Τί συνέβη αλήθεια με τη VW;
Είναι δυνατό μια εταιρεία σαν τη VW να έχει κάνει ένα τόσο χοντρό φάουλ;
Θοδωρής Τσίκας |
Από τη μια έχουμε ένα σκάνδαλο μεγατόνων που έχει συγκλονίσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και από την άλλη μπόλικα και εύλογα ερωτηματικά.
Eρώτημα πρώτον και βασικό: Γιατί η VW, μια κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία που ξοδεύει δισ στα τμήματα έρευνας και εξέλιξης κατέφυγε στη λύση της «μαϊμουδιάς», στη λύση του παράνομου λογισμικού;
Δεν μπορούσε να εξελίξει τους κινητήρες της ώστε να «πιάνουν» τα όρια εκπομπή ρύπων;
Και τί παραπάνω έχουν οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που είναι και μικρότερης εμβέλειας από τη VW που μπόρεσαν και το κατάφεραν;
Eρώτημα δεύτερον και εξίσου βασικό: Ποιος έβαλε σε κίνδυνο τη φήμη και την εικόνα μιας τόσο μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε «ελαφρά τη καρδία» να δώσει το «ΟΚ» για τη μαϊμουδιά, αντί να πει «βάλτε το κεφάλι κάτω και δουλέψτε να βρείτε λύση και αν δεν μπορείτε πάρτε ένα αυτοκίνητο του ανταγωνισμού, κάντε το όλο βίδες και δείτε πώς το έχουν κάνει αυτοί να το κάνουμε και εμείς copy paste».
Ποιός CEO θα έδινε το «ΟΚ» για μια τέτοια απατεωνιά;
Oυδείς λέμε εμείς!
Ερώτημα τρίτο, εξίσου βασικό και τελευταίο (προς το παρόν): Αν η VW με τη δύναμη και την τεχνογνωσία που έχει, κατέφυγε στη μαϊμουδιά για να πιάσει τα όρια ρύπων δύο τινα μπορεί να συμβαίνουν: Πρώτον τα όρια είναι πρακτικά ανέφικτα και επομένως και αυτοί που τα πιάνουν μάλλον κάποια αντίστοιχη μαϊμουδιά έχουν κάνει. Δεύτερον: Στη VW είναι όλοι από τον CEO μέχρι και τον τελευταίο μηχανικοί ανίκανοι και αυτοκαταστροφικοί.
Μάλλον το δεύτερο δεν παίζει διότι δεν γίνεσαι κορυφή στο χώρο σου αν είσαι τόσο βλαξ.
Με απλά λόγια: Δεν μπορώ να φανταστώ ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία σαν τη VW έκανε μια τόσο μεγάλη μαλακία (σόρι για την έκφραση). Είναι αδιανόητο για εταιρείες τέτοιου μεγέθους και βεληνεκούς.
Τί έγινε;
Από τη στιγμή που οι ίδιοι το παραδέχονται δεν μπορούμε παρά να δεχτούμε ότι κάπως έτσι έγιναν τα πράγματα. Και αυτό μέχρι να βγει στο φως ένα άλλο αφήγημα (που λένε και οι πολιτικοί μας) που θα απαντά πιο πειστικά στα ερωτήματα που θέσαμε παραπάνω...
Μου είναι δύσκολο να δεχτώ ότι μια εταιρεία σαν τη VW δεν μπορούσε να εξελίξει έναν κινητήρα και κατέφυγε στη λύση της «μαϊμουδιάς»