Το 1/4 των ευρωπαϊκών πωλήσεων EV φέτος θα είναι κινεζικά

Το 1/4 των ευρωπαϊκών πωλήσεων EV φέτος θα είναι κινεζικά

Ολοένα ανοδική θα είναι η εμπορική πορεία των ηλεκτρικών από την Κίνα, εκτός αν εισαχθούν αυξημένοι δασμοί που θα τους μειώσουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής.

κινεζικά

Μπορεί στην πατρίδα μας τα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους, με τη MG πρώτα και τη BYD στη συνέχεια, αλλά στην Ευρώπη δεν είναι έτσι. Πέρυσι, από τα περίπου 300.000 ηλεκτρικά οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 19,5% κατασκευάστηκε στην Κίνα.

Νούμερο που θα αυξηθεί περαιτέρω φέτος, με τα κινεζικά μοντέλα να φτάνουν το 25%, προβλέπει κι αναφέρει η ΜΚΟ Transport and Environment.

Πλημμυρίδα από κινεζικά EV, ευχής έργον για τους καταναλωτές, πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές

Να ξεκαθαρίσουμε ότι αναφέροντας τον όρο «κινεζικά», εννοούμε τα κινεζικής κατασκευής EV κι όχι μόνο τα μοντέλα κινεζικών εταιρειών. Άρα περιλαμβάνονται και το Tesla Model 3, αλλά και το Dacia Spring.

κινεζικά

Πέρυσι, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ ήταν η Tesla (28%), ακολουθούμενη από τη Dacia (20%). Ωστόσο, ο ρυθμός με τον οποίο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις εξαγωγές στην ΕΕ απογειώθηκε αλματωδώς από μόλις 0,4% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2019 σε 7,9% το 2023, σύμφωνα με την T&E.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mercedes-Benz κατά των δασμών στα κινεζικά EV

Αυτός ο αριθμός πρόκειται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, με τη ΜΚΟ να προβλέπει ότι κινεζικές μάρκες όπως η BYD, η MG, η Nio, η Xpeng κι άλλες θα μπορούσαν να φτάσουν το 20% της αγοράς EV μέχρι το 2027, κάτι που θα ήταν μια κολοσσιαία αύξηση σε σύγκριση με οκτώ χρόνια πίσω.

κινεζικά

Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι φθηνότερα από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη, κάτι που είναι καλό για τους αγοραστές. Ωστόσο, η αγορά πολλών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Ασία σημαίνει ότι τα χρήματα θα φύγουν από την EE, χρηματοδοτώντας την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Dacia Spring με έκπτωση €10.000, πλέον από €12.750

Μακροπρόθεσμα, αυτή είναι μια αποτυχημένη στρατηγική για την Ευρώπη, που επηρεάζει την καινοτομία κι αναγκάζει τους εργαζομένους στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων είτε να εργάζονται με λιγότερα χρήματα, είτε να βρίσκουν άλλες θέσεις εργασίας ή ακόμα και να μετεγκατασταθούν.

κινεζικά

Κάπου εκεί αρχίζει η συζήτηση για την αύξηση των εισαγωγικών δασμών, με άλλους μεγαλοπαράγοντες της παγκόσμιας αυτοκίνησης να τάσσονται υπέρ κι άλλους να κάνουν δηλώσεις ότι κάτι τέτοιοι πρέπει να αποφευχθεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BMW δεν φοβάται τα κινεζικά EV

Επί του παρόντος, η ΕΕ έχει εισαγωγικό δασμό 10% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Ακόμα κι αν αυξηθεί σε 25%, η T&E υποστηρίζει ότι θα SUV και τα μεγαλύτερα μοντέλα θα παραμείνουν φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Τα €3-6 δισεκατομμύρια που θα αποφέρουν οι πρόσθετοι δασμοί στον προϋπολογισμό της ΕΕ θα πρέπει να επανεπενδυθούν.

κινεζικά

Ορισμένοι μεγάλοι Κινέζοι παίκτες, όπως η BYD κι η CATL, σκέφτονται ήδη το μέλλον και σχεδιάζουν να κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θα παρακάμπτουν τους αυξημένους δασμούς, προσφέροντας παράλληλα ευκαιρίες εργασίας στους ντόπιους εργαζομένους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε πολωνέζικο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis το Leapmotor T03

Η ΜΚΟ τονίζει ότι οι υψηλότεροι δασμοί δεν θα πρέπει απλώς να στοχεύουν στην προστασία των παραδοσιακών κατασκευαστών από τον ανταγωνισμό εξ Ανατολών. Αλλά να ενισχύσουν τις ευρωπαϊκές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και τις τοπικές αλυσίδες EV εφοδιασμού. Με τελικό στόχο μια ευρύτερη και πιο προσιτή προσφορά ηλεκτρικών μοντέλων της ΕΕ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube