Toyota Auris 1.33

Toyota Auris 1.33

Ο στόχος του βασικού Toyota Auris με τον 1.300άρη κινητήρα είναι να αποδείξει ότι δεν είναι λύση ανάγκης.

Παρότι σχεδιαστικά έχει διχάσει, το νέο Auris είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που έχει βελτιωθεί σε κάθε τομέα συγκριτικά με το απερχόμενο. Είναι πιο ευρύχωρο, πιο ποιοτικό, πιο οικονομικό και πιο ενδιαφέρον οδηγικά, χωρίς να είναι ακριβότερο.

Ο επιμένων ατμοσφαιρικά
Ομολογουμένως οι 99 ίπποι του Auris 1.33 δεν έχουν πολύ εύκολο έργο κόντρα σε 1.300 κιλά. Η γεμάτη απόδοση του μοτέρ του Toyota όμως στις χαμηλές στροφές του δίνει μια μικρή ανάσα στις επιδόσεις. Μην περιμένετε όμως κάτι καλύτερο από 12,9 και 13,3 sec για τα 0-100 km/h αντίστοιχα, ενώ όταν θέλετε να προσπεράσετε το κατέβασμα είναι απαραίτητο. Πάντως ο κινητήρας είναι υπόδειγμα ραφιναρισμένης λειτουργίας, αν και ακούγεται στην καμπίνα όταν τον δουλεύεις ψηλά.

Στο φρενάρισμα τα πράγματα είναι πολύ καλά, με την απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h στα 37,6 m. Επιπλέον τα φρένα δεν κουράζονται, με την καλή αίσθηση από το πεντάλ να παραμένει αναλλοίωτη ακόμα και όταν αυτά ζεσταθούν.

Σφιχτό και ρυθμίσιμο
Το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι το πόσο καλά στέκεται το Toyota Auris 1.33 στο δρόμο. Το τιμόνι είναι αμεσότατο και ακριβές, αν και όχι με τόσο καθαρή αίσθηση. Η σφιχτή ανάρτηση δίνει πολύ ευχάριστο κράτημα, χωρίς μεγάλη κλίση στις στροφές, με το περιθώριο πρόσφυσης να είναι σε κάθε περίπτωση υψηλό. Φυσικά και το Auris 1.33 διαθέτει στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας –VSC.

Στο κομμάτι της άνεσης, φαίνεται πως ο πίσω ημιάκαμπτος του Auris έχει καλύτερη λειτουργία στις μεγάλες ανωμαλίες από τη συνήθη συμπεριφορά αυτής της αρχιτεκτονικής. Για να καταλάβεις βέβαια τη διαφορά σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας που φορούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα έμπειρος.

Σε κανονικές συνθήκες, το Auris 1.33 είναι σφιχτό μεν, άνετο δε, με ήσυχη κύλιση (ειδικά ύστερα από τα 120 km/h) και καλή μόνωση των θορύβων. Από τις κορυφαίες στην κατηγορία των μικρομεσαίων είναι και ευελιξία στην πόλη, επικουρούμενη από το μικρό κύκλο στροφής και το σχετικά μικρό μήκος.

Συντηρητικό, αλλά ευδοκίμως αποφοιτήσαν
Το προηγούμενο Auris είχε εντυπωσιακό φαίνεσθαι, αλλά ήταν χρυσή μετριότητα επί της ουσίας στην καμπίνα. Για το νέο ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Μπορεί πλέον να είναι πολύ πιο συντηρητικό και με ογκώδες ταμπλό, αλλά έχει απείρως καλύτερη θέση οδήγησης, μια από τις μεγαλύτερες καμπίνες στην κατηγορία, κορυφαία ποιότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια.

Η τελειότητα των αρμών σε κάθε σημείο του ταμπλό, είναι απολαυστική. Στο πίσω κάθισμα, δύο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση και οι μεγάλες πόρτες σημαίνουν εύκολο μπες βγες για όλους. Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα κι αισθάνεσαι άνετα με το «καλημέρα» στη θέση του οδηγού.

Σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο Auris υπήρξε και στο πορτμπαγκάζ, που έφτασε τα 370 λίτρα. Καλύτερο είναι και στην πρακτικότητα, χάρη στις πολλές θήκες για μικροπράγματα και μια αίσθηση ότι όλα έχουν φτιαχτεί για να κάνουν τη ζωή σου εύκολη και απλή. Η ορατότητα είναι μια χαρά, με μόνη εξαίρεση το μικρό πίσω παρμπρίζ με τον πολύ μικρό καθαριστήρα.

Ωστόσο, αυτό που σε κερδίζει στο Auris 1.33, είναι η εξαιρετικά ακριβής και «καλολαδωμένη» αίσθηση που έχουν όλα τα χειριστήρια. Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η αντοχή στο χρόνο που αποπνέουν είναι παραπάνω από καλοδεχούμενες.

Σφραγίδα Toyota
Στον τομέα της αγοράς, Με 17.690 ευρώ παίρνετε το Auris 1.33 Active κι έχετε όφελος απόσυρσης 960 ευρώ. Ο εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει επτά αερόσακους (και για τα γόνατα του οδηγού) και ESP –VSC κατά την Toyota. Όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης, η έκδοση Active διαθέτει στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας.

Το Auris 1.33 πληρώνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας 140,8 ευρώ και κυκλοφορεί στον πράσινο δακτύλιο χωρίς περιορισμό. Τα 7,0 λίτρα/100 km είναι η μέση τιμή που μετρήσαμε, με πιο οικονομικό πεδίο κίνησης την εθνική, όπου το Auris αβαντάρεται από μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων, έναντι της πόλης όπου δεν πλεονεκτεί και λόγω έλλειψης στάνταρ συστήματος  stop/start.

Σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα είναι και η παροχή δωρεάν προγραμματισμένου service για δύο χρόνια (αξίας €300 σε τριετές βάθος) που έρχεται να προστεθεί στην 6ετή εγγύηση της Toyota για τα μηχανικά μέρη.

Στο τυποποιημένο κόστος χρήσης των DRIVE/Autocar σε βάθος 3ετίας και για 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος, το Toyota Auris 1.33 θα σας στοιχίσει €5.103 για βενζίνη, €136 για service, 1.017 για ασφάλιστρα και €422 για τέλη κυκλοφορίας. Το σύνολο για την τριετία λοιπόν ανέρχεται στα €6.678 ή €185,5 το μήνα.
 
Διά ταύτα
Είναι αλήθεια ότι από τη βασική έκδοση του Auris λείπουν οι κολακευτικές επιδόσεις. Είναι μεν επαρκείς, αλλά μέχρις εκεί.
Συνολικά όμως, το Auris είναι σβέλτο, έχει 6ετή εγγύηση και οικονομική συντήρηση συντήρηση, χάρη στην προσφορά που συνοδεύει τα αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα.

Τι λέει το DRIVE
Η στροφή προς το δυναμισμό έχει επικουρικό χαρακτήρα στην ευχρηστία που ανέκαθεν το χαρακτήριζε το Auris. Θα ήταν κορυφαίο με έναν κινητήρα τούρμπο.
Τιμή από € 17.690 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.329 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 99 PS/6.000 rpm, 13,0 kgm/3.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,5”
0-100 km/h 12,9”
0-120 km/h 18,7”
0-140 km/h 26,8”
0-400 m 18,6”
0-1.000 m 34,2”
30-50 km/h με 3η 4,3”
50-80 km/h με 4η 9,1”
80-110 km/h με 5η 13,0”
110-140 km/h με 6η 23,0”
100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 gr/km
Διαστάσεις 4.280 x 1.760 x 1.460 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube