Volvo Mega casting: Η επόμενη ημέρα στην παραγωγή αυτοκινήτων
Με την νέα μέθοδο χύτευσης η Volvo θα παράγει τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητά της πιο απλά, πιο γρήγορα και με ακόμα περισσότερο σεβασμό προς το περιβάλλον.
Πλέον ακούγεται συχνά πως η αυτοκινητοβιομηχανία περνάει σε νέα εποχή. Και είναι έτσι ακριβώς. Ωστόσο αυτό που δε γίνεται εύκολα κατανοητό, είναι πως μιλάμε για έναν μετασχηματισμό από το «Άλφα» έως το «Ωμέγα». Στην απαρχή του οποίου η Volvo ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο ακόμα και για τον τρόπο που θα παράγει τα αυτοκίνητά της, από το 2025 και έπειτα.
Πρόκειται για μια νέα μέθοδο χύτευσης που ονομάζεται Mega casting και έχει τεράστιες δυνατότητες μαζί με πολλαπλά οφέλη. Αρχικά θα εφαρμόζεται μόνο στο πίσω μέρος του πατώματος και με δύο λόγια θα αντικαταστήσει μια σύνθεση από περίπου 100 εξαρτήματα με ένα και μόνο ενιαίο αλουμινένιο τμήμα. Είναι λοιπόν προφανές το πόσο λιγότερα υλικά θα απαιτούνται, καθώς και το πόσο απλούστερη αλλά και ταχύτερη γίνεται η διαδικασία, μειώνοντας αντίστοιχα το ανθρακικό της αποτύπωμα στον πλανήτη.
Μιλάμε για μια διαδικασία που πλέον, σύμφωνα με τον Mikael Fermér (Ph.D), υπεύθυνο της Volvo για τον καθορισμό των τεχνικών και αρχιτεκτονικών οραμάτων και στρατηγικών για τη δομή του αμαξώματος, το πλαίσιο αλλά και το κλίμα του πλανήτη, «Δίνει τεράστια ευελιξία στην παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών του κάθε μοντέλου ανάλογα ακόμα και με την αγορά στην οποία απευθύνεται».
Πρόκειται για μια τελείως νέα λογική στη διαδικασία της χύτευσης, η οποία δεν υιοθετήθηκε νωρίτερα όχι γιατί δεν υπήρχε ως ιδέα, αλλά γιατί η βιομηχανία δεν είχε στη διάθεσή της τα κατάλληλα εργαλεία. Τώρα λοιπόν που η εφαρμοσμένη τεχνολογία κατάφερε να υποστηρίξει την κατασκευή των απαραίτητων καλουπιών χύτευσης, η Volvo δεν έχασε την ευκαιρία να γίνει πρωτοπόρος και σε αυτό το πεδίο.
Το Mega casting είναι μια μέθοδος που η Σουηδική εταιρεία θα εφαρμόσει στην επόμενη γενιά των ηλεκτρικών μοντέλων της, τα οποία θα γίνουν τουλάχιστον 15% πιο ελαφριά από τα σημερινά. Και σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αυτό μόνο ευεργετικό μπορεί να είναι για την αυτονομία άρα και το άγχος της φόρτισης. Το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα θα επιφέρει και η δυνατότητα τοποθέτησης της μπαταρίας χαμηλότερα στο νέο πάτωμα, κάτι που τελικά θα ανοίξει το δρόμο και στη σχεδίαση συνολικά πιο χαμηλών άρα και πιο αεροδυναμικών αυτοκινήτων, με κορυφαία ενεργειακή απόδοση.
Ωστόσο, ίσως το μεγαλύτερο προσόν του Mega casting να είναι ότι πρόκειται για μια αρχιτεκτονική που πρακτικά δεν έχει όριο ζωής, αφού μπορεί να εξελίσσεται συνεχώς και να προσαρμόζεται σε όλες τις τεχνολογικές απαιτήσεις που θα προκύψουν μελλοντικά. Τα νέα μηχανικά μέρη θα μπορούν να προσαρμόζονται σε τρέχοντα μοντέλα, οπότε ο πελάτης θα έχει τελικά στην κατοχή του ένα αυτοκίνητο που θα γίνεται όλο και καλύτερο. Όπως δήλωσε ο M. Fermér σε συνέντευξη που παραχώρησε στο DRIVE και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ: «Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κυριολεκτικά ό,τι φανταστούμε και αυτό είναι σίγουρα καλό για τον τελικό καταναλωτή».
Ασφαλώς, πίσω από το όραμα της Volvo για καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω του Mega casting, δε θα μπορούσε να μην κρύβεται μια τεράστια επένδυση που τελικά θα εξαργυρωθεί σε τεχνολογικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Το ύψος της αγγίζει το €1 δισ. και αφορά στο εργοστάσιο της Torslanda, το οποίο σήμερα απασχολεί 6.500 ανθρώπους και είναι το μακροβιότερο της εταιρείας αφού λειτουργεί από το 1964. Η εν λόγω επένδυση θα συμπορευτεί μάλιστα με μια ακόμα, η οποία θα ανέλθει στα €3 δισ. και θα αφορά στην κατασκευή μπαταριών και μονάδων βαφής και τελικής συναρμολόγησης.
Ο στόχος του συνδυασμού όλων των παραπάνω βέβαια, δεν είναι άλλος από το να καταστήσει και να καθιερώσει τη Volvo έναν κορυφαίο κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.