Test drive: Volkswagen Golf R

Test drive: Volkswagen Golf R

Δοκιμάζουμε το ταχύτερο της σειράς, αυτό που παρά τον ειδικό χαρακτήρα του είναι μάλλον το πιο… Golf από όλα.

Από την 4η γενιά του Golf, το γράμμα R, με ή χωρίς τον αριθμό που υποδηλώνει τον κυβισμό του κινητήρα, σηματοδοτεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου, πάνω από το GTΙ. Το οποίο τότε κινούσε ο 20βάλβιδος 1.8T, ενώ το πρώτο R32 φορούσε τον VR6 3,2 λίτρων. Έναν εξακύλινδρο σε V με πολύ μικρή περιεχόμενη γωνία ώστε οι δύο σειρές κυλίνδρων να μοιράζονται μία κεφαλή.

Σήμερα οι δύο εκδόσεις δεν διαφοροποιούνται στον ίδιο βαθμό. Για την ακρίβεια, χρησιμοποιούν τον ίδιο αλουμινένιο 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα με διπλό ψεκασμό (έμμεσο χαμηλά και άμεσο στις υψηλές στροφές), σε διαφορετική έκδοση ιπποδύναμης. Από τους 245 ίππους του GTΙ Performance, το Golf R έχει ανέβει στους 310, μεταξύ 5.500 και 6.500 rpm. Από τις 2.000 ως τις 5.400 rpm η ροπή σχηματίζει ένα οροπέδιο στα 40,8 kgm, στα αυτοκίνητα με κιβώτιο DSG (38,7 kgm με χειροκίνητο σασμάν). Πλεονέκτημα του R παραμένει η τετρακίνηση, με κεντρικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη.

Όλα αυτά όμως δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Το R ξεχωρίζει από τις πιο ταπεινές εκδόσεις χάρη στις ειδικές για την περίσταση ζάντες και τα καπάκια των καθρεφτών σε ματ χρώμιο. Αλλά κυρίως διαφοροποιείται στο πίσω μέρος, με τις τέσσερις εξατμίσεις, ξακρισμένες οριακά στον προφυλακτήρα να τονίζουν το πλάτος αλλά και τις προδιαγραφές του κινητήρα. Θα λέγαμε ότι είναι ίσως και ένας συμβολισμός, για τον ενεργό ρόλο που έχει πλέον η ουρά λόγω 4κίνησης. Τα LED φώτα εμπρός και πίσω προϊδεάζουν για το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα στη γνώριμη καμπίνα του Golf με τα μαλακά πλαστικά και το πολύ προσεγμένο φινίρισμα είναι ταυτόχρονα σοβαρή, σπορ και μοντέρνα. Το Active Info Display, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις άπειρες δυνατότητες διαμόρφωσης, είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού. Στην κεντρική οθόνη αφής 9,2 ιντσών,εκτός φυσικά των πληροφοριών του προηγμένου συστήματος infotainment, φιλοξενείται και το Sport HMI, ένα ειδικό μενού που ενεργοποιείται στα προγράμματα Sport ή Race. Πληροφορίες για την πίεση υπερπλήρωσης και το ποσοστό ισχύος και ροπής που χρησιμοποιείς ανά πάσα στιγμή προβάλλονται σε πραγματικό χρόνο.



Η ρυθμιζόμενη σε ύψος θέση οδήγησης κατεβαίνει αρκετά χαμηλά ώστε να νιώθεις ένα με το δρόμο. Και ενώ το κάθισμα είναι άνετο, στηρίζει πολύ καλά το σώμα. Αυτός είναι ο τρόπος του Golf, να κάνει εξαιρετικά περισσότερα από ένα πράγματα ταυτόχρονα. Να προσφέρει επιδόσεις και απόδοση, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση. Στη χαλαρή μετακίνηση, με το βασικό πρόγραμμα οδήγησης, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ ενώ δεν λείπει η πληροφορία. Το κιβώτιο αλλάζει έξυπνα και βελούδινα. Και η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να ταρακουνά τους επιβάτες, παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Μόνη παρατήρηση, μια ταλάντωση που προκαλείται σε κατσαρή άσφαλτο, σε ανωμαλίες υψηλής συχνότητας. Μάλλον γιατί η σκληρότητα των ελατηρίων ξεπερνά το αδύναμο σε αυτή τη ρύθμιση rebound των αμορτισέρ. Στο Sport πρόγραμμα το πρόβλημα εξαλείφεται, έστω κι αν νιώθεις λίγο περισσότερο το ανάγλυφο του δρόμου. Έχουν πετύχει να κάνουν τον κινητήρα να ακούγεται αρκετά διαφορετικά σε σχέση με το GTI. Γουργουρίζει ευχάριστα χαμηλά, ενώ αποκρίνεται με προθυμία στο γκάζι ακόμη και στην πιο ήπια ρύθμιση. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, το μπάσο προσδίδει βάθος και υπαινίσσεται επιπλέον κυβικά και κυλίνδρους, όπως παλιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen GTD DSG7

Στα προγράμματα Sport και Race το τιμόνι βαραίνει χωρίς απαραίτητα να κερδίζει σε πληροφορία. Οπότε υπάρχει και η επιλογή Individual, για ξεχωριστή παραμετροποίηση κρεμαγέρας, κινητήρα, κιβωτίου, ανάρτησης.  Το σασμάν είναι έτσι κι αλλιώς γρήγορο, είτε ανεβάζεις, είτε κατεβάζεις. Αν θα θέλαμε κάτι περισσότερο είναι να κατεβάζει μόνο του νωρίτερα στην αυτόματη λειτουργία. Και να μην προστατεύει τόσο τον κινητήρα στη χειροκίνητη. Ό,τι σε όλα τα σπορ Volkswagen δηλαδή.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε πόσο γρήγορο είναι. Όπως «δεν προσπαθεί» και το ίδιο το αυτοκίνητο για να πετύχει χρόνους ειδικών σπορ κατασκευών διπλάσιας και βάλε τιμής. Ανεβάζει προοδευτικά, χωρίς ένα ξέσπασμα που θα έκλεβε τις εντυπώσεις, αλλά οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν κατά δεκάδες, οι αποστάσεις εκμηδενίζονται με τέτοια αίσθηση ασφάλειας και ευκολίας που η όλη εμπειρία καταντά υποτιμητική για την ίδια την ταχύτητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf GTI Performance DSG

Η Volkswagen ανακοινώνει 0-100 km/h σε 4,6 km/h και εμείς τα καταφέραμε ακόμη καλύτερα, πετυχαίνοντας 4,5” με launch control. Στα 160 km/h από στάση φτάνει σε 10,3” και στο 400άρι σε 12,7” με 176,1 km/h. Στο χιλιόμετρο σπάει το φράγμα των 220 km/h (συγκεκριμένα 224,2) με χρόνο 23,3”. Ενδεικτικά, το Ford Focus RS το οποίο αποδίδει στα χαρτιά 50 επιπλέον ίπους, είναι παντού 5-6 δέκατα πιο αργό ως τα 400 μέτρα, ενώ στο χιλιόμετρο η διαφορά φτάνει στα 1,2”. Στις ρεπρίζ το Golf με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία, αφού έτσι κι αλλιώς ακόμη και στη χειροκίνητη κάνει kickdown, θέλει 1,6” στη μέτρηση 50-80 km/h, 2,2” για το 80-110 km/h και 3,0” στο 110-140 km/h. Οι αντίστοιχοι χρόνοι του Focus, με 3η είναι 2,3”, 2,4” και 2,9”.

Τα R είχαν ανέκαθεν πιο βαριά αίσθηση και λιγότερο ρυθμίσιμη συμπεριφορά από τα αντίστοιχα GTI. Η 4κίνηση βοηθούσε να αξιοποιήσεις την αυξημένη ισχύ στην έξοδο, αλλά τα αυτοκίνητα συνολικά υπέφεραν από υποστροφή. Όχι πια…

Το σύγχρονο Golf R είναι μάλλον το πιο διασκεδαστικό Volkswagen για μια γρήγορη βόλτα στο βουνό. Το τιμόνι αλλά και όλο το πλαίσιο δεν έχει την ακρίβεια και την αμεσότητα του Focus RS ή του Type R, αλλά βρίσκεις την πληροφορία και σταδιακά και την αυτοπεποίθηση να επιτεθείς στην είσοδο. Προστάζεις ένα μπροστινό σύστημα που είναι πρόθυμο στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης. Κλείνει προς την κορυφή με πειστικό τρόπο ενώ, ταυτόχρονα η ουρά ελαφρώνει. Στο πρόγραμμα Race το ESC είναι off, κατά την Volkswagen. Στην πραγματικότητα δεν είναι. Αλλά κάνει ότι δεν καταλαβαίνει ενώ «πλασάρεις» στην είσοδο και εν συνεχεία  ελέγχεις μια γωνία που συνδυάζει την ουσία με την απόλαυση. Το καλύτερό του είναι στα κατηφορικά, παίζοντας με τη μεταφοράς βάρους. Τα φρένα έχουν φανταστική αίσθηση στο πεντάλ και εξαιρετική αντοχή, δεν θα σε αγχώσουν ποτέ. Η ρύθμιση της ανάρτησης ορίζει τη χρυσή τομή. Ελέγχει τέλεια το βάρος ακόμη και σε αναπηδήσεις, επιτρέπει ελάχιστη κλίση ενώ ταυτόχρονα αδιαφορεί για ανωμαλίες που θα βρεις μέσα στη στροφή με το αυτοκίνητο ήδη έντονα φορτισμένο.



Οδηγώντας σε ένα ανηφορικό κομμάτι με καμπές μεγάλης διάρκειας διαπιστώνεις ότι το μοτέρ αντιδρά με υστέρηση στο δεξί σου πόδι στις χαμηλομεσαίες, στο ναι και όχι του τούρμπο. Η 4κίνηση δίνει στιγμιαία αρκετή ροπή πίσω τινάζοντας την ουρά προς κάτι που θα έλεγες τάση υπερστροφής ισχύος. Δεν εκδηλώνεται ποτέ σε βαθμό που να απαιτεί διόρθωση. Αλλά βοηθά τη μούρη να σημαδέψει στην κορυφή, ενώ ταυτόχρονα «συμπιέζεις» το ελατήριο που θα σε εκτινάξει στην επόμενη ευθεία. Όμως θα ήθελες καλύτερη απόκριση στο γκάζι για να το οδηγείς περισσότερο έτσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi S3 Sportback S tronic 310 PS

Μετά από μερικές μέρες συμβίωσης, διαπιστώνεις ότι το Volkswagen Golf R δεν είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο, παρότι το κορυφαίο της γκάμας. Δεν είναι από αυτά που φτιάχνονται για να μένουν στο γκαράζ περιμένοντας μια ειδική περίσταση. Πολιτισμένο, άνετο, διακριτικό, καλόγουστο και άρτια εξοπλισμένο για τη διαδρομή σπίτι γραφείο, απολαυστικό σε ρόλο GT και εξαιρετικά ικανό ως πολεμική μηχανή στο βουνό, είναι ένα αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του κάθε μέρα.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να φτάνει σε ακρότητες άλλων μοντέλων, είναι το πιο ενδιαφέρον οδηγικά Golf. Η 4κίνηση, το set up του πλαισίου αλλά και η ρύθμιση των ηλεκτρονικών δεν πνίγουν τον ενθουσιασμό. Εξαιρετική η τιμή για αυτά που προσφέρει.
Τιμή €45.700
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος και άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 310 PS/5.500-6.500 rpm, 40,8 kgm/2.000-5.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,5”
0-160 km/h 10,3”
0-400 m 12,7” @ 176,1 km/h
0-1.000 m 23,3” @ 224,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 8,2”
50-80 km/h 1,6”
80-110 km/h  2,2”
110-140 km/h  3,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 160 g/km
Διαστάσεις 4.263 x 1.x790 x 1.465 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.500 kg
Μετρήσεις Drive, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube