Όταν έχεις να κάνεις με ένα μοντέλο από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή NEV στον κόσμο, οφείλεις να εξετάσεις προσεκτικά και πολύ αυστηρά τι προσφέρει. Και μεταξύ των νέων προϊόντων που φέρνει εφέτος η BYD στην Ελλάδα διά του Ομίλου Σφακιανάκη, είναι το μικρό οικογενειακό SUV της: Το BYD Atto 3, ίσως το μοντέλο με τις περισσότερες εμπορικές δυνατότητες.
Η BYD ολοκλήρωσε το 2023 με όγκο πωλήσεων-ρεκόρ που ξεπέρασε τον στόχο των τριών εκατομμυρίων παραδόσεων ετησίως. Και έγινε έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής πωλήσεων νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Εφέτος λοιπόν, η BYD περιλαμβάνεται για πρώτη φορά μεταξύ των δέκα κορυφαίων κατασκευαστών σε πωλήσεις. Μιλώντας με αριθμούς, η BYD σημείωσε αύξηση 61,9% σε σχέση με το 2022, με 3.024.417 πωλήσεις.
Στο τιμόνι του BYD Atto 3 εκείνο που σε κερδίζει είναι η ενδοτικότητα και η άνεση της ανάρτησης
Έχοντας μόλις 18 χρόνια στην αγορά του αυτοκινήτου, η νεαρή φίρμα γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ιδιαίτερα χάρη στην πολύ ισχυρή εμπειρία της στον τομέα των μπαταριών αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο, ακριβώς πίσω από την CATL και εμπρός από την LG. Ενώ έχει την πολυτέλεια να προμηθεύει την Tesla με τους συσσωρευτές LFP.
Με λίγα λόγια, η φιλοδοξία της BYD είναι δεδηλωμένη, η γκάμα μεγαλώνει, αλλά υπό το ευρωπαϊκό κι ακόμη περισσότερο το ελληνικό πρίσμα, όλα αυτά φαίνονταν πολύ μακρινά. Mέχρι πρότινος. Διότι η BYD επιτίθεται δυναμικά ήδη στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά από εφέτος.
Τουλάχιστον έξι μοντέλα αναμένεται να αποτελούν την ελληνική γκάμα που θα δημιουργηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους: Τα BYD Han (μπερλίνα) και BYD Tang (μεγάλο SUV), το σπορ BYD Seal και το SUV του το Seal U, το σουπερμίνι BYD Dolphin και το SUV που δοκιμάζουμε, το BYD Atto 3, ένα από τα πιο κατάλληλα EV για τους Έλληνες καταναλωτές.
Με μήκος 4,46 m, το κόμπακτ οικογενειακό SUV έρχεται αντιμέτωπο στην αγορά με ηλεκτρικά crossover όπως το Kia Niro EV, το Honda e:Ny1 το Hyundai Kona και το MG ZS EV. Αλλά και τα μεγαλύτερα Volkswagen ID.4 και Nissan Arriya. Δηλαδή όλος ο καλός ο κόσμος απέναντι σε μια άγνωστη επωνυμία. Θα μπορούσε να πει κάποιος λοιπόν, ότι το Atto 3 παίζει μπάλα στην αγορά με ένα μάλλον χαμηλό προφίλ με πολύ συμβατικό στιλ, αλλά και με ένα ενδιαφέρον τεχνικό φύλλο: 204 άλογα, μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 60,5 kWh και αυτονομία κατά WLTP, 420 km.
Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές για το πώς ένας κατασκευαστής θα αποφασίσει να προσεγγίσει μια αγορά όπως η Ευρώπη. Το BYD Atto 3 σχεδιάστηκε με γνώμονα τους Ευρωπαίους οδηγούς, με τον ορισμό ενός έξυπνα σχεδιασμένου μικρού οικογενειακού SUV προσαρμοσμένου στους δρόμους και στις πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου. Και στηρίχτηκε στην 100% ηλεκτρική πλατφόρμα της BYD που ονομάζεται E-platform 3.0, με μπαταρίες τύπου Blade LFP.
Η σχεδίαση του αμαξώματος αποτελεί έναν συμβιβασμό που είναι μάλλον ευχάριστος στο μάτι και που θυμίζει πολλά υπάρχοντα μοντέλα, χωρίς να παίρνει κανένα ρίσκο όσον αφορά την αισθητική αποδοχή. Έτσι, αυτό το SUV υιοθετεί γαλήνιες, απαλές γραμμές, με ορισμένα στοιχεία που θυμίζουν γνωστά μοντέλα. Όπως η μεταλλική επίπεδη επιφάνεια με ανύψωση της βασικής γραμμής στην πίσω κολόνα ή τα πίσω φώτα που ενώνονται με μια λεπτή λωρίδα LED, όπως στα EV της Volkswagen, της Mercedes-Benz και άλλων.
Όπως βλέπουμε συχνά στις κινεζικές φίρμες, επιστρατεύτηκε ένας Ευρωπαίος σχεδιαστής με θητεία σε φίρμες εγνωσμένης αξίας. Εν προκειμένω, ο Wolfgang Egger, πρώην στιλίστας στην Audi, στη Lamborghini και στην Alfa Romeo. Αλλά δεδομένης της γκάμας που βρίσκεται επί θύραις, σαφώς θα του ζητήθηκε να παραμείνει σε ένα ομαλό στιλ «συμβατό με τα ειωθότα της Κίνας».
Από την άλλη, η σχεδίαση του εσωτερικού εμφανίζεται με πιο διεκδικητική προσωπικότητα και δεν μοιάζει με κανενός άλλου. Το ταμπλό υιοθετεί ένα πρωτότυπο σχέδιο με γραμμές και καμπύλες εμπνευσμένες από φυσικά στοιχεία και οι αεραγωγοί έχουν πολύ παιχνιδιάρικο σχεδιασμό.
Οι περιστρεφόμενες λαβές ανοίγματος της πόρτας ενσωματώνουν τα τουίτερ του καλού ηχοσυστήματος Dirac Performance με τα οκτώ ηχεία.
Το κοντράστ των χρωμάτων είναι πετυχημένο και οι πόρτες ενσωματώνουν αποθηκευτικούς χώρους πρωτότυπης σχεδίασης, όπου τα αντικείμενα συγκρατούνται από χοντρά κόκκινα λάστιχα που μιμούνται τις χορδές κιθάρας.
Ανεξάρτητα αν o σχεδιασμός και οι επιλογές στο εσωτερικό μας αρέσουν ή όχι, εκείνο για το οποίο δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τον κατασκευαστή είναι ότι δεν προσπάθησε. Ειδικά επειδή η ποιότητα συναρμολόγησης και τα υλικά που επιλέχθηκαν είναι πολύ πειστικά.
Χωρίς να ξεχνάμε φυσικά την εντυπωσιακή περιστρεφόμενη οθόνη του infotainment που με ένα άγγιγμα στο τιμόνι ή στην οθόνη με την καλή απόκριση (ή με φωνητικό έλεγχο λέγοντας απλώς, «Hi BYD, rotate screen»), επιλέγεις οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό λειτουργίας.
Οθόνη που στη βασική έκδοση Comfort έχει διαγώνιο 12,8 ίντσες ή 15,8 ίντσες στο πιο πλούσιο επίπεδο Design όπως το δικό μας. Διάσταση που με το πολύ μακρύ φορμά της στην κατακόρυφη θέση, χρειάζεται σάρωση με το βλέμμα. Και στην οριζόντια διάταξη, η κάτω αριστερή γωνία κρύβεται από το τιμόνι. Είναι προφανές ότι η οθόνη των 15,8" πέφτει μεγάλη για το πλάτος της καμπίνας του Atto 3.
Εμπρός κάθεσαι πολύ άνετα, με καλή πλευρική στήριξη από τα πλούσια σε γέμιση καθίσματα -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα. Αλλά δεν βρίσκουν όλα τα αναστήματα στην ιδανική θέση οδήγησης, με υπεύθυνο γι' αυτό το τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε βάθος.
Οι πίσω τα πηγαίνουν εξίσου καλά. Με αξιοπρεπή χώρο για τα πόδια και δυνατότητα να περάσεις τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα τεντώνοντας τα πόδια -κάτι που δεν ίσχυε στο Seal.
Επαρκής είναι και ο αέρας πάνω από το κεφάλι, ανεξάρτητα από το μπόι σου, χάρη στην πανοραμική οροφή που λεπταίνει τον «ουρανό».
Σε αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι που τα καταφέρνουν εξίσου καλά ή και καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση όμως, η χωροταξία που προτείνεται στο BYD Atto 3 είναι περισσότερο από επαρκής για μακρινά ταξίδια. To ίδιο και το πορτμπαγκάζ -με διπλό πάτο ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις- που φτάνει τα 440 λίτρα. Στο «υπόγειο» και με την ψηλή ρύθμιση αποθηκεύεις με άνεση τόσο το οικιακό καλώδιο φόρτισης όσο και αυτό του wallbox.
Τα καθίσματα πέφτουν διαιρούμενα στην κλασική αναλογία 60:40, με χειριστήρια-ιμάντες κοινούς, είτε τα ρίχνεις από την καμπίνα είτε από τη μεριά του πορτμπαγκάζ, καθώς, αυτά βρίσκονται πάνω στις πλάτες του καθίσματος. Με τις τελευταίες, ριγμένες να έρχονται πρόσωπο με το δάπεδο -το έδρανο παραμένει φιξ.
O εντυπωσιασμός που αρχικά προκαλεί η περιστρεφόμενη οθόνη του infotainment δεν ακολουθείται ανάλογα από την ουσιαστική λειτουργία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Όπως είχαμε δει και στο Seal, δεν υπάρχει μια απλή και ενστικτώδης οργάνωση των μενού σε χρήση και τα γραφικά είναι στην πλειονότητά τους βασικά. Μερικές λειτουργίες έχουν υστέρηση στην απόκριση, οπότε από ανυπομονησία τις ξανανάβεις ή τις ξανασβήνεις, όπως αυτές του κλιματισμού.
Ευτυχώς, πλήκτρα αφής στην κεντρική κονσόλα παρέχουν άμεση πρόσβαση σε δύο βασικές λειτουργίες του κλιματισμού: on/off και ξεθάμπωμα παρμπρίζ. Το σύστημα τρέχει σε Android, αλλά δεν μοιάζει με την εμφάνιση του Android Automotive που είναι πολύ πιο ξεκάθαρη, αλλά και με καπρίτσια σύνδεσης και επανασύνδεσης εν προκειμένω. Χρειάστηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας να αποσυνδεθούμε και να επανασυνδεθούμε δυο τρεις φορές.
Σε αντίθεση με άλλους νιόφερτους Κινέζους κατασκευαστές, η BYD ενσωματώνει ένα σύστημα πλοήγησης με χαρτογράφηση που παρέχεται από το Here, πολύ χρήσιμο και με καλή απόκριση. Επιπλέον, το Apple CarPlay, το Android Auto και το Spotify αποτελούν βασικά συστατικά του infotainment, το οποίο σου επιτρέπει να χρησιμοποιείς τις συνήθεις εφαρμογές σου και να συνδέσεις τον διαδικτυακό μουσικό λογαριασμό σου.
Εμπρός από τον οδηγό και πίσω από το τιμόνι, υπάρχει μια μικρή οθόνη LCD με διαγώνιο πέντε ίντσες που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων για τις πληροφορίες οδήγησης: Ταχύτητα, αυτονομία και υπόλοιπο ποσοστό μπαταρίας, mode οδήγησης (Eco, Normal, Sport), ένταση ανάκτησης, ώρα, θερμοκρασία κ.λπ. Με δυνατότητα εναλλαγής παραμέτρων στη δευτερεύουσα κεντρική θέση, καλά οργανωμένη οπότε και ευανάγνωστη, αν και αναμενόμενα τα γραφικά της είναι μικρά.
Εκείνος που η απουσία του γίνεται αισθητή είναι ο route planner. Κάτι που καθιστά περίπλοκη την οργάνωση ενός μεγάλου ταξιδιού που θα απαιτούσε στάσεις φόρτισης. Οπότε θα πρέπει να καταφύγεις σε online ανεξάρτητες εφαρμογές.
Όσον αφορά τα βοηθήματα οδήγησης, υπάρχει πλήρης γκάμα από ADAS: Ανιχνευτής τυφλού σημείου, ελεγχόμενη κατάβαση, προσαρμοζόμενο και έξυπνο cruise control, και αναγνώριση σημάτων. Η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, που οφείλουμε να πούμε ότι είναι πολύ παρεμβατική σε μικρούς δρόμους, μπορεί να αποσυνδεθεί αρκετά εύκολα. Όπως και το αφόρητο ηχητικό σήμα υπέρβασης ταχύτητας. Μάλιστα παραμένει ανενεργό και στην επόμενη επανεκκίνηση, κάτι που κάνουν πολύ λίγα συστήματα.
Η ημί-αυτόνομη λειτουργία Επιπέδου 2 είναι κομμάτι βάναυση όταν πλησιάζεις έναν πιο αργό οδηγό, ενώ το σύστημα κεντραρίσματος της λωρίδας δεν αποφεύγει το φαινόμενο «φλίπερ» μεταξύ των διαγραμμίσεων του δρόμου.
Εδώ χρειάζεται να αναφέρουμε ότι το BYD Atto 3 αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον EuroNCAP, ανταποκρινόμενο με κορυφαία επίδοση τόσο για την ενεργητική ασφάλεια όσο και για την παθητική, βοηθούσης της μπαταρίας Blade που αποτελεί δομικό στοιχείο του πατώματος του αυτοκινήτου.
Στο τιμόνι του BYD Atto 3 εκείνο που σε κερδίζει είναι η ενδοτικότητα και η άνεση της ανάρτησης. Λίγο αμερικανικού set-up, αποτελεί σημαντικό περιουσιακό στοιχείο ενός αυτοκινήτου που προορίζεται για οικογενειακή χρήση. Κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και ιδιαίτερα στην πόλη. Προοδευτικό στην επιτάχυνση, ενδοτικό στα σαμάρια, με τιμόνι που κόβει καλά παρά την προσθιοκίνητη αρχιτεκτονική και φουλ στις κάμερες 360o που απεικονίζουν από τις ζάντες μέχρι τους προφυλακτήρες δισδιάστατα, 3D και από όποια γωνία θέλεις, σε φουλ ή διαιρούμενη οθόνη! Όλα τους βρίσκονται εκεί, σε σημείο που θα κάνεις κέφι το… μποτιλιάρισμα και το... παρκάρισμα.
Προφανώς η αστική αριστεία της ανάρτησης του Atto 3 έχει συνέπειες. Το ισοζύγιο γέρνει σαφώς υπέρ της άνεσης και δεν πετυχαίνει τον βέλτιστο συμβιβασμό μεταξύ αυτής και της δυναμικότητας. To αποτέλεσμα είναι οι κινήσεις του αμαξώματος να περιορίζονται ελάχιστα σε διαδοχικές στροφές και μόλις αυξήσεις τον ρυθμό.
Οπότε η πρόσφυση λιγοστεύει (υποστροφή), παρασιτικά φαινόμενα ροπής περνούν στο τιμόνι και το σπογγώδες πεντάλ του φρένου και του γκαζιού (!) θα περιορίσουν τον ενθουσιασμό των σπορ οδηγών. Εδώ να σημειώσουμε ότι μεταξύ των τριών οδηγικών ρυθμίσεων, η παροχή της ροπής έχει ευδιάκριτες διαφορές.
Επομένως, σε καμία περίπτωση τα 204 άλογα που περνούν στους εμπρός τροχούς δεν πρέπει να εκληφθούν ως ένδειξη σπορτίφ. Βρίσκονται εκεί ως εγγύηση καλής επιτάχυνσης για να προσπεράσεις όταν θα χρειαστεί. Κρίμα, διότι τα 1.750 kg του BYD Atto 3 είναι λογικό βάρος για EV, που θα επέτρεπε περισσότερο δυναμισμό. Από τη στιγμή μάλιστα που αρχιτεκτονικά η πρώτη ύλη είναι τοπ, με μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Ας όψεται το set-up! Αλλά έτσι είναι… Κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις…
Όσο για το ανακτητικό φρενάρισμα, ακόμη και στο μέγιστο, είναι πολύ αδύναμο και ούτε καν πλησιάζει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Εάν δε επιλέξεις το «BYD sounds», κάτω από τα 30 km/h, όλα αυτά συνοδεύονται από ένα περίεργο soundtrack. Οπότε επιλέξαμε τη λιγότερο ενοχλητική, κλασική λειτουργία.
Όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας, το BYD Atto 3 βασίζεται στην σπιτική πλατφόρμα e-Platform 3.0. Πρόκειται για μια τεχνική μονάδα που είναι σε θέση να ενσωματώσει τεχνολογία 800 V. Στο Atto 3 ωστόσο θα πρέπει να αρκεστείτε σε τάση ακριβώς 403 V. Όπως είχαμε δει και στο Seal, το Atto 3 φοράει τη διάσημη μπαταρία Blade LFP της BYD, μια ακόμη ιδιαιτερότητα της φίρμας.
Η τελευταία αποτελείται από 126 κελιά σε σχήμα λεπίδας, τοποθετημένα εγκάρσια, διάταξη που ονομάζεται «Cell To Pack». Αυτό σημαίνει ότι όλα τα κελιά συνδέονται σε σειρά για να σχηματίσουν μια ενιαία μονάδα. Αυτή η μέθοδος, που σχετίζεται με τη χημεία LFP (χωρίς κοβάλτιο), καθιστά πάνω απ’ όλα δυνατό τον έλεγχο του κόστους κατασκευής. Θυμηθείτε ότι αυτά τα κελιά της BYD έχουν την ιδιαιτερότητα να είναι πιο σταθερά έναντι της αύξησης της θερμοκρασίας αλλά και πιο ασφαλή σε περίπτωση θερμικής διαφυγής.
Ωστόσο, η ενεργειακή πυκνότητα είναι χαμηλότερη από αυτή μιας μπαταρίας NMC, ακόμα κι αν αυτή μπαταρία Blade ανακοινώνεται με αναλογία 140 Wh/kg. Η BYD ανακοινώνει βάρος κατά προσέγγιση 420 kg για την μπαταρία του Atto 3 με καθαρή χωρητικότητα 60,5 kWh. Επιπρόσθετα, ως LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) επωφελείται από καλή αντοχή σε επαναλαμβανόμενες ταχείες φορτίσεις. Με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει διάρκεια ζωής 5.000 κύκλων ή, θεωρητικά, περίπου δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Το BMS αυτού του συσσωρευτή επιτρέπει ταχεία φόρτιση σε DC μέχρι την ισχύ των 88 kW. Που σε χρόνο ερμηνεύεται σε 29 λεπτά για να ανέβει από το 30% στο 80%. Επίδοση που δεν είναι δα και σπουδαία και κατατάσσεται στο κάτω μέρος του μέσου όρου της αγοράς. Όσο για τη φόρτιση σε AC, o εσωτερικός φορτιστής επιτρέπει ισχύ μέχρι 11 kW που είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Επιτρέποντας έτσι την πλήρη φόρτιση σε 6,5 ώρες σε ένα 11άρι wallbox ή σε μια οικιακή τριφασική πρίζα των 16Α.
Το Atto 3 υποστηρίζει και λειτουργία V2L (αμφίδρομη φόρτιση), δίνοντας τη δυνατότητα φόρτισης μιας εξωτερικής συσκευής με ισχύ 3,3 kW. Επιπλέον, η αντλία θερμότητας διατίθεται στάνταρ για τη βελτίωση της αυτονομίας τον χειμώνα.
Το κόμπακτ SUV της BYD έχει πιστοποιηθεί κατά WLTP με αυτονομία 420 km. Αλλά ας δούμε τι έκαψε στα χέρια μας. Καταρχήν μέσα στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, το Atto 3 έκαιγε σταθερά κάτω από 15 kWh/100 km. Που ερμηνεύεται σε αστική αυτονομία 406 km. Σε μικτή χρήση με δρόμους της περιφέρειας, πόλη και αστικό αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση ανέβαινε στις 17,4 kWh. Και στην εθνική οδό με τις νόμιμες ταχύτητες (μέχρι 130 km/h) έκαιγε 25,2 kWh/100 km. Οπότε, οι ταξιδιάρηδες θα πρέπει να υπολογίζετε αυτονομία στην εθνική 240 km που με τη συνήθη ρεζέρβα του 20%, γίνεται 190+ km. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση με το πρωτόκολλο του DRIVE (70% πόλη, 30% αυτοκινητόδρομος), αυτή είναι 18 kWh/100 km που μεταφράζεται σε αυτονομία 336 km.
Ευτυχώς για τους ενδιαφερόμενους, από το βασικό μοντέλο Comfort, ο εξοπλισμός του Atto 3 είναι πλούσιος, με ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, ασύρματο φορτιστή smartphone, περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8 ιντσών, το εξαιρετικό σύστημα κάμερας 360° που αναλύσαμε παραπάνω, φωνητικό έλεγχο «Hi BYD» που ρυθμίζει σχεδόν τα πάντα και λειτουργεί της προκοπής, υπηρεσίες Cloud, ραδιόφωνο DAB με οκτώ ηχεία, μονόχρωμο φωτισμό περιβάλλοντος, ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, αντλία θερμότητας, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ και πάει λέγοντας -δείτε το leaflet με αναλυτικά τα στοιχεία εξοπλισμού, εδώ.
Με την τιμή να ξεκινά από τις €37.990 που σημαίνει ότι με την κρατική επιδότηση θα σου στοιχίσει 30 χιλιάρικα -σημειωτεόν, ό,τι χρώμα και να διαλέξεις, δεν χρεώνεται.
Φτάνοντας στο διά ταύτα, η αξιολόγησή μας είναι ότι βρισκόμαστε εμπρός σε μια ημιτελή προσπάθεια ενός περισσότερα υποσχόμενου προϊόντος: Ελκυστική σχεδίαση μέσα έξω, καλή ποιότητα καμπίνας, άνετη και ποιοτική κύλιση, τεχνολογικά προηγμένη μπαταρία, ενδιαφέρον τεχνικό φύλλο, πολύ καλό navigation, εξαιρετικό σύστημα φωνητικών εντολών… Οι περισσότερες συνιστώσες του BYD Atto 3 είναι οι κατάλληλες για να ενταχθεί με αξιώσεις στην κατηγορία των ιδιαίτερα δημοφιλών κόμπακτ SUV. Αλλά όχι όλες.
Η δυναμική οδική συμπεριφορά θέλει ακόμα δουλειά για να ικανοποιήσει τους Ευρωπαίους που είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί σε αυτόν τον τομέα. Όπως αναβάθμιση χρειάζεται και η επίδοση του BYD Atto 3 στη φόρτιση με DC για να αποκτήσει ταξιδιωτική υπόσταση. Και τελικά καίει πολύ στην εθνική και του λείπει ένα πολύ καλό infotainment. Θεωρητικά, θα μπορούσαμε να περιλάβουμε και την πιο επιθετική τιμολόγηση. Για παράδειγμα, το μικρότερο αλλά μπαμπάτσικο MG ZS EV ξεκινά από τις €27.950 με την επιδότηση. Ο εξοπλισμός που ενσωματώνει το BYD Atto 3 όμως, όχι μόνο εκμηδενίζει την απόσταση των δύο χιλιάδων, αλλά βάζει και μερικές χιλιάδες παραπάνω στο κασέ του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η BYD χρειάζεται να κάνει παραπάνω τακτικά και στρατηγικά βήματα για την προσέλκυση πιθανών πελατών, από τη στιγμή μάλιστα που η φίρμα είναι ακόμα εντελώς άγνωστη στην Ελλάδα. Μια εκτίμηση που όμως μπορεί να έχει κοντά ποδάρια, καθώς η BYD, γίγαντας του είδους, είναι αναμενόμενο ότι θα κάνει τα πάντα για μια ανταγωνιστική θέση στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
BYD Atto 3 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Οι ασθενικές επιδόσεις στη φόρτιση DC και η μεγάλη κατανάλωση στην εθνική, κάνουν το μανιτζέβελο, άνετο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο BYD Atto 3, καλύτερο για αστική χρήση παρά ταξιδιάρικο SUV. | ||
Τιμή | Από €29.990 με την επιδότηση (Comfort) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 204 PS και 310 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου LFP τύπου Blade 62 kWh (ωφέλιμες 60,5 kWh), εμπρός κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 204 PS, 310 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.455 x 1.875 x 1.615 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 440-1.338 lt | ||
Βάρος | 1.750 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 18 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 336 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 10%-80% | 37 λεπτά | ||
DC 50 kW, 10%-80% | 53 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0%-100% | 6,5 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |