Τα 10 πιο περίεργα engine swaps με κινητήρα LS V8
Δεν θα περίμενες ποτέ να βρεις κάποια εκδοχή του γνωστού V8 της Chevrolet κάτω από το καπό αυτών των αυτοκινήτων
Ο V8 της Chevrolet με κωδικό LS, ο οποίος μπήκε μεταξύ άλλων σε πολλές εκδόσεις της Corvette, είναι ένα μοτέρ που προτιμάται αρκετά σε μετατροπές αλλαγής κινητήρα (engine swaps), τουλάχιστον στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Και δεν χρειάζεται να χάνεις στις μάντρες των τρακαρισμένων για κάποιον καλό, αφού η Chevrolet Performance τον πουλά και μόνο του, ολοκαίνουργιο, ακριβώς γι’ αυτή τη δουλειά.
Αρκετά αυτοκίνητα έχουν παράδοση στα engine swaps με LS V8. Ένα από αυτά είναι π.χ. το Mazda MX-5, σε όλες τις γενιές του, αφού υπάρχουν έτοιμα πλήρη κιτ μετατροπής που κάνουν την επέμβαση σχετικά εύκολη υπόθεση ακόμα και για χομπίστες μηχανικούς/ιδιοκτήτες. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που έχουν ακολουθήσει το δικό τους δρόμο και έχουν ακολουθήσει το αμερικανικό ρητό «Stick a V8 in it» με δικές τους πατέντες, σε αυτοκίνητα που δεν πάει το μυαλό σου.
Οι συνάδελφοι του CarBuzz ξεχώρισαν μερικά, στα οποία προσθέσαμε κι εμείς ένα… ελληνικό.
BMW M3 E46 με LS7
Ο 6κύλινδρος της Μ3 Ε46 είναι ένας λατρεμένος κινητήρας, όμως η απόδοσή του δεν ήταν αρκετή για τους ιδιοκτήτες αυτού του αυτοκινήτου. Θέλοντας να φτιάξουν ένα αρκετά ανταγωνιστικό όχημα πίστας, τοποθέτησαν στη θέση του έναν 7λιτρο LS7, ο οποίος με μερικές βελτιώσεις αποδίδει 650 PS. Για τη μετάδοση της κίνησης πίσω χρησιμοποιείται το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο της Cadillac CTS-V.
Chevrolet Tahoe με LS9
Αρκετοί κατασκευαστές φτιάχνουν SUV με θηριώδεις κινητήρες και εξωφρενικές επιδόσεις σήμερα, όμως αυτό δεν ήταν καθόλου συνηθισμένο το 1998, όταν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής αυτό το Tahoe. Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 6,2 λίτρων που απέκτησε στην πορεία (από την Corvette ZR-1 της γενιάς C6) αποδίδει σχεδόν 640 PS, και του επιτρέπει να μη ντρέπεται να σταθεί δίπλα στις γρηγορότερες σημερινές Porsche Cayenne και Σια. Το SUV έχει δεχθεί πολλές ακόμη αλλαγές για να μπορεί να διαχειριστεί τη δύναμή του, όμως εξωτερικά μόνο η χαμηλότερη ανάρτηση μπορεί να κινήσει υποψίες.
Porsche 914 με LS1
Το μικρότερο μοντέλο της Porsche από τη δεκαετία του ’70, δεν φόρεσε ποτέ κάποιο κινητήρα μεγαλύτερο των 2,0 lt, με οριακά τριψήφια ιπποδύναμη. Η συγκεκριμένη 914 όμως, η οποία συντροφεύει τον ιδιοκτήτη της για πάνω από 20 χρόνια, έχει στο κέντρο έναν V8 5,7 lt. Τα πάντα πάνω της είναι αλλαγμένα για να ανταπεξέλθουν στην παραπάνω δύναμη, ειδικά εφόσον ο οδηγός της χαίρεται να την πιέζει όσο και όπου μπορεί.
Austin Mini με LS1
Αν η παραπάνω Porsche θεωρείται μικρό αυτοκίνητο για να έχει έναν V8 κάτω από το καπό, τι να πούμε για αυτό εδώ; Για την ακρίβεια, ένα μεγάλο μέρος αυτού του υπερτροφοδοτούμενου LS1 δεν βρίσκεται κάτω, αλλά... πάνω από το –ανύπαρκτο– καπό αυτού του Mini. Ανήκει στον Dario, τον ιδιοκτήτη του καναδικού βελτιωτικού οίκου Infamous Racecraft, καίει μεθανόλη και σύμφωνα με τον ίδιο, «η μόνη χρησιμότητα αυτού του αυτοκινήτου είναι να καταστρέφει λάστιχα». Δεν αμφιβάλαμε ούτε στιγμή.
Αυτοκινούμενο χορτοκοπτικό με LS1
Κι όμως, το Mini που προηγήθηκε δεν είναι το μικρότερο όχημα του πλανήτη με κινητήρα LS. Αυτός ο τίτλος μάλλον ανήκει στο χορτοκοπτικό Viking Τ6 των 408 PS που έφτιαξε το 2015 μια νορβηγική ομάδα για να πάρει το αντίστοιχο ρεκόρ ταχύτητας Guinness από τη Honda. Και το κατάφερε, πιάνοντας με αυτό 214,97 km/h στη... βρεγμένη άσφαλτο ενός αεροδρομίου. Το 2019 η Honda απάντησε με το Mean Mower V2, που φορούσε κινητήρα από CBR1000RR και είχε θεωρητική τελική >240 km/h, αλλά τελικά κατάφερε να πετύχει ρεκόρ «μόνο» για το 0-160 km/h σε 6,29".
Pontiac Montana με LS4
Το Montana είναι ένα πολυμορφικό που αντικατέστησε το κάπως πιο γνωστό σε εμάς Pontiac Trans Sport. Έχοντας ήδη έναν V6 κάτω από το καπό, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η τοποθέτηση ενός V8 θα είναι εύκολη υπόθεση. Η σημαντική λεπτομέρεια όμως είναι ότι το Montana είναι προσθιοκίνητο, με τον κινητήρα εγκάρσια. Οπότε, χωράει ένας V8; «Εύκολα», απαντά ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος πάντρεψε έναν LS4 303 ίππων με το αυτόματο 4άρι κιβώτιο μιας Chevrolet Impala SS. Το δυσκολότερο σημείο της μετατροπής, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν η αναγκαστική μετακίνηση των υαλοκαθαριστήρων, λόγω έλλειψης χώρου.
Volkswagen New Beetle με LS4
Τίποτα στο παρουσιαστικό αυτού του κόκκινου, σύγχρονου Σκαραβαίου δεν σε προϊδεάζει για το τι κρύβει κάτω από το καπό. Ένα sleeper με τα όλα του. Ο LS4 των 5,3 lt και 303 PS που έχει τοποθετηθεί στη θέση του original 4κύλινδρου συνδυάζεται με το 4T65E-HD, το αυτόματο 4άρι της General Motors για δυνατές εφαρμογές με τον κινητήρα εγκάρσια. Δεν ξέρουμε πόσο έχει επηρεαστεί το βάρος του Beetle και η κατανομή του από αυτή τη μετατροπή, αλλά η μόνη λέξη που μας έρχεται στο μυαλό όταν το βλέπουμε είναι «υποστροφή».
Lamborghini Diablo με LS3
Ο V8 που χρησιμοποιείται στα swaps είναι συνήθως μεγαλύτερος από τον κινητήρα που φορούσε αρχικά το εκάστοτε αυτοκίνητο, εδώ όμως δεν έχουμε μια τέτοια περίπτωση. Ο ιδιοκτήτης αυτής της Diablo του ’95 ήθελε να την οδηγεί καθημερινά χωρίς να αγχώνεται για την υγεία του ιταλικού V12, οπότε... τον πούλησε και έβαλε στη θέση του έναν βελτιωμένο LS3, παρέα με ένα κιβώτιο από Porsche 911 (;). Έτσι, η ισχύς αυξήθηκε από τους 492 στους 550 PS, το βάρος μειώθηκε και απελευθερώθηκε χώρος κάτω από το καπό που κάνει ευκολότερη τη συντήρησή του. Ποιος είπε ότι είναι κακό το downsizing;
Ferrari 550 Maranello με LSX
Άλλο ένα ιταλικό καθαρόαιμο με αμερικάνικο V8. Απλώς σε αυτή την περίπτωση η επίσημη δικαιολογία είναι ότι ο V12 της Ferrari καταστράφηκε, παίρνοντας νερό κατά τον τυφώνα Harvey του 2017. Έτσι, τη θέση του πήρε ένας καθαρά αγωνιστικός LSX 7,4 λίτρων, ο οποίος κανονικά αποδίδει 627 PS. Όμως εδώ έχει και τη βοήθεια δύο τούρμπο Garrett GT3582R, οπότε φτάνει τους 1.000 PS. Η πολύ προσεγμένη δουλειά έγινε από την MCR Tuning.
Korres P4 με LS7
Δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα το «δικό μας» LS swap. Το αυτοκίνητο του Δημήτρη Κορρέ, στην τελευταία του εξέλιξη έχει έναν 7λιτρο LS7 505 ίππων τοποθετημένο στο κέντρο. Η κίνηση μεταδίδεται κατ’ επιλογή του οδηγού μόνο στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, μέσα από ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο δικής του έμπνευσης. Δικής του έμπνευσης, άλλωστε, είναι και οτιδήποτε άλλο πάνω σε αυτό το πρωτοποριακό όχημα, με εντυπωσιακότερο στοιχείο την ανάρτηση, με μηχανική μεταβολή του ύψους κατά... 50 πόντους και κορυφαία απόδοση σε κάθε έδαφος.
[Πηγή: CarBuzz]
Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!