Renault Clio: Γεννήθηκε για να πρωταγωνιστεί

Renault Clio: Γεννήθηκε για να πρωταγωνιστεί

Το Renault Clio δεν είναι τυχαία το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο στην ιστορία της Renault. Οι προδιαγραφές του ήταν ανέκαθεν μπροστά από την εποχή τους...

Από το 1990 έως και σήμερα περισσότεροι από 15 εκατ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει κάποια από τις πέντε γενιές του γαλλικού σουπερµίνι για τις μετακινήσεις τους. Η μούσα των Γάλλων, ήταν ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο που χάρη στον πρωτοποριακό τρόπο «σκέψης» του, οδηγούσε τις εξελίξεις στην κλάση του. 

Με την πάροδο των χρόνων, το Clio, όχι μόνο δεν αλλοίωσε τα επιτυχημένα συστατικά της συνταγής που το καθιέρωσαν στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του αλλά και στη συνείδηση των καταναλωτών, τουναντίον στην 5η του γενιά, μοιάζει να βρίσκεται στο απόγειο της δόξας του. 

Με τεχνολογία βγαλμένη από τη μακροχρόνια ενασχόληση της Renault με το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη (Formula 1), με υψηλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαία ασφάλεια και πληρέστατη γκάμα κινητήριων επιλογών (βενζίνης, LPG, diesel, υβριδικό), το Clio 5ης γενιάς, μπορεί να υπερηφανεύεται ότι όσο κι αν ψάξει κανείς, δύσκολα θα βρει κάποιο ψεγάδι σε αυτό. 

renault clio

Η αισθητική του ταυτότητα, είναι μοντέρνα και αιχμηρή, αναδεικνύοντας το δυναμικό του προφίλ. Η προσοχή στη σχεδιαστική λεπτομέρεια τονίζει τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του γαλλικού best seller, ενώ οι έντονα ανάγλυφες πλευρικές επιφάνειες, τα full LED σε σχήμα “C” φώτα και οι κρυφές πίσω χειρολαβές, το κάνουν να ξεχωρίζει.

Προσεγμένο στην λεπτομέρεια όμως είναι και το εσωτερικό. Οι επιλογές εξοπλισμού και οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι σχεδόν απεριόριστες, συμβάλλοντας στη μοναδική, high tech αίσθηση. 

renault clio

Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η έγχρωμη οθόνη αφής τύπου tablet για το σύστημα infotainment προσφέρουν αθροιστικά τη μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής πληροφοριών στην κατηγορία, με διαγώνιο που για τον πρώτο φτάνει τις 10,25” ενώ για τη δεύτερη τις 9,3”. Οι δε χώροι, κάθε άλλο παρά σουπερμίνι θυμίζουν, τόσο για τους επιβάτες στην καμπίνα, όσο και για τις αποσκευές τους (391 lt). 

Η νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία «πατά» το Clio, συνδυάζει ιδανικά το χαμηλό βάρος με την κορυφαία στιβαρότητα, ενώ η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση δίχως να περιορίζει στο ελάχιστο την ευχαρίστηση που πρέπει να λαμβάνει ο σύγχρονος οδηγός από το αυτοκίνητο του. 

Σε ό,τι αφορά τη γκάμα των κινητήριων μονάδων που εξοπλίζουν το Clio, η λέξη πληρότητα, είναι αυτή που δίνει όσο πιο εύστοχα γίνεται το στίγμα. Οι κινητήρες βενζίνης (65,90 και 100 PS), ντίζελ (100 PS) και LPG (100 PS) συνδυάζονται (ανάλογα με την έκδοση) με χειροκίνητο 5άρι ή 6άρι σασμάν, αλλά και με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (90 PS), ενώ η κορυφαία version της γκάμας, E-TECH Hybrid, των 140 PS συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο multi-mode. 

renault clio

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) 1.0 TCe 100 LPG, εξασφαλίζει οικονομία στο γέμισμα και αυτονομία που αγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα. Ωστόσο, τα φώτα στην 5η γενιά Clio, πέφτουν αναμφίβολα πάνω στην υβριδική εκδοχή, με το σύστημα της Renault να «δανείζεται» στοιχεία από τον τρόπο λειτουργίας και τη διαδικασία ανάκτησης της ενέργειας των μονοθεσιών της Formula 1. 

renault clio

Το σύνολο βασίζεται σε ένα δίδυμο ηλεκτροκινητήρων, ένα ασυγχρόνιστο σασμάν, ένα θερμικό μοτέρ (βενζίνης 1,6 lt) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου (1,2 kWh), βάρους μόλις 36 kg, με το όλο πακέτο να είναι αυτοφορτιζόμενο και με δυνατότητα για κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά, στο 80% των αστικών μετακινήσεων, εξασφαλίζοντας έτσι μέχρι και 40% οικονομία καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα κίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube