Νέο Honda Civic e:HEV με κορυφαία υβριδική τεχνολογία
Το νέο Honda Civic ενσωματώνει την πλέον εξελιγμένη έκδοση του βραβευμένου, πλήρως υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV, εξασφαλίζοντας δυναμικές επιδόσεις, οικονομία στη χρήση και ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Στην ενδέκατη πλέον γενιά του, το Honda Civic e:HEV αποτελεί την τελειότερη έκφανση υβριδικής τεχνολογίας της Ιαπωνικής φίρμας. Ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να ξεχωρίζει στο δρόμο, ενώ έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και κορυφαία για την κατηγορία κατανάλωση. Το μεγάλο μυστικό κρύβεται στο συνδυασμό των τριών κινητήρων, ο οποίος εξασφαλίζει, ως επί το πλείστον, την κίνηση του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια.
Ρίχνοντας μία ματιά στα ενδότερα, οι μηχανικοί της Honda χρησιμοποίησαν ως βάση ένα σύγχρονο θερμικό κινητήρα 2,0 lt, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson. Υποστηρίζουν δε πως πρόκειται για τον αποδοτικότερο βενζινοκινητήρα στον κόσμο, με λόγο συμπίεσης 13,9:1 και θερμοδυναμική απόδοση που αγγίζει το 41%! Αυτό επιτυγχάνεται, μεταξύ άλλων, χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού, με τέσσερις διαφορετικές εγχύσεις καυσίμου σε κάθε κύκλο, όπου βελτιστοποιούν την ανάμιξη του με τον αέρα και ταυτόχρονα περιορίζουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του θαλάμου καύσης.
Κύρια αποστολή αυτού είναι η παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση ενός εξελιγμένου συσσωρευτή ιόντων λιθίου, που θα τροφοδοτήσει με τη σειρά του τον βασικό ηλεκτροκινητήρα. Όσο για το δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα, χρησιμοποιείται για την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και την επαναφόρτιση του συσσωρευτή. Συνολικά, το νέο Honda Civic e:HEV αποδίδει 184 ίππους και 315 Nm ροπής. Οι τιμές αυτές εγγυώνται δυναμικές επιδόσεις και 0-100 km/h σε μόλις 7,8”. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου περιορίζεται σε μόλις 4,7 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στα 108 g/km.
Μέσω ενός προηγμένου αλγορίθμου που αναλύει ένα μεγάλο εύρος παραμέτρων, η υπολογιστική μονάδα του όλου συστήματος ρυθμίζει συνεχώς το διάγραμμα ροής ενέργειας. Έτσι προσφέρει πάντοτε τη βέλτιστη απόδοση, εκμεταλλευόμενο ταυτόχρονα και την ανάκτηση κατά την κίνηση. Για αυτό το λόγο το αυτοκίνητο διαθέτει τρεις βασικές λειτουργίες.
Αρχικά υπάρχει το EV Drive, όπου κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, για μικρά διαστήματα σε αστικό περιβάλλον. Ακολούθως εμπλέκεται το Hybrid Drive, με την κίνηση να παραμένει ηλεκτρική αλλά τον βενζινοκινητήρα σε χρήση, ώστε να φορτίζει το συσσωρευτή. Και τέλος, έχουμε το Engine Drive, για την κίνηση σε υψηλότερες ταχύτητες, όπου ένα ειδικά εξελιγμένο κιβώτιο εμπλέκει άμεσα το θερμικό κινητήρα με τους τροχούς.
Η ανώτερη απόδοση και διαχείριση ενέργειας οφείλεται σε ένα βαθμό στην εκμετάλλευση καινοτόμων νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, η τελευταία έκδοση της Έξυπνης Μονάδας Ισχύος (IPU) της Honda είναι 23 χιλιοστά πιο λεπτή και 1 κιλό ελαφρύτερη από τις προηγούμενες. Διαθέτει 72 κυψέλες συνολικής χωρητικότητας 1,05 kWh ενώ επιτυγχάνει 46% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Με τη σειρά της η PCU (Power Control Unit) του αυτοκινήτου ενέχει μειωμένο βάρος και έως και 12% αυξημένη πυκνότητα ισχύος, ενώ βελτιστοποιημένα είναι και τα καλώδια υψηλής τάσης που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά του ρεύματος.
Σαν επιστέγασμα όλων αυτών, το Honda Civic e:HEV διατηρεί κορυφαία χαρακτηριστικά κίνησης στο δρόμο, με την ακαριαία επιτάχυνση που μπορεί να προσφέρει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και με την οικονομία ενός καλού υβριδικού. Συγκεντρώνει ουσιαστικά τα πλεονεκτήματα δύο διαφορετικών κόσμων, αναβαθμίζοντας τη συνολική εμπειρία του χρήστη.
Γνωρίστε το νέο Honda Civic e:HEV και διαμορφώστε το όπως επιθυμείτε στον επίσημο configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας.