H σειρά 3 της BMW θα μπορούσες να πεις ότι έχει δια βίου αναλάβει το ρόλο του θεματοφύλακα της κατηγορίας των σπορ μεσαίων σεντάν. Δίκαια, γιατί εδώ και 50 χρόνια και επτά γενιές, δεν έχει διαπραγματευτεί ποτέ ούτε τη σπορ οδηγική ταυτότητα ούτε και την premium υπόσταση.
Επιπλέον έχει αποδείξει πως ακόμα και όταν χρειάζεται να ακολουθήσει τις σύγχρονες επιταγές της αυτοκίνησης, όπως για παράδειγμα την Plug-In Hybrid τεχνολογία, προσαρμόζεται χωρίς να επηρεάζονται τα βασικά συστατικά και εν γένει ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας της.
Ξεκινώντας από τα βασικά, η BMW 330e έχει λιανική τιμή προ φόρων €39.780, οπότε έστω και οριακά σου επιτρέπει να καρπωθείς το όφελος του μηδενικού φόρου εταιρικής χρήσης. Ακόμα και τις €52.300 της λιανικής μπορεί να δικαιολογήσει πάντως, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η ανανέωση του μοντέλου προσέθεσε στην γκάμα και δεύτερη PHEV έκδοση. Είναι η 320e που αποδίδει 204 PS και έχει βασική τιμή τις €50.550.
Η ανανέωση που αφορά όλη την γκάμα της Σειράς 3 της BMW εντοπίζεται σε μικρές στιλιστικές διαφορές που όμως δίνουν μια φρεσκάδα στο σύνολο. Τα πιο στενά φανάρια τεχνολογίας full LED και η ανασχεδιασμένη μάσκα αποτελούν τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης και ενισχύουν την δυναμική της 3άρας, τουλάχιστον στο εμπρός μέρος. Γιατί οι διαφορές στα πλαϊνά της τμήματα αλλά και πίσω, αφορούν στο φινίρισμα και μόνο οπότε και δεν αλλάζουν κάτι ουσιαστικό.
Απλώς διατηρούν το πολυτελές και δυναμικό προφίλ στο ακέραιο. Τα νέα χρώματα και οι νέες ζάντες αλουμινίου που ξεκινούν από τις 17” συμπληρώνουν τις αλλαγές, μαζί και με την προσθήκη ενός ακόμη αισθητικού πακέτου πάνω από το M Sport. Ονομάζεται M Sport Pro και περιλαμβάνει ακόμα πιο σπορ λεπτομέρειες.
Από την άλλη, η αναβάθμιση στο εσωτερικό θα μπορούσε από μόνη της να στηρίξει την ανανέωση της Σειράς 3. Προσαρμόστηκε η νέα διάταξη του κυρτού πάνελ BMW Curved Display που καλύπτει το ταμπλό με οθόνη 12,3” για πίνακα οργάνων και 14,9” για το infotainment.
Αυτό το πάνελ εκτός από καλαίσθητο είναι και ιδιαίτερα λειτουργικό, προσφέροντας άμεση απόκριση, όμορφο και κατανοητό μενού αλλά και πληθώρα επιλογών για τον έλεγχο: Είτε από την ίδια την οθόνη, είτε από το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο iDrive.
Αξίζει βεβαίως να σταθούμε στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο απτής ποιότητας και το απόλυτα προσεγμένο φινίρισμα ακόμα και στα πιο κρυφά σημεία, κάτι που διατηρεί την 3άρα στην κορυφή της κατηγορίας στον τομέα αυτό.
Επιπλέον, το περιβάλλον διατηρεί την απόλυτα οδηγοκεντρική προσέγγιση, με χαμηλή θέση οδήγησης και κάθισμα που προσφέρει πολύ καλή στήριξη στο σώμα.
Οι χώροι από την άλλη δεν είναι στα δυνατά σημεία, τουλάχιστον αναλογικά τουλάχιστον με τις διαστάσεις του αμαξώματος. Είναι όμως επαρκείς, χωρίς να απαιτούνται παραχωρήσεις για κανέναν πλην του μεσαίου πίσω εξαιτίας του κεντρικού τούνελ μετάδοσης.
Περισσότερες παραχωρήσεις θα χρειαστούν στο διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, ο οποίος λόγω της plug-in hybrid τεχνολογίας έχει μειωθεί από τα 480 lt των υπόλοιπων εκδόσεων στα 375 lt.
Όχι ευχάριστο μα λογικό, αφού κάτω από το δάπεδό του βρίσκεται η μπαταρία του υβριδικού συστήματος που έχει χωρητικότητα 12 kWh. Η οποία σίγουρα θα θέλαμε να έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ώστε να μπορεί να συναγωνιστεί τον πιο σκληρό ανταγωνισμό όπως τη Mercedes-Benz C300 e που έχει μπαταρία 25,4 kWh και πραγματική ηλεκτρική αυτονομία 70-80 km.
Η BMW 330e με δυσκολία ξεπερνά τα 45 ηλεκτρικά km σε μεικτές συνθήκες, όμως το υβριδικό της σύστημα λειτουργεί άψογα και για όσο έχει επάρκεια μπαταρίας, δεν επιβαρύνει καθόλου το θερμικό μοτέρ. Είναι δε από τα πιο αποδοτικά PHEV στο κομμάτι της ανάκτησης ενέργειας, διατηρώντας πάντα ένα σεβαστό ποσοστό μπαταρίας για να χρησιμοποιηθεί όταν απαιτείται μπουστάρισμα της απόδοσης.
Στην οδηγικό προφίλ XtraΒoost η 330e αψηφά το μεγάλο βάρος της, αποκτά κορυφαία αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και επιταχύνει εντυπωσιακά για 10”. Τα 5,9” για το 0-100 km/h είναι ένα δείγμα αυτής της εικόνας, ωστόσο στην πράξη είναι ακόμα πιο εντυπωσιακός ο τρόπος που επιταχύνει, συνοδευόμενος από ένα ευχάριστο «γρέζι» του θερμικού κινητήρα μοτέρ.
Πρόκειται για τον γνωστό δίλιτρο, τετρακύλινδρο TwinPower Τurbo που αποδίδει 184 ίππους, τιμή που σε συνδυασμό με τους 113 PS του ηλεκτροκινητήρα ανεβαίνει στους 292 PS συνολικά. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς -υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση, με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων να αναλαμβάνει να μεταφέρει απρόσκοπτα αυτή τη δύναμη. Και το καταφέρνει άψογα από όλες τις απόψεις.
Η μέση κατανάλωση βενζίνης της 330e ανέρχεται στα 4,3 lt για έναν κύκλο 100 km τον οποίο ξεκινάς με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, ενώ χωρίς φόρτιση η τιμή ανεβαίνει στα 7,9 lt/100 km. Σημειώστε πως το ρεζερβουάρ βενζίνης χωράει μόλις 40 lt, οπότε αυξάνει τις επισκέψεις στο πρατήριο εάν δε φορτίζεις τακτικά.
Εκτός των επιλογών για ηλεκτρική και υβριδική λειτουργία, η άλλη επιλογή που μπορεί να κάνει ο οδηγός της που είναι και η μοναδική για τη διαχείριση της ενέργειας, είναι η «Battery Hold» που διατηρεί το επίπεδο της μπαταρίας στο ποσοστό που βρίσκεται όταν επιλεχθεί, για μετέπειτα χρήση της.
Η ώρα της κρίσης πάντως για το υβριδικό της σύστημα, έρχεται όταν καλείται να οδηγηθεί σε εκτός πόλης διαδρομές. Εκεί αντιλαμβάνεσαι δύο πράγματα. Πρώτον πως το μειονέκτημα της μικρής μπαταρίας, μετατρέπεται σε πλεονεκτήματα και δεύτερον, πως ότι και να συμβεί στην 3άρα, θα παραμείνει 3άρα. Αρχικά το βάρος είναι κατά μόλις 197 kg μεγαλύτερο σε σχέση με τη συμβατική BMW 330i. Δεν είναι λίγο σίγουρα, δεν είναι όμως και τόσο πολύ που να μπορέσει να αλλάξει τον χαρακτήρα της.
Η 330e παραμένει εντυπωσιακά στιβαρή στο πάτημά της και ιδιαίτερα άνετη, παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και δεν υπάρχει τίποτα που να μαρτυρά την υβριδική της υπόσταση.
Ακόμα καλύτερα όμως είναι τα πράγματα όταν και με αυτή την 3άρα βρεθείς σε κάποιο στενό στροφιλίκι. Εκεί, αν και υπάρχει μια σαφής ένδειξη αδράνειας από τη στιγμή που θα αφήσεις το γκάζι μέχρι να την τοποθετήσεις στη στροφή, έχει τόση ακρίβεια στο πάτημά της και βρίσκει μηχανική πρόσφυση αν επιμείνεις στο γκάζι και την πιέσεις, που την διατηρούν στην κορυφή οδηγικά και σε αυτή την ειδική κατηγορία των premium σεντάν.
Αυτό και μόνο αρκεί για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως η 3άρα της BMW είναι η αφορμή για να ξαναθυμηθούμε πως τίποτα δεν μπορεί να επηρεάσει ένα αυτοκίνητο, όταν έχει τόσο ξεκάθαρο στόχο. Και αν και η PHEV τεχνολογία ταιριάζει καλύτερα στα SUV, είναι τόσο σαφής η υπεροχή της 330e σε οδηγικά κριτήρια, που δεν μπορεί να υπάρξει αντίλογος σε αυτό…
BMW 330e | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | |
Η ανανεωμένη 3άρα εξακολουθεί και μετά την ανανέωση να έχει ως προτεραιότητα την οδηγική ευχαρίστηση, κάτι που καταφέρνει και στην ισχυρότερη plug-in hybrid έκδοχή της. Μόνο μείον η μικρή μπαταρία. | |
Τιμή | από €52.300 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16V, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο σε σειρά, Valvetronic, Double Vanos, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS, 265 Nm, μπαταρία 12,0 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Συνδυαστική απόδοση | 292 PS, 420 Nm |
Διαστάσεις | 4.709 x 1.827 x 1.444 mm |
Χώρος αποσκευών | 375 lt |
Βάρος | 1.770 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 5,8" |
Τελική ταχύτητα | 230 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 4,3 lt/100 km |
Ηλεκτρική αυτονομία* | 44 km |
Εκπομπές CO2 | 30-41 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km, με τη μπαταρία φορτισμένη. | |
Φόρτιση | |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-80% της μπαταρίας | Έως 3,7 kW, από 2,5 ώρες |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |