+22% στις πωλήσεις τα εξηλεκτρισμένα του Groupe Renault
To Groupe Renault κλείνει το τρίτο 3μηνο του ’23 με καλά στοιχεία. Οι μάρκες του ομίλου είδαν κυρίως τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων τους να αυξάνονται κατά 22%.
Σε ολόκληρο το Groupe Renault, το μερίδιο των πωλήσεων για εξηλεκτρισμένα μοντέλα (BEV, PHEV και HEV μαζί) αντιπροσωπεύει πλέον το 43% στην Ευρώπη.
Ποσοστό που αντίστοιχα αντιπροσωπεύει αύξηση 22% το τρίτο 3μηνο του 2023 σε σχέση με το ίδιο 3μηνο του 2022. Αν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά, τα 100% ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν το 11% των πωλήσεων του ομίλου. Καλή δυναμική, η οποία δεν αναμένεται να εξασθενίσει, καθώς επίκειται η άφιξη του Espace E-Tech Hybrid και του νέου Clio E-Tech full Hybrid.
Το ελπιδοφόρο για το Groupe Renault είναι ότι όλες οι φίρμες σημειώνουν πρόοδο, αυξάνοντας τον τζίρο του
Το 2024, οι πωλήσεις των 100% ηλεκτρικών μοντέλων αναμένεται επίσης να επιταχυνθούν με την πολυαναμενόμενη άφιξη του Scénic E-Tech και του νέου R5. Με αυτό το μικρό μοντέλο, ο στόχος της Renault είναι να προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φθηνότερο από το Zoé και με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ. Σύμφωνα με τη Renault, το Dacia Jogger Hybrid λειτουργεί εμπορικά ιδιαίτερα καλά μέσα στην γκάμα του μοντέλου, αντιπροσωπεύοντας το 25% των πωλήσεων του. Ο γαλλικός όμιλος διευκρινίζει δε, ότι είναι «ένα βασικό προϊόν για την προσέλκυση νέων προφίλ πελατών».
Ας δούμε όμως ποια ήταν τα πιο επιτυχημένα μοντέλα του ομίλου. Πρώτο έρχεται το 100% ηλεκτρικό Dacia Spring με σχεδόν 16.000 πωλήσεις στην Ευρώπη το τρίτο 3μηνο του 2023. Όν ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά στην αγορά, το Spring αποτελεί εμπορική επιτυχία. Το ηλεκτρικό Mégane E-Tech πούλησε 11.500 κομμάτια. Σε αυτό το μοντέλο, το 70% των πωλήσεων είναι εκδόσεις υψηλής τεχνολογίας και το 80% των αγοραστών επέλεξαν τον πιο ισχυρό κινητήρα. Το Mégane E-Tech αντιπροσωπεύει επί του παρόντος το 2,2% της αγοράς ηλεκτρικών στην Ευρώπη.
Το Austral είναι το κορυφαίο προϊόν της Renault. Το μοντέλο κατέγραψε σχεδόν 21.000 πωλήσεις το τρίτο 3μηνο του 2023. Σύμφωνα με τον Thierry Piéton, οικονομικό διευθυντή του Ομίλου Renault, «μπήκαμε στο τελευταίο 3μηνο του έτους με σιγουριά και επιβεβαιώνουμε τη βελτίωση της κερδοφορίας μας το δεύτερο 6μηνο του έτους. Ο διαχωρισμός μεταξύ Ampère και Renault θα γίνει τον Νοέμβριο και θα παρουσιάσουμε αυτή τη στρατηγική λεπτομερώς στις 15 Νοεμβρίου».
Το ελπιδοφόρο για τον όμιλο όμως είναι ότι όλες οι φίρμες του σημειώνουν πρόοδο, αυξάνοντας τον τζίρο του Groupe Renault. Που το τρίτο 3μηνο του 2023 ανήλθε σε 10,5 δισ. ευρώ, δηλαδή +7,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, η Renault πούλησε 511.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Αυτό είναι +6,1% σε σύγκριση με το 2022. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3%, με την ίδια τη Renault να διατηρεί τη θέση της ως η δεύτερη φίρμα αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Καλά τα πάει και η Dacia. Η ρουμανική φίρμα πούλησε 148.000 μονάδες παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του 3μήνου (+16,7%). Με όλους τους τύπους κινητήρων μέσα, τα τέσσερα cash cow της Dacia ήταν το Spring +40,6%, το Sandero +18,3%, το Duster +4,1% και το Jogger +76,1%.
Από την πλευρά της, η Alpine κατέγραψε περίπου 1.000 πωλήσεις το τρίτο 3μηνο του 2023, μια σημαντική αύξηση κατά 31% σε σύγκριση με πέρυσι.