H υβριδική υπεροχή της Ford

H υβριδική υπεροχή της Ford

H σύγχρονη γκάµα της Ford απαρτίζεται από εξηλεκτρισµένα µοντέλα που συνδυάζουν την ακαταµάχητη οδηγική ταυτότητα του Μπλε Οβάλ µε υψηλές επιδόσεις και ταυτόχρονα χαµηλή κατανάλωση και ρύπους.

Εξαίρεση στον κανόνα της εποχής του εξηλεκτρισµού που θέλει τα αυτοκίνητα αποστειρωµένα, η Ford κρατά ψηλά το λάβαρο της οδηγικής απόλαυσης µε την αρωγή µάλιστα της ηλεκτρικής ενέργειας. Η υβριδική γκάµα κλιµακώνεται από τα ήπια υβριδικά συστήµατα των Fiesta, Focus και Puma που φτάνουν σε µέγιστη ισχύ τα 155 PS, συνεχίζει µε το Ford Kuga PHEV των 225 ίππων και ολοκληρώνεται µε το επιβλητικό Ford Explorer PHEV των 457 PS.

Με τόσες επιλογές, είναι δεδοµένο πως η Ford διαθέτει το κατάλληλο υβριδικό μοντέλο για κάθε ανάγκη, εκ των οποίων όλα πλην του Explorer καλύπτονται από την εγγύηση Ford Protect που ισχύει για πέντε χρόνια ή 100.000 km.

Ford Fiesta mHEV

Ford Fiesta mHEV

Το κλασικό πλέον σουπερµίνι τροφοδοτείται από την ήπια υβριδική εκδοχή του πολυβραβευµένου 3κύλινδρου 1.000άρη κινητήρα που πλέον ονοµάζεται EcoBoost Hybrid και αποδίδει 125 ίππους. Το Fiesta διατίθεται στα επίπεδα εξοπλισµού ST-Line και ST-Line X, όλα τους έχουν πλούσιο εξοπλισµό και σπορ οδηγικό ταπεραµέντο. Το Fiesta ST-Line µάλιστα, προαιρετικά συνδυάζεται και µε το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη Powershift.

To 48βολτο υβριδικό σύστηµα του Fiesta αντί για κλασικό εναλλάκτη διαθέτει µίζα-γεννήτρια (BISG) που κινείται από ιµάντα και φορτίζει την µπαταρία του συστήµατος κατά την επιβράδυνση. Αυτή η ενέργεια της µπαταρίας χρησιµοποιείται στην επιτάχυνση για να υποβοηθήσει τον κινητήρα EcoBoost µέσω του στροφαλοφόρου άξονα, τονώνοντας την απόκριση και την ροπή στις χαµηλές και µεσαίες στροφές.

Έτσι, οι επιδόσεις βελτιώνονται συνολικά, τη ίδια στιγµή που η κατανάλωση µειώνεται κατά 10% µε τη µέση τιµή στα 5,0 έως 5,3 lt/100 km. Το ίδιο και οι εκποµπές ρύπων CO2 µε 113-116 g/km.


Ford Puma mHEV

Ford Puma mHEV

To Puma είναι ένα από τα πιο δυναµικά B-SUV της αγοράς και αποτελεί το τρίτο µέλος της οικογένειας Ford µε το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστηµα για τον κινητήρα EcoBoost Hybrid. Διατίθεται στις σπορ εκδόσεις ST-Line και ST-Line X, καθώς και στην πιο πολυτελή ST-Line V.

Σε όλες υπάρχει η επιλογή για 125 ή 155 ίππους καθώς και η συµβατότητα µε το 7τάχυτο αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη Powershift, πέραν του κλασικού χειροκίνητου µε τις έξι σχέσεις.


Ford Focus mHEV

Ford Focus mHEV

Το κόµπακτ οικογενειακό της Ford επίσης στηρίζεται στην ήπια υβριδική τεχνολογία του Μπλε Οβάλ. Και εδώ ο EcoBoost συνδυάζεται µε το 48βολτο υβριδικό σύστηµα που χρησιµοποιεί µίζα-γεννήτρια (BISG). Ωστόσο υπάρχουν δύο επιλογές ισχύος µε 125 ή 155 PS, συνδυαστικά µε 6τάχυτο χειροκίνητο ή 7τάχυτο αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη.

Στους 125 PS το Focus διατίθεται στη σπορ έκδοση ST-Line. Για το Focus mHEV των 155 PS οι επιλογές περιλαµβάνουν την ST-Line X, καθώς και τις Active και Active-X µε τον crossover χαρακτήρα και αυξηµένη απόσταση από το έδαφος.


Ford Kuga PHEV

Ford Kuga PHEV

To πρώτο plug-in hybrid µοντέλο της Ford είναι το Kuga, το οποίο διαπρέπει στις πωλήσεις των C-SUV σε ολόκληρη την Ευρώπη και στην Ελλάδα συνοδεύεται από επιτόκιο µόλις 2,99% -πλέον εισφοράς 0,6%- καθώς και τρία χρόνια δωρεάν συντήρησης. Το Kuga PHEV είναι διαθέσιµο στο σπορ επίπεδο εξοπλισµού ST-Line X και εφοδιάζεται µε τον 2,5λιτρο κινητήρα Duratec, ο οποίος συνεργάζεται µε ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετηµένος στο κιβώτιο.

Έτσι συνθέτουν από κοινού ένα σύστηµα κίνησης µε συνολική ισχύ 225 PS που κινεί τους εµπρός τροχούς µέσω κιβωτίου CVT. Η µπαταρία του επαναφορτιζόµενου υβριδικού συστήµατος έχει χωρητικότητα 14,4 kWh, µπορεί να φορτίσει ακόµα και σε οικιακή πρίζα και προσφέρει ηλεκτρική αυτονοµία 64 km.


Ford Explorer PHEV

Ford Explorer PHEV

Η ναυαρχίδα του Μπλε Οβάλ είναι ένα επιβλητικό SUV µε 7θέσια διάταξη καθισµάτων. Εντυπωσιακό από όπου κι εάν το κοιτάξεις, το Ford Explorer διατίθεται στη σπορ έκδοση ST-Line και στην υπέρ-πολυτελή Platinum µε, αποκλειστικά µε επαναφορτιζόµενο υβριδικό σύστηµα κίνησης. Βασική πηγή ενέργειας αποτελεί ο 3λιτρος βενζινοκινητήρας V6 EcoBoost, ο οποίος επικουρείται από ηλεκτροκινητήρα.

Η τετρακίνηση και το αυτόµατο κιβώτιο µε τις δέκα ταχύτητες αναλαµβάνουν να περάσουν τους 457 ίππους στον δρόµο, εξασφαλίζοντας όχι µόνο εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά και οδική συµπεριφορά που είναι σηµείο αναφοράς στα SUV. Η µπαταρία των 13,6 kWh χαρίζει ηλεκτρική αυτονοµία 42 km, µε τη φόρτιση να διαρκεί λιγότερο από έξι ώρες σε οικιακή πρίζα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube