Ευρωπαϊκές πωλήσεις 2024, σταθερά πρώτη η βενζίνη
Τη βενζίνη συνεχίζουν να προτιμούν οι καταναλωτές της Γηραιάς Ηπείρου, όπως έδειξαν τα επίσημα στοιχεία των Ευρωπαϊκών πωλήσεων για το 2024. Στη δεύτερη θέση τα υβριδικά, με τα ηλεκτρικά να ακολουθούν.
Οι ταξινομήσεις του 2024 παρουσίασαν οριακή άνοδο, της τάξης του 0,8%, φτάνοντας έτσι τις περίπου 10,6% μονάδες. Από αυτές, η μερίδα του λέοντος ανήκει στα μοντέλα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη.
Όπως μαρτυρούν τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών, η ισπανική αγορά φάνηκε να τα καταφέρνει περίφημα καταγράφοντας ετήσια άνοδο 7,1%. Αντίθετα, άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία είδαν τις ταξινομήσεις νέων μοντέλων να μειώνονται κατά 3,2%, 1% και 0,5%, αντίστοιχα.
Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 28,8%, με την Γαλλία να ακολουθεί με 1,5%. Και πάλι όμως, στις άλλες δύο μεγάλες αγορές της Ευρώπης σημειώθηκε πτώση. 7,1% στη Γερμανία και 4,,9% στην Ιταλία.
Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να εμπιστεύονται τη βενζίνη, με τα υβριδικά να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσα κινεζικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα;
Ως προς την επιλογή καυσίμου, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν και πάλι στην πρώτη θέση, με ποσοστό 33,3%. Ελάχιστα πιο πίσω βρίσκονται τα υβριδικά, τα οποία δείχνουν να εδραιώνονται στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 30,9%. Στην τρίτη θέση βλέπουμε τα ηλεκτρικά, που με ετήσιο μερίδιο αγοράς 13,6% (15,9% τον Δεκέμβριο) έχουν ξεπεράσει τα ντίζελ (11,9%).
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 10,2% φτάνοντας τις 144.367 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2024. Μείωση που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική κάμψη των ταξινομήσεων τους στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%), με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να μειωθεί κατά 5,9% σε σύγκριση με το 2023.
Οι ταξινομήσεις για τα plug-in hybrid αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 4,9% τον περασμένο μήνα, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στη Γαλλία (44,9%) και στη Γερμανία (6,8%). Τον Δεκέμβριο, τα PHEV αντιπροσώπευαν το 8,3%, παραμένοντας στο ίδιο επίπεδο με την περασμένη χρονιά. Ωστόσο, οι συνολικοί όγκοι του έτους για το 2024 μειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2023.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γερμανοί κατασκευαστές: Οι δασμοί Trump θα πλήξουν τη βιομηχανία
Οι ταξινομήσεις των υβριδικών έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 33,1% τον Δεκέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,6%, από 26,5% τον Δεκέμβριο του 2023. Ξεπερνώντας τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.
Μικρή μείωση καταγράφηκε τον Δεκέμβριο και στις πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης, της τάξης του 1,8%. Τον τελευταίο μήνα του έτους ταξινομήθηκαν 269.260 (29,6%), όταν το μερίδιο αγοράς για τον αντίστοιχο μήνα του 2023 άγγιζε το 31,6%. Τέλος, το μερίδιο των αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ μειώθηκε τον Δεκέμβρη κατά 15%, με την πτώση του να είναι διψήφια στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης.