![Σύμφωνα με την RHO Motion, τον Ιανουάριο του 2025 πουλήθηκαν 250.000 EV και PHEV. 21% περισσότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024 EV Charging](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ev_charging.5.jpg?itok=j7d2Wcsv)
EV και PHEV, δυναμικό ξεκίνημα στην Ευρώπη το 2025
Σύμφωνα με την έρευνα της RHO Motion, τον Ιανουάριο του 2025 έχουν πουληθεί στην Ευρώπη 1,3 εκατομμύρια EV και PHEV, νούμερο αυξημένο κατά 18% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024.
![](/sites/default/files/styles/thumbnail/public/images/users/Spyros-Ntokos-Fotographia.jpg?itok=ZLChdYe2)
![Σύμφωνα με την RHO Motion, τον Ιανουάριο του 2025 πουλήθηκαν 250.000 EV και PHEV. 21% περισσότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024 EV Charging](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ev_charging.5.jpg?itok=j7d2Wcsv)
Μπορεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να μην εξελίσσεται με τον βαθμό που θα προσδοκούσαν οι εταιρείες και οι Βρυξέλλες, πλην όμως τα EV και τα PHEV έχουν ξεκινήσει δυναμικά το 2025.
Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα της RHO Motion, που εξετάζει τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, η ζήτηση για φουλ ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά, τουλάχιστον για τον Ιανουάριο ήταν αυξημένη. Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, ταξινομήθηκαν 700.000 EV και PHEV, 12% περισσότερα σε σχέση με πέρυσι.
Ακόμα μεγαλύτερη όμως ήταν η άνοδος στην Ευρώπη. Της τάξης του 21%. Με τις νέες ταξινομήσεις να φτάνουν τις 250.000. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία των πωλήσεων στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης.
Σύμφωνα με την RHO Motion, τον Ιανουάριο του 2025 πουλήθηκαν 250.000 EV και PHEV. 21% περισσότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα 10+1 αυτοκίνητα που αξίζει να περιμένεις το 2025
Θυμίζουμε πως το 2024, το Βερολίνο σταμάτησε να επιδοτεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μειώνοντας σημαντικά τις πωλήσεις τους. Τον πρώτο μήνα του 2025 όμως, οι εξηλεκτρισμένες προτάσεις κάνουν ρελάνς, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους κατά 40%. Σε αντίθεση με τη Γερμανία, οι πωλήσεις στη Γαλλία είναι αισθητά μειωμένες, κατά 52%.
Όσον αφορά την αγορά της Αμερικής και του Καναδά, σημειώθηκε άνοδος με 22%, με 130.000 πωλήσεις. Παρά ταύτα όμως, οι ταξινομήσεις σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2024 είναι μειωμένες κατά 28%. Με τους ειδικούς να τονίζουν πως η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης για πρόσθετο φόρο στα PHEV, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2025 να παίζει κομβικό ρόλο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 45 νέα μοντέλα βάζουν εφέτος την Ελλάδα στην πρίζα
Ασφαλώς και είναι ακόμα πολύ νωρίς για έχουμε σαφή εικόνα για την πορεία της ηλεκτροκίνησης το 2025. Η αγορά είναι ευμετάβλητη και το πάγωμα των επιδοτήσεων μπορεί να αναδιαμορφώσει και πάλι το τοπίο.