Ford: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα της [vid]

Ford: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα της [vid]

Η Ford πέτυχε τον τέλειο συνδυασμό: Να προσφέρει απόλαυση στην οδήγηση και οικονομία στη χρήση. Η νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα των μοντέλων της, αποδεικνύει στην πράξη πως όλα είναι εφικτά.

Κάθε νέο μοντέλο Ford στην Ευρώπη θα διαθέτει από εδώ και στο εξής και μία εξηλεκτρισμένη έκδοση. Αυτή ήταν η υπόσχεση που είχε δώσει η Ford πέρυσι στην παγκόσμια εκδήλωση «Go Further». Και σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, κάνει πράξη την υπόσχεση αυτή μέχρι κεραίας. Άλλωστε, θα ήταν αδύνατο για μια αυτοκινητοβιομηχανία του μεγέθους του Μπλε Οβάλ να μην ακολουθήσει τις εξελίξεις.

Φαίνεται όμως πως όχι μόνο τις ακολουθεί, αλλά σύντομα θα τις ξεπεράσει. Καθώς όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, ο επόμενος στόχος της Ford είναι να γίνει η γκάμα της εξ ολοκλήρου ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Όσον αφορά τουλάχιστον τα μοντέλα που θα κυκλοφορούν επί ευρωπαϊκού εδάφους. Μάλιστα, ήδη μέχρι το 2024, θέλει τα επιβατικά αυτοκίνητά της να είναι είτε επαναφορτιζόμενα υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά.

Η υπάρχουσα γκάμα της έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα για το «αύριο», διαθέτοντας 14 εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ ετοιμάζεται να υποδεχθεί και το πρώτο μέλος της νέας εποχής. Μέσα στη χρονιά που διανύουμε θα λανσάρει στη χώρα μας το αμιγώς ηλεκτρικό Sport Activity Coupé, τη Mach-E, με αυτονομία 600 km και επιδόσεις καθαρόαιμου σπορ μοντέλου.

Οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των επιβατικών της Ford (διαθέτει και αντίστοιχα επαγγελματικά) στην παρούσα φάση αφορούν τα Fiesta, Focus, Puma, Kuga, Mondeo και Explorer. Αιχμή του δόρατος σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων της εταιρείας διαδραματίζει για μία ακόμη φορά ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0 EcoBoost Hybrid, Τα προτερήματα του οποίου συνδυάστηκαν με τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας. 

Στις mHEV εκδόσεις του, το 3κύλινδρο, 1.000άρι υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με τον άμεσο ψεκασμό συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό 48βολτο σύστημα. Μια μίζα/γεννήτρια (BISG) ανακτά ενέργεια που αποθηκεύεται σε μια μπαταρία Li-Ion 10 A, βοηθώντας το έργο του βενζινοκινητήρα. Τα οφέλη αυτής της μηχανολογικής σύμπραξης εκμεταλλεύονται τα Fiesta, Focus και Puma.

fiest1

Πιο σημαντική όμως από τη μέγιστη ισχύ του ηλεκτρομοτέρ (11,5 kW) είναι η ροπή των 50 Nm που αυξάνει σημαντικά την απόδοση στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας στον κινητήρα το έξτρα «boost» όπου χρειάζεται. Είναι ενδεικτικό ότι στη δυνατότερη εκδοχή του με τους 155 PS (υπάρχει και έκδοση με 125 PS), ο 1.0 EcoBoost αποδίδει 190 Nm στο φάσμα 1.900-5.500 rpm και φτάνει τα 220 Nm στις 3.000 rpm στο overboost. Όμως η συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ ανεβαίνει στα 240 Nm στις 2.500 rpm.

Στον αντίποδα, η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται κατά 5% (έως 10% σε αστικό κύκλο), με τη μέση κατανάλωση να ξεκινά από τα 4,0 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 από τα 116 g/km (σε κύκλο μέτρησης WLTP). Επιπλέον, ο 1.0 EcoBoost Hybrid σβήνει όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 15 km/h και δεν ξαναπαίρνει εμπρός όταν πατήσεις συμπλέκτη, παρά μόνο όταν αρχίσεις να τον αφήνεις για να φύγεις, με την επανεκκίνηση να είναι πολύ πιο ομαλή απ’ ό,τι στα συστήματα stop/start με συμβατική μίζα.

Οι εκδόσεις του δημοφιλούς Fiesta που συνδυάζονται με τον 1.0 EcoBoost Hybrid των 155 PS είναι η σπορ ST-Line (€19.180), η πολυτελής Vignale (€23.013) και η crossover Active X (€ 20.406).

focus

Στο μικρομεσαίο Focus βρίσκει εφαρμογή και η έκδοση του 1.0 EcoBoost Hybrid με τους 125 PS, εφοδιάζοντας μαζί με την ισχυρότερη εκδοχή τις εκδόσεις εξοπλισμού Connected, ST-Line, ST-Line X, Active και Active X, καθώς και τους δύο τύπους αμαξώματος (5θυρο και Wagon). Η τιμή της γκάμας mild hybrid ξεκινά από τις €20.721 και φθάνει τις €25.173 στην έκδοση Active X Wagon με τους 155 PS. 

puma

Σε ό,τι αφορά το εντυπωσιακό σε εμφάνιση και πολυτάλαντο ως προς τον χαρακτήρα crossover Puma, αυτό διατίθεται σε εκδόσεις 125 και 155 PS. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το ευφυές αυτορρυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, για να προσδιορίζει τον χρόνο και τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να διασφαλίζει τη βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Το Puma mHEV διατίθεται στις εξής εκδόσεις: ST-Line, ST-Line X και ST-Line Vignale. Η ST-Line με τους 125 PS τιμάται €21.252 (€23.007, η έκδοση με τους 155 PS), ενώ η πιο πλούσια, ST-Line Vignale, κοστολογείται  €25.634 και €28.388 αντίστοιχα (125 και 155 PS).

kuga

Η νέα γενιά του μεσαίου SUV Kuga, έρχεται με την πλουσιότερη γκάμα κινητήρων στην ιστορία του, διαθέτοντας στην γκάμα και κινητήρες πετρελαίου EcoBlue με σύστημα mild hybrid 48V, καθώς και plug-in hybrid (PHEV) με κινητήρα βενζίνης 2,5 lt.

Από τη σύγχρονη οικογένεια των πετρελαιοκινητήρων EcoBlue, το Kuga εφοδιάζεται με το δίλιτρο μοτέρ των 150 PS και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του συστήματος προσφέρει πρόσθετη υποβοήθηση στον κινητήρα όταν χρειάζεται, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Η έκδοση plug-in hybrid του Kuga φορά τον 4κύλινδρο 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα Duratec που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με ηλεκτρομοτέρ, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 225 PS. Αυτό το σύστημα κίνησης συνταιριάζεται με σασμάν CVT. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 14,4 kWh είναι αρκετή για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 56 km και μπορεί να φορτίσει σε οικιακή πρίζα.

Επιπλέον, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 1,4 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 32 g/km. Με λιανική τιμή προ φόρων δε κάτω από τις €40.000, ενδείκνυται για εταιρικό αυτοκίνητο. Η τιμή των εκδόσεων mHEV ξεκινά από τις €33.312 (Titanium EcoBlue, 150 PS MHEV) και φθάνει τις €45.271 στην έκδοση ST-LINE X 2,5 lt Duratec, 225 PS PHEV.

kuga1

 

mondeo

Η βενζινοκίνητη γκάμα του μεσαίου οικογενειακού Mondeo διατίθεται μόνο ως Hybrid, συνδυάζοντας δίλιτρο κινητήρα κύκλου Atkinson με έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και μια μπαταρία 1,4 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 187 PS και η ροπή τα 300 Nm, και συνδυάζεται με κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από τα 4,1 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 από 126 g/km (κύκλος μέτρησης WLTP). Η έκδοση Hybrid εφοδιάζει και τους δύο τύπους αμαξώματος (4θυρο και Wagon), με την τιμή εκκίνησης να ανέρχεται στις €31.628.

Explor

Το νέο μεγάλο 7θέσιο SUV Ford Explorer διατίθεται αποκλειστικά με ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης (PHEV) που συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα EcoBoost V6 των 3,0 λίτρων με 363 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα με 102 PS. Η αθροιστική ισχύς να φτάνει τους 457 PS και η αντίστοιχη ροπή τα 825 Nm. Το νέο Explorer είναι τετρακίνητο (i-AWD) και εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,6 kWh και εξασφαλίζει 48 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h απαιτεί 6” και η τελική ταχύτητα ανέρχεται τα 230 km/h, με τις εκπομπές CO2 να ορίζονται στα 71 g/km (κύκλος μέτρησης WLTP) και η μέση κατανάλωση στα 2,9 lt/100 km.

Το πολυτελές SUV της Ford διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, ST και Platinum, που διαθέτουν πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας. Η τιμή εκκίνησης του νέου Ford Explorer στην έκδοση ST έχει καθοριστεί στις €84.885, ενώ για την έκδοση Platinum στις €85.576.

Με προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα
Σήμερα, η αγορά ενός υβριδικού Ford είναι πιο εύκολη από ποτέ, χάρη στα προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα Ford Bonus που προσαρμόζονται στις ανάγκες σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση Ford Finance προσφέρει χαμηλό επιτόκιο από 0,99%, διάρκεια δανείου από 12 έως 60 μήνες, οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν εξοπλισμό για το Ford Puma.

Αν θέλετε να ζήσετε από κοντά την εμπειρία οδήγησης ενός υβριδικού Ford, μπορείτε να ζητήσετε ένα test drive πατώντας εδώ. Μάθετε περισσότερα για την γκάμα της Ford και διαμορφώστε το δικό σας μοντέλο στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας ή επισκεφθείτε το δίκτυο αντιπροσώπων Ford σε όλη τη χώρα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube