Φόρος πολυτελείας στους... μη έχοντες!
Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως εν μια νυκτί αποφάσισαν να επιβάλλουν φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα και μάλιστα με βάση τον κυβισμό.
Προχειρότητα, αλλά και βλακεία σε όλο της το μεγαλείο. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως εν μια νυκτί αποφάσισαν να επιβάλλουν φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα και μάλιστα με βάση τον κυβισμό.
Μέτρο κατεξοχήν άδικο και οριζόντιο, αφού θεωρεί "έχοντες" όλους όσοι κατέχουν αυτοκίνητο άνω των 1.929 κ.εκ. ασχέτως της τιμής κτήσης ή του κόστους συντήρησής του. Διότι είναι πλέον γνωστό σε όλους πως "τεκμήριο πλούτου" σε σχέση με το αυτοκίνητο, δεν είναι τόσο τα πόσα κυβικά έχεις κάτω από το καπό, όσο το πόσο πλήρωσες για να αγοράσεις το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Με την τεχνολογία να έχει κάνει προ πολλού στροφή στους μικρού (ή μικρότερου) κυβισμού κινητήρες με τούρμπο, η επιβολή τέλους πολυτελείας με βάση τον κυβισμό και μόνον του αυτοκινήτου, μάλλον ανήκει σε άλλες εποχές και μάλλον αδικεί όλους όσοι έχουν παλαιά αυτοκίνητα στην κατοχή τους και αντίστοιχα ευνοεί όσους έχουν πρόσφατα αγοράσει αυτοκίνητο. Παράλληλα "καταδικάζει" σε φοροδότηση ακόμη και αυτούς που έχουν ένα αυτοκίνητο δεκαετίας, το οποίο απλώς έτυχε να είναι άνω των 1.929 κ.εκ.
Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει λογική πέραν αυτής της είσπραξης "εδώ και τώρα" κάποιων εκατομμυρίων από τα συνήθη θύματα.
Είναι επίσης προφανές πως το μέτρο δεν λαμβάνει υπόψιν του τα ισχύοντα στο χώρο του αυτοκινήτου, τις νέες τεχνολογίες και τις όποιες εξελίξεις.
Είναι όμως πολύ πιο προφανές πως είναι και βλακώδες.
Διότι θεωρεί πλούσιο και… πολυτελώς διαβιούντα αυτόν που έχει ένα δίλιτρο αυτοκίνητο δεκαετίας και… φτωχό αυτόν που αγόρασε χθες μια Mercedes C 200 για παράδειγμα και πλήρωσε πάνω από 40.000 ευρώ για να την αποκτήσει. Ο τελευταίος δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας αφού η C200 έχει κινητήρα 1796 κυβικών!
Ζήτω η τρέλλα με άλλα λόγια!
Δεν έχουμε τίποτα "προσωπικό" με τη Mercedes. Το ίδιο ισχύει και γι΄αυτόν που αγόρασε μια BMW ή ένα Audi (πολυτελή αυτοκίνητα και αυτά) με παρεμφερή τεχνολογία και κινητήρες κάτω των 1929 κυβικών εκατοστών.
Τι θα ήταν πιο σωστό;
Προσωπικά η άποψή μας είναι πως ο μόνος φόρος που πρέπει να επιβάλλεται στα αυτοκίνητα είναι αυτός που επιβάλλεται και σε όλα τα υπόλοιπα αγαθά, δηλαδή ο ΦΠΑ. Αλλά μια και αυτό δεν γίνεται και θέλουν οπωσδήποτε να βάλουν φόρο πολυτελείας ας το κάνουν σωστά.
Ας τον υπολογίσουν με βάση την τιμή αγοράς (προσοχή μιλάμε για τιμή λιανικής και όχι την εργοστασιακή τιμή…), ορίζοντας ένα πλαφόν πάνω από το οποίο θα επιβάλλεται κλιμακωτά. Δεν μπορεί να βάζεις στο ίδιο τσουβάλι αυτόν που έχει ένα δίλιτρο SKODA ή NISSAN και αυτόν που έχει μια δίλιτρη Mercedes. Δεν έδωσαν τα ίδια χρήματα να το αγοράσουν, ούτε η συντήρησή τους κοστίζει το ίδιο. Eίναι προφανές δε, πως αυτός που πήρε το κατά τα λοιπά εξαιρετικό SKODA, αν είχε χρήματα Audi ή Mercedes θα ήθελε να πάρει…
Πολλώ δε μάλλον, δεν μπορεί να θεωρείς αυτόν που έχει ένα αυτοκίνητο δεκαετίας, πιο "οικονομικά καλοστεκούμενο" από αυτόν που αγόρασε αυτοκίνητο χθες ή προχθές, εν μέσω κρίσης, ένα πολυτελές αυτοκίνητο εκταμιεύοντας (καλά να είναι ο άνθρωπος) 40.000 ή 50.000 ευρώ με κινητήρα 1800 όμως…
Λέτε ο πρώτος να έχει βίτσιο και να θέλει να κυκλοφορεί με το παλιό και πως αν είχε την οικονομική δυνατότητα δεν θα το άλλαζε να πάρει ένα πιο σύγχρονο, πιο ασφαλές, πιο οικονομικό;
ΥΓ
Για όσους πιστεύουν πως η (ούτως ή άλλως) ψυχορραγούσα αγορά αυτοκινήτου θα πληγεί ακόμη περισσότερο, μάλλον λάθος κάνουν. Οπως και πιο πάνω αναφέραμε, οι νέες τεχνολογίες δεν "αγγίζονται" από αυτό το μέτρο. Ολοι πλέον οι κατασκευαστές έχουν μικρούς σε κυβισμό αλλά εξαιρετικούς σε απόδοση τούρμπο κινητήρες και βενζίνης και πετρελαίου. Η εποχή είναι από τις καλύτερες για όσους θέλουν και μπορούν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Οι παλαιοί κάτοχοι είναι αυτοί που θα πληρώσουν το μάρμαρο…