ΤΟ IGNIS διατίθεται σε όλους τους συνδυασμούς, με συμβατικό ή υβριδικό κινητήριο σύστημα και με την κίνηση στους μπροστινούς ή σε όλους τους τροχούς. Είχαμε δοκιμάσει τις τρεις από τις τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές και τώρα ολοκληρώνουμε με τη δοκιμή του προσθιοκίνητου υβριδικού.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, ο γνωστός 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.2 Dualjet συνδυάζεται με ένα mild hybrid σύστημα των 12V, το οποίο η Suzuki ονομάζει SHVS. Πρόκειται για μια μονάδα εναλλάκτη-μίζας (Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3 kW και ροπής 5,1 kgm που συνδέεται με τον κινητήρα μέσω ιμάντα.
Η ISG λειτουργεί ως μίζα, βάζοντας τον κινητήρα μπροστά, άμεσα κι αθόρυβα, όταν τον έχει σβήσει το stop/start. Στη συνέχεια, λειτουργώντας ως γεννήτρια, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, αποθηκεύοντάς την στην κανονική μπαταρία, αλλά και σε μια ελαφριά, μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Κατά την επιτάχυνση, η ISG λειτουργεί ως ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτούμενο από τις δύο μπαταρίες, βοηθώντας τον κινητήρα και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης.
Στην οδήγηση, τη λειτουργία του SHVS δεν την αντιλαμβάνεσαι σχεδόν καθόλου. Κανένας θόρυβος ή δισταγμός, αλλά και καμία εντυπωσιακή ώθηση. Το σύστημα δουλεύει στα μερικά ανοίγματα του γκαζιού και μέχρι τις 4.000 rpm, παρέχοντας υποβοήθηση με στόχο την οικονομία, όχι τις επιδόσεις. Οι μέγιστες τιμές ιπποδύναμης και ροπής δεν αλλάζουν, οπότε είναι φυσικό το Ignis Hybrid να μην είναι πιο γρήγορο από το απλό μοντέλο, αφού είναι και 20 kg βαρύτερο. Τα όργανά μας έδειξαν 0-100 km/h σε 10,2” και 0-1.000 m σε 32,2” αντί 9,9”/32,1” του συμβατικού μοντέλου. Ομοίως, τα «προσπεράσματα» 80-110 km/h με 3η και 110-140 με 4η απαιτούν 5,9”/13,0” για το υβριδικό και 5,7”/12,8” για το απλό Ignis.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το απλό Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 2WD
Οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες και πιθανώς μέσα στα όρια του πειραματικού σφάλματος. Η ουσία είναι πως ο μικρός ηλεκτροκινητήρας γεμίζει το κενό ροπής του 1.2 Dualjet στις χαμηλές στροφές, κι αυτό το νιώθεις στην καθημερινή οδήγηση όπου δεν πατάς πολύ γκάζι. Στο φουλ γκάζι ο κινητήρας είναι ζωηρός και εύστροφος όπως τον ξέρουμε.
Αν κάποιος κινείται ως επί το πλείστον μέσα στην πόλη, θα δει αισθητή διαφορά στην κατανάλωση βενζίνης. Εμείς, λόγω των μετρήσεων και αρκετών χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο, είδαμε διαφορά μόνο 0,1 lt/100km σε σχέση με το συμβατικό Ignis: 5,3 αντί 5,4 lt/100 km – τιμή που είναι πάντως πολύ χαμηλή δεδομένων των γρήγορων επιδόσεων.
Σε όλους τους άλλους τομείς, το υβριδικό Ignis είναι ακριβώς όπως το απλό: Ένα χαρισματικό μικρό crossover, απρόσμενα ευρύχωρο για τις διαστάσεις του, πρακτικό και εύκολο στην οδήγηση. Προσφέρει καλή ορατότητα και μπορεί να χώνεται παντού. Έχει εύχρηστο και γρήγορο κιβώτιο, αρκετά άνετη ανάρτηση –ειδικά σε αυτή, την προσθιοκίνητη έκδοση με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα– και απόσταση 18 cm από το έδαφος ώστε να μπορεί να κινείται άφοβα σε οποιονδήποτε χωματόδρομο.
Από την άλλη βέβαια, το σχετικά μεγάλο ύψος και η μαλακή ανάρτηση δεν ευνοούν τη γρήγορη οδήγηση – αν και η συμπεριφορά δεν παύει να είναι ασφαλής. Θα θέλαμε πάντως πιο δυνατά κι ανθεκτικά φρένα, καθώς και καλύτερη ηχομόνωση.
Το Ignis Hybrid διατίθεται μόνο στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GLX, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, infotainment 7” με πλοηγό και κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς LED και ομίχλης, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας κ.ά. Κοστίζει όμως €15.230, δηλαδή €800 περισσότερο από το συμβατικό Ignis. Τα απλά μαθηματικά λένε ότι η διαφορά αυτή μπορεί να αποσβεστεί μόνο από κάποιον που θα κάνει πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης. Λένε επίσης ότι το Ignis Hybrid είναι ακριβότερο από ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Ford Ka+ Active (€14.399), το VW Cross up! 1.0 TSI (€13.920) και το FIAT Panda 0.9 TwinAir CNG (€11.990 με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια). Είναι όμως μοναδικό, καθώς είναι πραγματικό crossover.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid AllGrip
Τι λέει το DRIVE
Ένα πραγματικό μικρό crossover, γρήγορο, οικονομικό, εύχρηστο και πλούσια εξοπλισμένο, αλλά η διαφορά τιμής από το αντίστοιχο απλό μοντέλο είναι δύσκολο να αποσβεστεί.
Τιμή από €15.230
Τεχνολογία 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, βοηθητική μονάδα ηλεκτροκινητήρα–γεννήτριας ISG, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-140 km/h 22,6”
0-400 m 17,2” @ 129,4 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 153,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,8”
50-80 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (3η) 5,9”
80-110 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (4η) 13,0”
110-140 km/h (5η) 30,8”
Φρένα 100-0 km/h 41,6 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 260 lt
Βάρος 870 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα