Η προ μηνών ολική ανανέωση του Peugeot 2008 ολοκληρώθηκε και στην ελληνική αγορά με την έλευση μιας μικροϋβριδικής έκδοσης. Σε επίπεδο τεχνολογικής πλατφόρμας, χρησιμοποιεί το πολύ αποδοτικό σύστημα που γνωρίσαμε τον τελευταίο καιρό σε αρκετά μοντέλα του Ομίλου Stellantis -που μπορείτε να δείτε στα link. Κι έπονται κι άλλα.
Πρόκειται για ένα ήπιο υβριδικό σύνολο 48V, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ο ανανεωμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 lt του ομίλου. Με άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία σε κύκλο Miller για ακόμα καλύτερη απόδοση. Μοτέρ που συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Στην περίπτωση του 2008 έχει προτιμηθεί η ισχυρότερη εκδοχή του με συνολική απόδοση 136 ίππων και 230 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 rpm.
To 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα αναβαθμίζει τις επιδόσεις και την απόδοση του Peugeot 2008, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση
Στο νέο κιβώτιο έχει ενσωματωθεί ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 29 PS και 55 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη). Το σύστημα επιτρέπει στο mild hybrid 2008 να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου -και περίπου έως τα 30 km/h, με τον ηλεκτροκινητήρα να διατηρεί τον τροχασμό κρατώντας τον κινητήρα σβηστό. Μειώνοντας έτσι τον θόρυβο κύλισης και την κατανάλωση.
Περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, ο «ελαφρύς εξυβριδισμός» αναβαθμίζει σημαντικά την παρουσία του γαλλικού B-SUV στον δρόμο. Παρότι ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρα είναι καθαρά υποστηρικτικός, η τόνωση που προσφέρει στη γενικότερη λειτουργία και προθυμία του 3κύλινδρου μοτέρ είναι αισθητή. Ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες και στην κίνηση σε αστικό περιβάλλον όπου, ειδικά στα συνεχή σταμάτα ξεκίνα, μειώνει σημαντικά τις ώρες λειτουργίας του θερμικού κινητήρα. Περιορίζοντας κατά αυτό τον τρόπο και τις ανάγκες του για βενζίνη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Avenger e-Hybrid, τετραγωνίζοντας τον κύκλο
Με τη συνολική μέση κατανάλωση να κυμαίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,5 lt/100 km, το MHEV 2008 μας έδειξε αρκετές φορές ότι τουλάχιστον στις καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, η τιμή αυτή μπορεί να κρατηθεί εύκολα ακόμα και κάτω από τα 6 lt. Δείχνοντάς μας για ακόμα μια φορά ότι το σύστημα mild hybrid που εξέλιξε ο Όμιλος Stellantis εξυπηρετεί απόλυτα το σκοπό του και μάλιστα με πολύ αποδοτικό τρόπο.
Όφελος προκύπτει και στους ρύπους που είναι μειωμένοι στα 110 g/km, συγκριτικά με τα 137 g CO2/km που εκπέμπει η αντίστοιχης ιπποδύναμης έκδοση του 1.2 PureTech με τα 130 άλογα. Η οποία δεν έχει κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση.
Η πιο μεστή και γεμάτη απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, αποτυπώνεται και στις επιδόσεις. Παρόλο που το υβριδικό σύστημα πρόσθεσε περίπου 90 kg στο συνολικό βάρος, πάντα συγκριτικά με το συμβατικό 130άρι 2008, το 0-100 km/h έρχεται σε 8,3” -δηλαδή 1,1” ταχύτερα- ενώ και η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 206 km/h. Πέρα από το boost των 29 ηλεκτρικών ίππων, συνδρομή στις καλύτερες επιταχύνσεις και ρεπρίζ έχει και το νέο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο. Σασμάν που συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα και είναι πιο γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές από το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής που αντικατέστησε. Στα θετικά, ότι εξακολουθεί να δίνει και την επιλογή χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles στο τιμόνι.
Αφήνοντας τις επιδόσεις στην άκρη, η οδική συμπεριφορά παραμένει ίδια. ]Με τα γόνατα μακφέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να προσφέρουν το ισορροπημένο κράτημα που έχουμε γνωρίσει σε όλες τις εκδόσεις του 2008 μέχρι σήμερα, τουλάχιστον όσον αφορά αυτή τη γενιά του.
Στο σύνολό της, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, αλλά με διαδρομές και απορροφητικότητα καθώς στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τη βοηθούσαν και τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα 215/65 R16. Οι Γάλλοι έχουν πετύχει για άλλη μια φορά έναν άριστο συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος. Η κλίση στις στροφές είναι λογική για το ύψος του 2008 και ποτέ δεν θα νιώσεις το αυτοκίνητο να πλέει ή να αντιδρά άτσαλα. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και παραμένει ένα από τα πιο ικανά και ευχάριστα στον δρόμο B-SUV. Με το μικρό του τιμόνι να παρέχει ικανοποιητική πληροφορία και το σύστημα πέδησης να στέκεται και αυτό στο ύψος των περιστάσεων σε απόδοση και αντοχή.
Σε επίπεδο εικόνας, η νέα υβριδική έκδοση του 2008 έρχεται φυσικά με το πλήρες πακέτο ανανέωσης που όσον αφορά την εξωτερική εικόνα ξεχωρίζει από το νέο πιο δυναμικό και στιλάτο εμπρός μέρος. Όπου ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά νέα φώτα ημέρας LED και η μεγαλύτερη διαστάσεων μάσκα με το νέο έμβλημα της γαλλικής φίρμας.
Εντός της καμπίνας, η ποιότητα των υλικών είναι ακόμα καλύτερη όπως και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει στάνταρ πλέον σε όλες τις εκδόσεις οθόνη αφής 10” για το infotainment. Πλαισιωμένη από μια αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην τελευταία έχει προστεθεί μια ένδειξη που απεικονίζει πότε η μπαταρία δίνει ισχύ ή φορτίζει μέσω της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6, ισχυρή βάση
Όσον αφορά το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων, υπενθυμίζουμε ότι η οθόνη αφής HD διαθέτει λειτουργία multi-window με widget ή συντομεύσεις και είναι εύκολη στη χρήση και ανταποκρίνεται όπως ένα smartphone. Είναι εύκολο να κάνεις σάρωση στα μενού από αριστερά προς τα δεξιά, πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις ή με ένα πάτημα με τρία δάχτυλα για να εμφανιστεί ο τοίχος της εφαρμογής.
Είναι επίσης εύκολο να επιστρέψεις ανά πάσα στιγμή στην κεντρική σελίδα, πατώντας το πλήκτρο «Home» κάτω από την οθόνη. Στο επάνω μέρος της, ένα μόνιμο μπάνερ εμφανίζει τις πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας και καιρού, τη θέση στις σελίδες του widget, τα δεδομένα δικτύωσης, τις ειδοποιήσεις και την ώρα.
Το σύστημα PEUGEOT i-Connect προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με λειτουργία mirroring για Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα διαθέτει λειτουργία ενημερώσεων ΟΤΑ, ενώ υπάρχει και λειτουργία φωνητικών εντολών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, 3 σε 1
Πληρέστερη είναι και η σουίτα ADAS με τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις νέες εμπρός και πίσω κάμερες αρωγής για τη στάθμευση που προσφέρουν εικόνα υψηλής ανάλυσης και εύρος 360ο, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ΚΟΚ, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων κ.ά.
Ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο χώρος που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες. Τα εμπρός καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, με τη θέση οδήγησης να υπαγορεύεται λίγο πολύ από το αν ο οδηγός θέλει να έχει πλήρη εικόνα του πίνακα οργάνων, όπου θα αναγκαστεί να κατεβάσει το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ή όχι. Μετά από τόσα χρόνια εξακολουθεί να μας ξενίζει αρχικά, αλλά συνηθίζεται.
Οι πίσω επιβάτες με τη σειρά τους έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, με το έδρανο των πίσω καθισμάτων να είναι ελαφρώς ψηλότερα τοποθετημένο από τα εμπρός και την πλάτη τους να μπορεί να διπλώσει σε αναλογία 60:40, αυξάνοντας τις μεταφορικές ικανότητες του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο έχει διπλό πάτωμα και απόλυτα ικανοποιητική χωρητικότητα 434 lt.
Με τις ντίζελ εκδόσεις να χαιρετούν, η νέα υβριδική έκδοση του 2008 έρχεται να καλύψει εν μέρει το κενό, καταφέρνοντας να παρέχει πιο ζωντανές επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση συγκριτικά με τις συμβατικές βενζινοκίνητες εκδόσεις των 100 και 130 ίππων. Κι αυτό χωρίς αυξήσεις στην τιμή απέναντι στην αντίστοιχης ισχύος δεύτερη. Η οποία θα πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι διαθέσιμη μόνο στις δυο πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού: Allure και GT.
To Peugeot 2008 Hybrid e-DCS6 από την πλευρά του είναι διαθέσιμο και στην εισαγωγική -αλλά πλούσια εξοπλισμένη- Active, με αποτέλεσμα το κόστος απόκτησής του να ξεκινά χαμηλότερα, από τις €28.600. Η αμέσως επόμενη Allure κοστίζει €30.800, ενώ τέλος η τιμή πώλησης της κορυφαίας έκδοσης GT ξεκινά από τις €33.300.
Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα αναβαθμίζει με τους 136 ίππους τις επιδόσεις και τη γενικότερη απόδοση του Peugeot 2008, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση. Κι όλα αυτά, χωρίς σημαντική αύξηση στην τιμή συγκριτικά με την άνευ ηλεκτρικής υποβοήθησης έκδοσης των 130 ίππων. | ||
Τιμή | Από €28.600 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 136 PS, 230 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.304 x 1.775 x 1.550 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 434-1.467 lt | ||
Βάρος | 1.372 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 206 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,5 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 110 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |