Δεν χρειάζεται να νιώθεις άσχημα αν δεν αναγνωρίζεις με την πρώτη ματιά το ανανεωμένο Škoda Fabia. Οι επεμβάσεις που δέχτηκε είναι διακριτικές, με κυριότερη τα λεπτότερα εμπρός φώτα, που του χαρίζουν ένα «συνοφρυωμένο» ύφος. Στην περίπτωση του δικού μας, υπάρχουν αρκετά ακόμη στοιχεία διαφοροποίησης, αφού πρόκειται για την έκδοση Monte Carlo.
Αυτή ξεχωρίζει από το εμπρός σπόιλερ, τα μαρσπιέ, τον ψευδοδιαχύτη και την αεροτομή οροφής σε μαύρο χρώμα, ενώ μαύρες είναι και οι 16άρες ζάντες. Στο εσωτερικό, το μάτι πέφτει στα σπορ καθίσματα, με ενιαίο προσκέφαλο και επένδυση carbon look, στη δερμάτινη, περφορέ επένδυση του τιμονιού και στις κόκκινες ραφές. Τα υλικά αυτά είναι ευχάριστα στην όψη και την αφή, αναβαθμίζοντας σημαντικά την καμπίνα. Οι χώροι παραμένουν αμετάβλητοι, με τους πίσω να αναζητούν περισσότερο χώρο για τα γόνατα.
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι αυτό που περιμένεις από την κορυφαία έκδοση της γκάμας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων infotainment Swing Plus με οθόνη 6,5", συνδεσιμότητα SmartLink+ και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, μπουτόν εκκίνησης και τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία. Διαθέτει βέβαια και τις πρακτικές λύσεις Simply Clever της Škoda, δηλαδή γάντζους στο πορτμπαγκάζ, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθισμα του οδηγού, μια ομπρέλα κάτω από εκείνο του συνοδηγού κ.ά.
Με τις εκδόσεις ντίζελ να έχουν καταργηθεί από την γκάμα, το Monte Carlo διατίθεται με δύο εκδοχές του 1.0 TSI, με 95 ή 110 PS. Η μέγιστη ισχύς των δύο εκδόσεων είναι ίδια με το παρελθόν, όμως ο κινητήρας είναι σημαντικά αναβαθμισμένος με νέο τούρμπο, νέα συστήματα λίπανσης και ψύξης και φίλτρο μικροσωματιδίων (GPF). Ενώ η ισχυρότερη από αυτές προσφέρεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 7τάχυτο DSG, η «95άρα» που δοκιμάζουμε εδώ, συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 5άρι.
Η αραιή κλιμάκωση έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν σημεία των δρόμων της πόλης για τα οποία η 2η παραείναι μακριά, αφού ρίχνει το μοτέρ κάτω από τις 1.500 rpm. Αλλά και ψηλότερα, εκεί όπου ο κινητήρας αποδίδει 16,3 kgm, η ώθηση που νιώθεις δεν είναι ανάλογη της σπορ εμφάνισης του Monte Carlo. Για το 0-100 km/h χρειάζεται 10,6" και για τα 80-110 km/h με 3η 6,1", νούμερα μεγαλύτερα από εκείνα του αντίστοιχου SEAT Ibiza (10,2", 5,5") και από του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS (10,4", 5,5").
Το πλαίσιο του Fabia φαίνεται να αντιδρά ζωηρά σε μικρές κινήσεις του τιμονιού, όμως όταν πιεστεί διαπιστώνεις ότι η ανάρτηση δεν του επιτρέπει να ακολουθήσει τις εντολές σου με τη συνέπεια που θα άρμοζε σε ένα μικρό με σπορ χαρακτήρα. Παραμένει φιλικό και άνετο, με την ποιότητα κύλισης να μην επηρεάζεται αρνητικά από τους μεγαλύτερους τροχούς της έκδοσης Monte Carlo, οι οποίοι παρέχουν πάντα αρκετή ελκτική πρόσφυση. Υπάρχουν δίσκοι και πίσω, κάτι όχι συνηθισμένο σε αυτή την κατηγορία ισχύος, και η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι αδιαμφισβήτητη (100-0 km/h σε 37,9 m).
Η κατανάλωση βρίσκεται στο γνώριμο, χαμηλό επίπεδο των 1.0 TSI, με μέση τιμή 6,6 lt/100 km στη δοκιμή, η οποία όμως μπορεί να πέσει αρκετά με προσπάθεια επί τούτου. Η τιμή των €14.880 του Monte Carlo δεν είναι χαμηλή, όμως τα σπορ χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του μπορούν να προσελκύσουν αρκετούς. Οι υπόλοιποι, μπορούν να επιλέξουν τη βασική Active που κοστίζει €12.980, δηλαδή €420 λιγότερα απ’ ό,τι το Ibiza με ίδιο μοτέρ.
Τι λέει το DRIVE
Ξεχνάς τις όποιες σπορ υπόνοιες σου δημιουργεί η εμφάνιση ή το όνομα και χαίρεσαι ένα ευχάριστο, καλά εξοπλισμένο και οικονομικό σουπερμίνι.
Τιμή Από €12.980 (Monte Carlo €14.880)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/5.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.800-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,5” @ 127,2 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 156,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 8,5”
110-140 km/h (4η) 11,9”
110-140 km/h (5η) 16,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 3.997 x 1.732 x 1.467 mm
Χώρος αποσκευών 299 lt
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης