Τα 10 Χειρότερα αυτοκίνητα στα Crash Tests
Ή τουλάχιστον τα 10 χειρότερα που έχουν πουληθεί στις ΗΠΑ, γιατί αν βάλουμε μέσα και τον Τρίτο Κόσμο, καήκαμε…
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει τόσο ασφαλή, που έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε 5 αστέρια στα crash-test του Euro NCAP.
Όποιο νέο μοντέλο πάρει 4 αστέρια έχουμε καταλήξει να το κοιτάμε με μισό μάτι. Όμως θα αλλάξουμε άρδην στάση αν ρίξουμε μια ματιά στα μοντέλα που κυκλοφορούσαν, όχι πολύ παλιά, τις δεκαετίες του ’90 και του ’00.
Γι’ αυτό και έχει ενδιαφέρον να δείτε αυτό το video που έφτιαξε κάποιος Αμερικανός με τα αυτοκίνητα που είχαν τις χειρότερες επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου και πολύ έγκυρου Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Θυμίζουμε εδώ πως τα μετωπικά και πλαγιομετωπικά crash-tests του IIHS γίνονται με ταχύτητα 40 mph (64 km/h) σε αμετακίνητο εμπόδιο. Είναι δηλαδή σαν να τρακάρουν μεταξύ τους δύο αυτοκίνητα ίδιου βάρους που τρέχουν με αυτή την ταχύτητα. Κι αν θεωρείτε την ταχύτητα των 64 km/h μικρή, δείτε πρώτα τις ζημιές και μετά αναλογιστείτε ότι σχεδόν κανείς δεν τρακάρει αφρενάριστος, οπότε τα 64 km/h είναι μια πολύ ρεαλιστική ταχύτητα πρόσκρουσης.
Μη σπεύσετε επίσης να πείτε ότι υπάρχουν και πιο ανασφαλή αυτοκίνητα σε χώρες της Ασίας, της Νότιας Αμερικής και του Τρίτου Κόσμου γενικότερα. Ναι, υπάρχουν, αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα κυκλοφορούν αποκλειστικά εκεί, οπότε δεν μας ενδιαφέρουν και τόσο.
Έτσι κι αλλιώς, το video που παραθέτουμε έχει μάλλον εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον, για να δούμε τι κυκλοφορούσε πριν μερικά χρόνια –και μπορεί να κυκλοφορεί ακόμα– και πόση ασφάλεια μας παρείχε.
Δύο είναι τα βασικά συμπεράσματα που βγαίνουν: Πρώτον, ότι τα κορεάτικα αυτοκίνητα έχουν κάνει τεράστια πρόοδο στην ασφάλεια από τότε. Και δεύτερον, ότι τα περισσότερα από τα μοντέλα που παραμορφώνονται εφιαλτικά είναι τζιπ και φορτηγάκια με ξεχωριστό σασί τύπου σκάλας (κι εδώ πάντως έχει γίνει σημαντική πρόοδος).
Ένα από τα χειρότερα αυτοκίνητα, όπως θα δείτε, είναι το «τζιπ» Isuzu Rodeo/Opel Frontera, πάνω στο οποίο ήταν βασισμένο και το κινέζικο Landwind – και θυμάστε πώς είχε πάει εκείνο σε crash-test που είχε δημοσιευτεί ακριβώς την εποχή που έκανε λανσάρισμα στην Ευρώπη…
Παρακολουθήστε λοιπόν το video και θα δείτε πώς θα λειτουργήσει πάνω σας σαν… σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης – ακόμα κι αν δεν οδηγείτε κάποιο από αυτά τα μοντέλα…
Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!