθμιση του συμπλέκτη -ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινά απαλά και απροβλημάτιστα σχεδόν με ραλαντί- συμβάλλει επίσης σε αυτό. Και το καλύτερο, έρχεται από το κόστος αγοράς. Η τιμή των 22.135 ευρώ για τη βασική έκδοση του Fiesta ST φαντάζει δυσανάλογα μικρή για τα όσα προσφέρει. Τόσο από άποψης δυνατοτήτων όσο και εξοπλισμού. Ως εκ τούτου, το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας των ST δικαίως διατηρεί μία ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας… και στις προτιμήσεις των απανταχού οπαδών της γρήγορης οδήγησης.