Λίγο μετά τη Γενεύη

Λίγο μετά τη Γενεύη

Πρώτες σκόρπιες σκέψεις στο δρόμο επιστροφής από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης, σωτήριον έτος 2014.
Πίσω από τα χαμόγελα η ανησυχία για τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης στην Ουκρανία και ακόμη πιο πίσω η προσπάθεια των κατασκευαστών να φτιάξουν μικρότερα, πιο οικονομικά αυτοκίνητα που να είναι και όμορφα και δελεαστικά και να μην απεμπολούν το DNA της κάθε μάρκας.


Δεν είναι πάντα εύκολο. Το Twingo για παράδειγμα πρέπει να πείσει ότι δεν είναι ένα 5θυρο Fiat 500 (οι σχεδιαστικές ομοιότητες έως και σοκάρουν) την ώρα που η επιλογή "όλα πίσω" σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας θα δοκιμαστεί στην πράξη αν και εφόσον γίνει αποδεκτή από το κοινό, τη στιγμή που τα "τρίδυμα" Citroen C1, Peugeot 108 και Toyota Aygo καραδοκούν στην κατηγορία με το Citroen να είναι το ομορφότερο όλων.

Σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο είναι οι συνεργασίες και οι οικονομίες κλίμακος, αφού μια καινούργια πλατφόρμα και ό,τι αυτή συνεπάγεται, απαιτεί όγκο πωλήσεων να αποσβέσει το κόστος της και αυτό δεν γίνεται με μια περιορισμένη παραγωγή.

Αν αναζητάμε την κεντρική ιδέα της Γενεύης, αυτή δεν είναι ούτε οι κάθε λογής ηλεκτρικές προτάσεις, ούτε τα μπόλικα supercars.
Τόσο οι πρώτες όσο και τα δεύτερα απευθύνονται σε λίγους, είναι για να χτίζουν εικόνα και σε κάθε περίπτωση δεν παράγουν κέρδος.
Από αυτή την άποψη, μάλλον ξένισε και σχολιάστηκε δεόντως ο Luca di Montezemolo που μιλούσε στο περίπτερο της Ferrari για μειωμένες καταναλώσεις και μικρότερες εκπομπές ρύπων, στηρίζοντας πάνω σε αυτά την παρουσίαση των αυτοκινήτων από το Μαρανέλο.

Η... μαγική λέξη λοιπόν για τη Γενεύη του 2014 είναι ο όρος Downsizing και ό,τι αυτός κρύβει πίσω του.
Τα "μικρά" πληθαίνουν, την ώρα που και τα κυβικά κάτω από το καπό τους λιγοστεύουν. Ο στόχος είναι προφανής.

Τί μας άρεσε;
Πολλά, αλλά να ξεχωρίζαμε δύο αυτά θα ήταν το καινούργιο Renault Twingo και το μικρό της Jeep, το Renegade.
Το πρώτο έχει στιλ, άποψη και με τον κινητήρα σίγουρα θα δημιουργήσει "σχολή" την ώρα που όπως και νάχει θα αποτελέσει πονοκέφαλο για το Fiat 500 που θα πρέπει να αποδεικνύει την ανταγωνιστικότητα στην κατηγορία του. Σίγουρα το "όλα πίσω" για το Twingo θα φοβίσει πολλούς παραδοσιακούς της κατηγορίας, αλλά και θα προσελκύσει ακόμη περισσότερους.

Το δεύτερο είναι το πρώτο κόμπακτ SUV της Jeep και σαν τέτοιο και με δεδομένο ότι κάτω από το καπό του φιλοξενεί κινητήρες 1.400 και 1.600 κυβικών, θα αποτελέσει το αντίπαλο δεός για πολλά της κατηγορίας του και όχι μόνον. Είναι όμορφο, έχει το DNA της Jeep (τουλάχιστον μπροστά δεν το μπερδεύεις με κάποιο άλλο), είναι "μυώδες" ως όφειλε ως SUV και όποιος το υποτιμήσει θα το βρει σίγουρα μπροστά του.

Τέλος, η στέψη του Peugeot 308 στο περιθώριο της έκθεσης με τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014", σηματοδοτεί τις πιο "γήινες" τάσεις της αγοράς, με δεδομένο πως είχε σαν μεγάλο αντίπαλο ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο γεμάτο τεχνολογία, το BMW i3.
Το 308 δεν είναι σε καμία περίπτωση το "γαλλικό είδωλο" του i3, δεν έχει την τεχνολογία του αύριο που έχει το BMW με το οποίο κονταχτυπήθηκε, όμως το γεγονός πως κέρδισε και μάλιστα με διαφορά, δείχνει πως ακόμη και η επιτροπή COTY δεν είναι έτοιμη να δεχτεί κάτι που απευθύνεται σε λίγους (αν και παλαιότερα το είχε κάνει) και προτίμησε να δώσει το βραβείο της σε κάτι πιο μαζικό και πολύ πιο κοντά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Σε κάθε περίπτωση οι πρώτες σκέψεις και συμπεράσματα από τη Γενεύη του 2014, θα μπουν σε μια τάξη μόλις δούμε και τα δεδομένα του δικού μας μικρόσκοσμου, της ελληνικής αγοράς δηλαδή, που και τον Φεβρουάριο φαίνεται να ανακάμπτει με μικρά και σταθερά βήματα.

Δύο αυτοκίνητα μάς έμειναν στο μυαλό: To Jeep Renegade, το πρώτο μικρό κόμπακτ SUV (ή crossover) με τα σήματα της Jeep και το "όλα πίσω" Renault Twingo. Και τα δύο, το καθένα για τους δικούς του λόγους, συγκέντρωσαν τα φώτα της δημοσιότητος και τις περισσότερες κριτικές-αναφορές-συζητήσεις

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube