H MG δείχνει τον δρόμο στους Κινέζους
Η MG, υπό την ομπρέλα της SAIC Motor φαίνεται πως μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό παράδειγμα και για άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Έχοντας συμπληρώσει σχεδόν έναν αιώνα ζωής, η MG, με τη βοήθεια της κινεζικής SAIC Motor έχει επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή και αισίως στην ελληνική αγορά (χάρη στο όραμα του Ομίλου Συγγελίδη).
Μπορεί το παράδειγμά της να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και για άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Αποτελεί πλέον γεγονός πως η Κίνα εξελίσσεται σε έναν σημαντικό παίχτη στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, ιδίως στον στίβο των ηλεκτρικών οχημάτων.
H MG, χάρη στη στρατηγική της μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και για άλλους κινέζους κατασκευαστές
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συνεργασία της κινεζικής SAIC και της Αudi για κοινή ανάπτυξη EV
Σχεδιάζει να ανταγωνιστεί άμεσα τους ευρωπαίους κατασκευαστές, αποσκοπώντας να προσελκύσει παραδοσιακούς τους αγοραστές, ενώ εξάγει πολλά από τα αυτοκίνητά της και στην Ευρώπη. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Ποιο όμως είναι το μεγάλο πρόβλημα για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες;
Η δυσπιστία των ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού απέναντι στις σινικές προτάσεις. Οι κινέζοι αγοραστές δεν θεωρούν ανώτερα τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα από τις εγχώριες παραγωγές τους. Αντίθετα όμως, οι υποψήφιοι αγοραστές της Γηραιάς Ηπείρου δεν συμμερίζονται την ίδια άποψη, ακόμα κι αν τα κινεζικά εισαγόμενα αυτοκίνητα κοστολογούνται σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και 40% φθηνότερα από τον ανταγωνισμό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι θα γίνει με τα κινεζικά EV στην Ευρώπη;
Αυτή λοιπόν η επιφυλακτικότητα, σχετίζεται έως ένα βαθμό, με το γεγονός ότι πριν από περίπου 15 χρόνια, τα κινεζικά αυτοκίνητα ήταν χαμηλότερης ποιότητας και λιγότερο προηγμένα από αυτά που προσφέρονται από γνωστές δυτικές μάρκες. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει, καθότι οι Κινέζοι δεν έχουν κάνει απλά βήματα, αλλά άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια.
Και κάπου εδώ έρχεται το success story της MG. Ενώ τα αυτοκίνητα της MG λοιπόν σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην Κίνα, με χρήση κινεζικής τεχνολογίας, φέρουν το σήμα μιας ιστορικής δυτικής μάρκας για την οποία θα έχουν ακούσει οι περισσότεροι ευρωπαίοι καταναλωτές.
Τα μοντέλα της επίσης, κατανέμονται ανάλογα με τη ζήτηση, την επιθυμία και τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Στην αγορά της Κίνας πωλούνται αρκετά σεντάν, ενώ στην Ευρώπη η MG στέλνει αξιόλογα SUV (ZS, HS) αλλά και χάτσμπακ (MG4 Electric), σε αρκετά προσιτές τιμές.
Καθρέφτης αυτής της καθόλα επιτυχημένης στρατηγικής είναι οι πωλήσεις. Η MG, το 2015 κατασκεύασε 75.000 αυτοκίνητα, ενώ το 2022 ο αριθμός αυτός προσέγγιζε το μισό εκατομμύριο.
Η Lotus και η Volvo ανήκουν πλέον σε κινεζικές εταιρείες και σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, λέγεται ότι είναι πολύ πιθανό να εξαγοραστούν και άλλες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να βοηθήσουν την Κίνα να αποκτήσει αναγνώριση και εμπιστοσύνη στις εξαγωγικές αγορές. Αναμένονται επίσης συνεργασίες τεχνολογίας και υποδομής μεταξύ κινεζικών και δυτικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη.