Το Leapmotor T03 είναι μια από τις τελευταίες ηλεκτροκίνητες προτάσεις από την Κίνα που στοχεύει να κάνει αίσθηση στην Ευρώπη. Με τη νεοσύστατη φίρμα να εισέρχεται στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου με την υποστήριξη του Ομίλου Stellantis και δύο EV για αρχή.
Το εικονιζόμενο αμιγώς ηλεκτρικό πόλης που έρχεται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Dacia Spring και το νέο Citroën ë-C3. Και το μεγαλύτερο Leapmotor C10. Ένα 100% μεσαίο ηλεκτρικό SUV και που βρίσκεται ήδη στα χέρια μας. Αμφότερα προτάσσουν ως μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους την προσιτή τιμή, χωρίς εκπτώσεις σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.
Το Leapmotor T03 αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι προσιτή και ανταγωνιστική
Γίνεται πολύς λόγος για την ηλεκτροκίνηση τον τελευταίο καιρό και σε επίπεδο ΕΕ υπάρχει έντονη ανησυχία ότι το τρένο χάνεται για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Που προς το παρόν δείχνουν ανήμπορες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές φίρμες σε κόστος παραγωγής και συνακόλουθα σε τελική τιμή προς τους καταναλωτές.
Στον Όμιλο Stellantis φαίνεται να κατέληξαν στο ότι αν δεν μπορείς να νικήσεις έναν αντίπαλο ή να υπερνικήσεις μια κατάσταση, είναι καλύτερο να την αποδεχτείς και να συνεργαστείς με αυτήν.
«If you can’t beat them, join them», λοιπόν και κάπως έτσι ο αμερικανο-γαλλο-ιταλικός όμιλος αποφάσισε να ακολουθήσει τρόπο τινά την πρακτική των προηγούμενων δεκαετιών που είχαν οι Κινέζοι κατασκευαστές. Βάσει της οποίας, όποιος επιθυμούσε να δραστηριοποιηθεί στην κινεζική αγορά, έπρεπε υποχρεωτικά να συμπράξει με μια εγχώρια εταιρεία. Έτσι στον Όμιλο Stellantis αποφάσισαν ότι από τον να έχουν να ανταγωνιστούν δεκάδες κινεζικές μάρκες, είναι προτιμότερο να συνεργαστούν με μια απ’ αυτές.
Η Leapmotor είναι μια ανερχόμενη κινεζική εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2015 και λανσάρισε τα πρώτα της αυτοκίνητα το 2019. Το 2023, ο Όμιλος Stellantis απέκτησε μερίδιο 20% στην εταιρεία, με στόχο την πώληση των μοντέλων της στις αγορές εκτός Κίνας.
Τον Μάιο του 2024, η Leapmotor και ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσαν τη δημιουργία της Leapmotor International, μιας κοινοπραξίας με ποσοστά 51:49 υπέρ του ομίλου. Η Leapmotor International έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής, πώλησης και κατασκευής αυτοκινήτων της Leapmotor σε Ευρώπη και αγορές όπως η Ινδία, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η Μέση Ανατολή, η Αφρική και η Νότια Αμερική.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο στόχος της σύμπραξης ήταν διττός: Από τη μία ο Όμιλος Stellantis να αποκτήσει λόγο σε μια καινοτόμο εταιρεία σε θέματα έρευνας και εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά της Κίνας σε λιγότερο από μία δεκαετία.
Και από την άλλη η Leapmotor να επεκταθεί διεθνώς με όχημα έναν πολυεθνικό όμιλο με βαθιές ρίζες στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο οποίος δραστηριοποιείται σε πάνω από 130 αγορές, με εργοστάσια παραγωγής σε περισσότερες από 30 χώρες και ολοκληρωμένο δίκτυο πωλήσεων και after-sales. Μια συνεργασία που εκ πρώτης όψεως φαίνεται επωφελής και για τα δύο μέρη.
Σε ό,τι αφορά εμάς, τα αυτοκίνητα της Leapmotor εισάγονται στη χώρα μας από την Italian Motion που ως γνωστόν είναι ο εισαγωγέας και διανομέας για τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, FIAT, FIAT Professional και Jeep στην Ελλάδα.
Για τη νέα φίρμα θα αξιοποιηθεί το υπάρχον δίκτυο και σε πρώτη φάση έχουν ήδη στηθεί δέκα σημεία πώλησης και εξυπηρέτησης στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο, στη Ρόδο και σε Ιωάννινα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Κόρινθο και Δράμα. Με πληθυσμιακή κάλυψη που φτάνει στο 81%. Με επτά ακόμα σημεία να αναμένεται να προστεθούν στο δίκτυο έως το τέλος του 2025.
Το μεγάλο όπλο στη φαρέτρα του Leapmotor T03, είναι προφανώς η τιμή. Είναι διαθέσιμο σε μια έκδοση ισχύος και εξοπλισμού και περιλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος €1.000 από την ελληνική αντιπροσωπεία, το κόστος απόκτησής του είναι μόλις €15.850. Τιμή που το καθιστά επί του παρόντος την πιο προσιτή πρόταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης.
Παράλληλα είναι τιμή που το τοποθετεί σε πολύ πλεονεκτική θέση ακόμα και σε θερμικά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι με κόστος που άλλοι πουλάνε μικροκινητικότητα, το Τ03 είναι πραγματικό αυτοκίνητο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε χώρους, οδική συμπεριφορά, ανέσεις και ασφάλεια. Αν και για το τελευταίο θα πρέπει να περιμένουμε την αξιολόγησή του από τον Euro NCAP.
Σε επίπεδο εμφάνισης, τα σχόλια για το Leapmotor Τ03 ποικίλουν. Αρνητικά και θετικά. Θα το αφήσουμε στην κρίση σας, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα σχέδιο που είναι εμφανές ότι πρωταρχικός στόχος του ήταν να εξυπηρετήσει πρώτα τις ανάγκες και μετέπειτα το μάτι. Όπου ανάγκες, σημειώστε τους όσο το δυνατόν καλύτερους χώρους στην καμπίνα.
Τομέας όπου το T03 ανταποκρίνεται πολύ καλά αν αναλογιστούμε τα μόλις 3,6 m μήκος που έχει το αυτοκίνητο και το πλάτος των 1,65 m. Αρκετά κόμπακτ για να θυμίζει το παλιό Volkswagen up!, αλλά με πιο ψηλή σιλουέτα αφού το ύψος φθάνει τα 1,57 m. Στην πράξη, οι παραπάνω αριθμοί μεταφράζονται σε μπόλικο αέρα πάνω το κεφάλι όλων των επιβατών -ενδεικτικά οι πίσω έχουν σχεδόν ένα μέτρο στη διάθεσή τους από το έδρανο του καθίσματος ως την οροφή- και ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα. Μόνο το πλάτος είναι λίγο περιορισμένο, που στους εμπρός επιβάτες δεν γίνεται αντιληπτό λόγω απουσίας της παραδοσιακής κονσόλας δαπέδου και του λεβιέ ταχυτήτων που είναι στην κολόνα του τιμονιού.
To πορτμπαγκάζ των 210 lt με τη σειρά του, είναι ελάχιστα μικρότερο ενός Toyota Aygo X και είναι ικανοποιητικό σε μέγεθος. Αυτό που ενοχλεί είναι το περίεργο σχήμα που δημιουργεί η πόρτα και στενεύει το άνοιγμά του σε πλάτος. Δεν θα ενοχλήσει με τις σακούλες από τα καθημερινά ψώνια, παρά μόνο με πιο ογκώδη αντικείμενα.
Σε επίπεδο εμφάνισης, το εσωτερικό είναι αρκετά λιτό μα πολύ καλύτερο απ’ όσο περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να είναι προσιτό. Τα υλικά δεν είναι μαλακά στην αφή, κάτι που έτσι και αλλιώς δεν συνηθίζεται στην κατηγορία, αλλά αρκετά ποιοτικά και με πολύ προσεγμένη συναρμογή. Ενώ και στην όψη δεν δείχνουν σα να είναι από ανακυκλωμένα μπουκάλια PETA, όπως συναντάμε πλέον ακόμα και σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Η Leapmotor βλέπει την τεχνολογία ως μία από τις βασικές διαφορές μεταξύ των μοντέλων της με εκείνα των ανταγωνιστών, οπότε παρά την χαμηλή τιμή, το T03 έρχεται με γκάτζετ και στάνταρ στον εξοπλισμό του τις δύο ψηφιακές οθόνες που βλέπετε στις φωτογραφίες.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8" και η κεντρική οθόνη αφής 10" του infotainment, παρέχουν τη βασική διεπαφή του οδηγού με το αυτοκίνητο. Αμφότερες έχουν ευκρινή γραφικά με αυτή του συστήματος πολυμέσων να έχει σχετικά εύχρηστο και απλό στη χρήση του μενού και πολύ καλή απόκριση. Μόνο μειονέκτημα είναι τα σχετικά μικρά «εικονίδια» που προσφέρουν πρόσβαση στα διάφορα υπομενού, γεγονός που σε συνδυασμό με την χαμηλή τοποθέτησή της στο ταμπλό σε οδηγούν να παίρνεις για αρκετή ώρα τα μάτια σου από τον δρόμο αν θες να ρυθμίσεις κάτι εν κινήσει.
Έρχεται όμως με λειτουργίες όπως το σύστημα πλοήγησης και η κάμερα οπισθοπορείας που συχνά λείπουν από την κατηγορία. Ομοίως και η μικρή κάμερα στην εμπρός αριστερή κολόνα που παρακολουθεί συνεχώς τον οδηγό για σημάδια κόπωσης ή απόσπασης προσοχής. Μέρος της πλήρους σουίτας ADAS που περιλαμβάνει συνολικά δέκα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Όπως αυτόματο φρενάρισμα, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κίνησης, επιτήρηση τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης ανοίγματος πόρτας, κ.ά. Στον τομέα της ασφάλειας, μένει μόνο να αξιολογηθεί από τον Euro NCAP.
Την κίνηση του Τ03 αναλαμβάνει ένας σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 95 ίππων και 158 Nm. Τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου LFP με ωφέλιμη χωρητικότητα 37,3 kWh. Η οποία σύμφωνα με τη Leapmotor και το πρωτόκολο WLTP εξασφαλίζει μικτή αυτονομία 265 km και έως 395 km στον αστικό κύκλο.
Νούμερα που δεν απέχουν από την πραγματικότητα, όπως διαπιστώσαμε τις μέρες που το είχαμε στην κατοχή μας. Κινούμενοι κυρίως σε αστικό περιβάλλον, η μέση κατανάλωση κυμαινόταν στην περιοχή των 12 με 13 kWh/100 km. Ενώ δεν έλειψαν και οι φορές που σε κοντινές αποστάσεις την είδαμε να πέφτει και κάτω από τις 10 kWh.
Όσον αφορά τη φόρτισή της σε ταχυφορτιστές, με τη μέγιστη δυνατότητα των 48 kW που μπορεί να δεχθεί το Τ03, διαρκεί 36 λεπτά για να φτάσει από το 30% στο 80%. Ενώ σε έναν οικιακό φορτιστή, η πλήρωση σε ρυθμό 6,6 kW μεταφράζεται σε περίπου έξι ώρες και 45 λεπτά ή 36 km για κάθε ώρα φόρτισης.
Καθήμενος πίσω από το τιμόνι, το πρώτο που εντοπίζεις είναι ότι αυτό ρυθμίζεται μόνο καθ' ύψος. Κάτι που ίσως δημιουργήσει δυσκολία στον εντοπισμό της ιδανικής θέσης οδήγησης. Αλλά και μια έλλειψη που μάλλον αποτελεί αδιόρατο μειονέκτημα για ένα μοντέλο που τιμολογιακά κινείται μεταξύ μικροκινητικότητας και αυτοκινήτου πόλης. Οδηγώντας το T03 η πρώτη αίσθηση που εισπράττεις είναι ότι έχει σχεδιαστεί για κίνηση σε χαλαρό ρυθμό στην πόλη. Όπως ακριβώς περιμένεις από ένα μικρό αυτοκίνητο. Στα χαρτιά, τα 12,7" που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 0-100 km/h και τα μόλις 130 km/h τελικής ταχύτητας δεν εντυπωσιάζουν. Στην πράξη όμως, το Τ03 δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει την κυκλοφορία ακόμα και σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Συγκριτικά δε με ένα αντίστοιχης ιπποδύναμης βενζινοκίνητο μοντέλο της κατηγορίας, είναι αρκετά πιο σπιρτόζικο στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όποιο και από τα τρία προγράμματα οδήγησης και αν επιλέξεις. Πέρα από το Normal, υπάρχει η επιλογή Eco που μεγιστοποιεί την αυτονομία, μειώνοντας ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα, και η Sport. Η τελευταία δίνει μια αίσθηση μεγαλύτερης ζωντάνιας, πρακτικά όμως δεν χρειάζεται να φύγεις ποτέ από το Eco Mode που είναι η default επιλογή κάθε φορά που το θέτεις σε λειτουργία.
Ο τομέας όμως που πραγματικά σε εντυπωσιάζει το T03 είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης. Αρχικά, οι μικροί τροχοί και τα στενά λάστιχα διάστασης 165/65 R15 δεν σου γεμίζουν το μάτι. Αλλά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζουν πολύ ικανοποιητικό κράτημα, χωρίς χαζογλιστρήματα ακόμα και όταν υπερβάλλεις στις ανοικτές καμπές ή τα στενά του γλιστερού αστικού δικτύου. Κι όλα αυτά με την ανάρτηση να είναι ιδιαίτερα ενδοτική και να απορροφά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες των δρόμων με αξιοζήλευτο τρόπο για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή, με τους εξωτερικούς θορύβους να απομονώνονται σε μεγάλο βαθμό από την καμπίνα, ειδικά πάνω από τα 30 km/h που απενεργοποιείται και το ηχητικό σύστημα ειδοποίησης για πεζούς. Ένα από τα ελάχιστα αρνητικά σημεία. Καθώς ο ήχος που προσομοιώνει θυμίζει τα παλιά… τρόλεϊ. Ένα ακόμα μειονέκτημα είναι μια μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, όταν κινείσαι σε ανοικτό δρόμο με ταχύτητα ταξιδιού. Κοντά στην τελική, δηλαδή.
Δεν θα κρυφτούμε πίσω από το δάκτυλό μας. Και όπως συνέβη και με μας, το Leapmotor T03 αρχικά δεν θα σου γεμίσει το μάτι. Είτε λόγω καταγωγής είτε λόγω εμφάνισης θα το προσεγγίσεις με προκατάληψη. Το μοτίβο ήταν ίδιο για αρκετούς, εντός και εκτός γραφείου. Λίγες ώρες συνύπαρξης όμως αρκούν για να καταλήξεις ότι είναι απρόσμενα καλό. Ένα πολύ πλούσια εξοπλισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις απαιτήσεις της σύγχρονης αστικής ζωής. Με καλή αυτονομία, τεχνολογία και άνεση για την κατηγορία του. Αν στην εξίσωση προστεθεί και η τιμή, τότε είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να του προσάψεις σημαντικά αρνητικά στοιχεία.
Με μια μόλις έκδοση και τιμή που ξεκινά από τις €15.850 περιλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος, το Leapmotor Τ03 είναι μία από τις πιο προσιτές προτάσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης -ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης και η καλύτερη όσον αφορά τα ηλεκτρικά. Το σημαντικότερο όμως στοιχείο είναι πως συμβιώνοντας μαζί του δεν θα αισθανθείς ποτέ ότι κατέληξες σε μια φθηνή λύση ανάγκης.
Leapmotor T03 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το μικρό και προσιτό T03 αποτελεί πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους αναζητούν ένα οικονομικό και πρακτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την πόλη. Έρχεται με πλούσιο εξοπλισμό και ελάχιστα μειονεκτήματα για τα χρήματα που ζητάει. | ||
Τιμή | Από €15.850 με επιδότηση και προωθητική ενέργεια | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονος ηλεκτρικό κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 37,3 kWh, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 95 PS, 158 Nm | ||
Διαστάσεις | 3.620 x 1.652 x 1.577 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 210-880 lt | ||
Βάρος | 1.175 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 12,7" | ||
Τελική ταχύτητα | 130 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 12,0 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 300 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 48 kW, 30-80% | 36 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 6 ώρες και 45 λεπτά | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |