Γιώργος Δεσύλλας: Το «χρυσό μυαλό» πίσω από τη FlexCar
Η FlexCar είναι ένας ζωντανός οργανισµός που ιχνηλατεί τις ανάγκες της εποχής και των ανθρώπων και δηµιουργεί premium υπηρεσίες για το αυτοκίνητο προσαρµοσµένες στις εκάστοτε συνθήκες.
O Γιώργος Δεσύλλας, µιλώντας πέντε γλώσσες και µε σπουδές στο London School of Economics, έχει προλάβει στα 25 του να φορτώσει το βιογραφικό του µε θέσεις στην Deutsche Bank, στην Boston Consulting Group και στην Goldman Sachs. Αλλά εδώ τον ξεψαχνίζουµε ως ιδρυτή και µεγαλοµέτοχο της FlexCar.
Πραγµατοποιώντας µια διεξοδική έρευνα σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο στις νεοφυείς εταιρείες και σε αυτές µε σηµαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αυτές που σε άψογα ελληνικά ονοµάζουµε «startup» και «scaleup», εκπλαγήκαµε διαπιστώνοντας ότι µόλις τρεις άνθρωποι έχουν πετύχει κάτι ανάλογο µε τον Γιώργο Δεσύλλα πανευρωπαϊκά. Συνεπώς, δικαιωµατικά µπορούµε να υπερηφανευόµαστε, ότι ένα από τα «χρυσά µυαλά» της συγκεκριµένης «αγοράς» είναι Έλληνας και µιλάει µε το DRIVE…
Πώς προέκυψε η ιδέα για την FlexCar και πώς έγινε πραγµατικότητα το όραµα;
Η βασική ιδέα είναι πως η όλη διαδικασία γύρω από την αγορά, συντήρηση, πιθανή επισκευή και τελική µεταπώληση ενός αυτοκινήτου είναι πολύ πολύπλοκη, χρονοβόρα και κουραστική για έναν ιδιώτη καταναλωτή ή τον επαγγελµατία. Καθένας θέλει να συγκεντρώνεται στην εργασία του και να περνά ποιοτικό χρόνο, κάνοντας αυτά που απολαµβάνει µε τους ανθρώπους που αγαπάει, λαµβάνοντας λύσεις έτοιµες για όλα τα υπόλοιπα. Μια τέτοια, απλή, προσβάσιµη και all inclusive λύση δεν υπήρχε για το αυτοκίνητο µέχρι τώρα.
Οπότε σε αυτή τη βάση σχεδίασα την υπηρεσία FlexCar, έτσι ώστε να είναι ο πιο απλός και απολαυστικός τρόπος για να έχει ο κάθε επαγγελµατίας, ιδιώτης και επιχειρηµατίας το αυτοκίνητο που θέλει, για όσο καιρό θέλει, µε ένα πακέτο άριστης εξυπηρέτησης.
Ξεκίνησα αρχικά µε ίδια κεφάλαια και πολλή διάθεση και συνέχισα µε την υποστήριξη διεθνών επενδυτών που γρήγορα πίστεψαν σε αυτό το όραµα. Επιχειρηµατική κίνηση που άρχισε να γίνεται πραγµατικότητα σε µεγαλύτερο µέγεθος πλέον.
Ποιες ήταν οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίσατε στη διαδροµή της εταιρείας µέχρι σήµερα;
Η πρώτη µεγάλη πρόκληση ήταν η εύρεση κεφαλαίου. Η εταιρία απαιτεί συνεχή επένδυση στον στόλο για να αναπτυχθεί. Και ποτέ κανείς δεν είχε φέρει σε νέα επιχείρηση στη χώρα µας ούτε το ενα δέκατο του κεφαλαίου που έχουµε πλέον πετύχει, ειδικά σε καιρούς lockdown κ.λπ. Εκεί µέτρησε η επαγγελµατική προσέγγιση και η παγκόσµια στόχευση που είχε η εταιρεία εξαρχής.
Η δεύτερη πρόκληση ήταν να χτιστεί µια πάρα πολύ δυνατή οµάδα µε πολλά νεαρά µέλη για τα οποία είναι η πρώτη τους εργασία, αλλά και κορυφαία στελέχη της αγοράς. Ήταν ζητούµενο όλοι να αγαπούν την εταιρεία και να δουλεύουν επ’ ωφελεία του κοινού οράµατος. Έχοντας εργαστεί στις µεγαλύτερες και πιο ανταγωνιστικές εταιρείες παγκοσµίως µέχρι να µετακοµίσω στην Ελλάδα για να ξεκινήσω την FlexCar, µπορώ να πω µε βεβαιότητα πως έχουµε µια οµάδα παγκοσµίου επιπέδου.
Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία και ποιο θα λέγατε πως είναι το USP της; Τι την κάνει να ξεχωρίζει από άλλα ανταγωνιστικά εγχειρήµατα;
Η FlexCar προσφέρει το τέλειο προϊόν για τον οποιοδήποτε. Από µικρή επιχείρηση, µέχρι επαγγελµατία ή ιδιώτη που θέλει ένα πολύ ωραίο όχηµα και µια ταχύτατη, προσωποποιηµένη εξυπηρέτηση.
Αυτό που µας διαχωρίζει ως εταιρεία από τους ανταγωνιστές µας όσον αφορά τον πελάτη, είναι η απόλυτη ευελιξία και εξυπηρέτηση που προσφέρουµε, κάνοντας το ιδανικό όχηµα άµεσα δικό τους.
Ποιo είναι το µείγµα των πελατών σας, εταιρικοί-ιδιώτες;
Στη FlexCar δεν βάζουµε ταµπέλες στους πελάτες µας και αυτή είναι µια µεγάλη µας επιτυχία. Δεν ταυτίζουµε τον πελάτη µε το αυτοκίνητο που επιλέγει. Αυτοκίνητο µπορείς να αγοράσεις από παντού… Τις συγκεκριµένες υπηρεσίες όµως που το συνοδεύουν, µόνο από τη FlexCar!
Πόσα οχήµατα διαθέτει ο στόλος της FlexCar; Διαθέτετε και ΕV και plug-in hybrid;
Αυτός είναι ένας αριθµός που µεγαλώνει συνεχώς και ραγδαία. Πιστεύουµε πως οι κινητήρες νέας τεχνολογίας είναι το µέλλον και προσφέρουµε οχήµατα στους πελάτες µας που θεωρούµε πως µπορούν από σήµερα κιόλας να αξιοποιηθούν τέλεια. Γι’ αυτόν τον λόγο εξάλλου ήµασταν και η πρώτη εταιρία που έφερε Tesla στην Ελλάδα.
Η FlexCar ανακοίνωσε στα τέλη Ιουνίου νέο γύρο χρηµατοδότησης ύψους €50 εκατ. Τι σηµαίνει αυτή η εξέλιξη για τα επόµενα βήµατα της εταιρείας; Πώς θα αξιοποιήσετε αυτούς τους πόρους;
Η εταιρεία πλέον έχει την υποστήριξη κορυφαίων διεθνών επενδυτών και πλήρη πρόσβαση στη διεθνή αγορά κεφαλαίων. Η συγκεκριµένη ανακοίνωση που σαφώς δεν θα είναι η τελευταία, σηµαίνει ακριβώς πως οδεύουµε ταχύτατα προς τον στόχο µας: Να γίνουµε ο διεθνής leader στην αγορά µας.
Ήδη δραστηριοποιείστε στην αγορά της Κύπρου ενώ σχεδιάζετε την είσοδο και σε άλλες αγορές εκτός Ελλάδας. Τι ακριβώς περιλαµβάνει το πλάνο σας σε αυτό τον τοµέα;
Επιτρέψτε µου προς το παρόν να αρκεστώ να πω ότι πολύ σύντοµα θα έχουµε να ανακοινώσουµε την είσοδο µας και σε µια ακόµα αγορά του εξωτερικού.
"Mόλις τρεις άνθρωποι έχουν πετύχει κάτι ανάλογο µε τον Γιώργο Δεσύλλα πανευρωπαϊκά."
Έχει ανακοινωθεί πως στους άµεσους στόχους σας είναι δηµιουργία του διεθνούς FlexCar hub στην Ελλάδα. Τι ακριβώς περιλαµβάνει;
Τα γραφεία µας στην Αθήνα τα οποία µόλις µετακόµισαν σε ένα µοντέρνο, νεόδµητο τετραώροφο κτήριο επί της λ. Μεσογείων, είναι και θα παραµείνουν το µεγαλύτερο και «κεντρικό» µας γραφείο. Ως τέτοιο, και επειδή πιστεύουµε ακράδαντα στο µεγάλο βάθος ταλέντου στην Ελλάδα, θα συνεχίσουµε να επενδύουµε ασταµάτητα στη δηµιουργία νέων θέσεων εργασίας. Συγκεκριµένα, το γραφείο hub, θα υποστηρίζει τις κεντρικές λειτουργίες τεχνολογίας, το µάρκετινγκ και τη χρηµατοδότηση από την Ελλάδα για όσες χώρες και εάν προστεθούν στη λειτουργία µας. Είναι µια ευκαιρία για κάθε ενδιαφερόµενο να ενταχθεί στην οµάδα µιας εταιρείας που ακόµα κι εάν δεν είναι ο πρώτος ελληνικός «µονόκερος», θα είναι σίγουρα ο ταχύτερος. Αυτό είναι αδιαπραγµάτευτο.
Πώς έχει επηρεάσει η κρίση της πανδηµίας όχι µόνο την εταιρεία, αλλά και γενικότερα τη διεθνή αγορά του car as a service; Τι προβλέπετε για τη συνέχεια;
Αναµφισβήτητα, η πανδηµία ήταν αρνητική λόγω των περιορισµών στις µεταφορές και της κρίσης στους ηµιαγωγούς. Από εκεί και πέρα, επειδή κάνουµε µακροπρόθεσµες αναλύσεις της αγοράς, αξιολογούµε πως η πανδηµία δεν θα συνεχίσει να την επηρεάζει στο µεσοπρόθεσµο µέλλον.
Είναι στη σκέψη σας η επέκταση στο carsharing ή σε κάποιον άλλο τοµέα κινητικότητας;
Εξετάζουµε διάφορα καινοτόµα προϊόντα µε τα οποία θα µπορούµε να κάνουµε πιο ικανοποιηµένους και χαρούµενους τους πελάτες που µας επιλέγουν. Εντός και εκτός της κινητικότητας.
Ποιο είναι το σχόλιο σας για την ελληνική start up σκηνή; Τι χρειάζεται προκειµένου να κατορθώσει να αποκαλύψει την πραγµατική δυναµική της;
Η ελληνική σκηνή των start up είναι µια κυψέλη επιχειρηµατικότητας από την οποία ξεκινάει σήµερα και χτίζεται η Ελλάδα του αύριο. Έχω την τύχη να γνωρίζω πολλούς από τους πρωταγωνιστές αυτής της «έκρηξης» είτε ως φίλους είτε ως συνεργάτες είτε ως επενδυτές. Συχνά δε και µε τις τρεις ιδιότητες, όπως τους Απόστολο Αποστολάκη του VentureFriends, Πάνο Λιουλιά του UniFund, Γιάννη Τσίωρη του Instashop, Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου της Blueground, Νίκο Δρανδάκη της Beat, Θάνο Παπαγγελή της Epignosis, Γιώργο Χατζηγεωργίου του Skroutz και πολλούς πολλούς άλλους. Η ελληνική επιχειρηµατικότητα ήδη αποκαλύπτει την πραγµατική δυναµική της και είναι καθαρά θέµα χρόνου να µιλήσουµε για τους πρώτους ελληνικούς µονόκερους.
Ποια είναι η εκτίµησή σας για την επόµενη ηµέρα της ελληνικής οικονοµίας; Μπορούµε να µιλάµε για επιστροφή στον δρόµο της ανάκαµψης;
Είναι ξεκάθαρο πως µιλάµε ήδη για την οδό της ανάκαµψης, παρά τις µεγάλες δυσκολίες που αντιµετωπίσαµε και αντιµετωπίζουµε λόγω της πανδηµίας. Η ελληνική νοοτροπία έχει στραφεί προς το µέλλον. Εάν µείνουµε συγκεντρωµένοι σε λογικά και σωστά βήµατα δεν έχουµε λόγο να φοβηθούµε.
Διαθέτετε κάποιο «motto» που να συνοψίζει τη φιλοσοφία σας για το επιχειρείν και το µάνατζµεντ;
Πιστεύω πως οι καλοί άνθρωποι που προσπαθούν να µιλούν πάντα µέσω του αποτελέσµατος και να επικεντρώνονται στους πελάτες τους, θα προχωρούν µόνο προς τα εµπρός. Από εκεί και πέρα πορεύοµαι πάντα µε την ευλογία του Θεού και του πνευµατικού µου πατέρα, του πατέρα Δηµητρίου στον Λυκαβηττό.
Ποιο είναι το προσωπικό σας όραµα για τη FlexCar;
Να κάνουµε χαρούµενους τους πελάτες µας, να αναβαθµίζουµε συνέχεια τις υπηρεσίες µας, να µπορούµε να προσφέρουµε αυτοκίνητα σε όλους παρά τις δύσκολες εποχές, να γίνουµε σηµείο αναφοράς στο leasing αυτοκινήτου και έτσι να εξαπλωθούµε σε όλον τον κόσµο. H FlexCar δεν είναι µια εταιρεία που απλώς διακινεί ένα στόλο οχηµάτων. Η FlexCar είναι ένας ζωντανός οργανισµός που ιχνηλατεί τις ανάγκες της εποχής και των ανθρώπων και δηµιουργεί υπηρεσίες προσαρµοσµένες στις εκάστοτε συνθήκες! Μπορεί ο κόσµος να µας έχει ταυτίσει µε το αυτοκίνητο ως όχηµα, αλλά δεν είµαστε µόνο αυτό… Ήδη στις δραστηριότητες µας έχουν προστεθεί οι µοτοσικλέτες και έπεται συνέχεια… Επειδή όµως µε ρωτήσατε για το προσωπικό µου όραµα θα σας πω ότι η FlexCar του Γιώργου Δεσύλλα θέλω να εξελιχθεί σε µια παγκόσµια ηγέτιδα δύναµη. Μια εταιρεία µε ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα που θα δίνει flex λύσεις στις ανάγκες των ανθρώπων των σύγχρονων και ταχέως εξελισσόµενων κοινωνιών.
Είπατε ότι έχετε προσθέσει στις δραστηριότητές σας και µοτοσικλέτες, να περιµένουµε δηλαδή και άλλες υπηρεσίες;
Και βέβαια! Όπως είπα νωρίτερα, η FlexCar είναι µια συνεχώς αναπτυσσόµενη εταιρεία µε όραµα και ραγδαία ανάπτυξη. Θα σας ξαναπώ ότι η FlexCar δεν πουλάει «προϊόντα», παρέχει premium υπηρεσίες που συνοδεύουν τα όποια προϊόντα διαθέτει στους πελάτες της.
Παρατηρούµε ότι ο στόλος σας διαθέτει κατά βάση καινούργια µοντέλα. Έχετε κάποιο κριτήριο στην επιλογή οχηµάτων;
Ναι, ο στόλος µας αποτελείται από καινούργια αυτοκίνητα διότι θέλουµε να προσφέρουµε ασφάλεια στον πελάτη µας, ικανοποίηση από την απόλαυση της οδήγησης ενός καινούργιου αυτοκινήτου, τελευταία µοντέλα παραγωγής και βέβαια να είναι σύµφωνα µε τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων και σεβασµού προς το περιβάλλον. Γι’ αυτό, τον λόγο άλλωστε, πολλά από τα µοντέλα της γκάµας µας είναι υβριδικά, LPG και αµιγώς ηλεκτρικά.
Ισχύει ότι ο πελάτης µπορεί ανά πάσα στιγµή να επιστρέψει ή να αλλάξει το όχηµα του στη διάρκεια του leasing και µάλιστα χωρίς πέναλτι;
Το µισθωτήριο έχει διάρκεια αορίστου χρόνου. Μπορεί να επιστρέψει οποιαδήποτε στιγµή θελήσει το όχηµά του χωρίς καµία επιβάρυνση ή δέσµευση, αρκεί να µας ενηµερώσει 20 ηµέρες νωρίτερα. Επίσης µπορεί να αγοράσει και το αυτοκίνητο που χρησιµοποιεί οποιαδήποτε στιγµή θελήσει. Όσον αφορά την αλλαγή οχήµατος, βέβαια και γίνεται συνεχίζοντας επάνω στο αρχικό συµβόλαιο, είτε µε µεγαλύτερης κατηγορίας είτε µε µικρότερης. Αλλά για να µην πληρωθεί ξανά το FlexDeposit, η αλλαγή µπορεί να γίνεται κάθε 24 µήνες.
Εκτός του µηνιαίου µισθώµατος υπάρχει κάποια άλλη χρέωση για τον πελάτη;
Ο πελάτης έχει να φροντίσει µόνο για το καύσιµο του αυτοκινήτου. Όλα τα υπόλοιπα είναι δική µας δουλειά. Το µόνο που υπάρχει είναι το FlexDeposit το οποίο είναι ίσο µε δύο µηνιαία µισθώµατα -πλέον ΦΠΑ- και µπορεί να σου επιστραφεί µε δύο τρόπους: Σε µορφή έκπτωσης στην περίπτωση εξαγοράς. Ύστερα από το τέλος της µίσθωσης εάν κάποιος έχει κρατήσει το όχηµα περισσότερο από 36 µήνες.
"Η ελληνική σκηνή των startup είναι µια κυψέλη επιχειρηµατικότητας από την οποία ξεκινάει σήµερα και χτίζεται η Ελλάδα του αύριο."
Αν βρίσκοµαι εκτός Αθηνών, πού είναι τα γραφεία σας, µπορώ να πάρω όχηµα από εσάς;
Μπορούµε να σας παραδώσουµε το όχηµα σας σε οποιοδήποτε σηµείο της χώρας, αποκλειστικά µε δικά µας έξοδα. Είµαστε τόσο flex που µπορούµε να παραδώσουµε όχηµα από το γραφείο και το σπίτι σας, µέχρι όπου κι αν βρίσκεστε σε κάποια δεδοµένη χρονική στιγµή. Ιδιαίτερα στον τοµέα της παράδοσης, πολύ σύντοµα θα φέρουµε πολλές καινοτοµίες τόσο ως προς τον τρόπο όσο και προς τις παροχές στον πελάτη.
Τι κερδίζει ο πελάτης επιλέγοντας τη FlexCar για να αποκτήσει αυτοκίνητο;
Εκτός όλων των πλεονεκτηµάτων που σας προανέφερα κερδίζει κάτι πολύ σηµαντικό, το οποίο θα πω όσο πιο απλά µπορώ: Την ησυχία του! Όπως σας είπα προσφέρουµε υπηρεσία µαζί µε αυτοκίνητο. Αυτό λοιπόν, πρακτικά σηµαίνει ότι δεν «χρεώνεται» κάτι ούτε χρωστάει κάπου κάτι. Απλώς πληρώνει ένα µίσθωµα για κάτι που χρησιµοποιεί… Φανταστείτε λοιπόν, πώς νιώθει ένας πελάτης µας όταν δεν έχει στο µυαλό του την υποχρέωση να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση, επισκευές, ζηµιές, αναλώσιµα µεικτή ασφάλεια και πάνω από όλα φόρους!