Το GTC επέστρεψε και η Opel διατυμπανίζει ότι με το 5θυρο Astra μοιράζεται μόνο τους καθρέφτες, την κεραία και τις χειρολαβές στις πόρτες!
Δε θα ήθελα καθόλου να είμαι στη θέση εκείνων που εξέλιξαν το νέο GTC. Το να φτιάξεις ένα αυτόνομο «κουπέ» (όπως το αντίπαλο δέος Scirocco) έχοντας για βάση ένα 5θυρο μικρομεσαίο και μικρό μπάτζετ στη διάθεσή σου, είναι δύσκολο ακόμα και ως σκέψη.
Σε σχέση λοιπόν με το 5θυρο Astra, το GTC είναι πιο χαμηλό, με αλλαγές στην ανάρτηση, φαρδύτερα μετατρόχια και ένα πόντο μακρύτερο μεταξόνιο.
Το αν τελικά θα το θεωρήσεις κουπέ ή όχι είναι κάτι συζητήσιμο. Όμως πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα σε αυτά τα χρήματα. Τουλάχιστον από τη μέση και πίσω, αφού το εμπρός μέρος ελάχιστα διαφέρει από του 5θυρου.
Τοπική αναισθησία
Ο τουρμπάτος 1.400άρης κινητήρας δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο τεχνολογικό προσόν. Αυτό δε φαίνεται τόσο από τους 140 ίππους ή τα 21,0 kgm ροπής, όσο από τον τρόπο που τα αποδίδει. Χαμηλά δεν έχει την απόκριση που θες και ψηλά λαχανιάζει γρήγορα. Αυτό που θέλει είναι να εκμεταλλευτείς την ροπή στις μεσαίες στροφές και να οδηγείς με μια ταχύτητα πάνω.
Αν ακουμπήσεις στο στιβαρό πλαίσιο και τους κτηνώδεις 18άρηδες (235/50 R18) τροχούς, θα ανακαλύψεις ότι οι δυνατότητες του GTC είναι πολύ υψηλές, ανεξάρτητα από τη ρύθμιση του FlexRide. Τόσο στο Auto όσο και στο Sport ή το Tour, κρατά εντυπωσιακά, χωρίς έντονη κλίση στις στροφές ή δύστροπες αντιδράσεις όταν το πιέζεις πολύ. Ωστόσο, θα πρέπει να δείξεις θάρρος για να φτάσεις σε αυτό το σημείο, καθώς σε πιο συντηρητικό ρυθμό αισθάνεσαι να μην έχεις ουσιαστική συμμετοχή στην οδήγηση.
Κύριος υπαίτιος γι’ αυτό είναι το τιμόνι που απλώνει ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από το εμπρός σύστημα. Τα εμπρός γόνατα HiPerStrut κάνουν καλή δουλειά και δε βγάζουν αντιδράσεις στο τιμόνι, όμως επικοινωνία δεν υπάρχει και πρέπει να εγκλιματιστείς σε αυτό.
Τις επιδόσεις του GTC 1.4Τ τις λες απλώς ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 9,5”, 80-110 km/h με 3η σε 4,9”. Λίγο οι μεγάλοι τροχοί, λίγο το μεγάλο βάρος (1.460 κιλά!) αλλά και το μακρύ 6άρι κιβώτιο, δεν αφήνουν περιθώριο για πολλά-πολλά. Χρειάζεται μέτρο στις απαιτήσεις σου, αφού αν ζητάς συνεχώς πολλά από το μοτέρ, θα δεις την κατανάλωση να υπερβαίνει κατά πολύ τα 10 λίτρα της μέσης τιμής.
Πολύ καλά είναι τα φρένα. Και δύναμη έχουν (100-0 km/h σε 38,0 m) και δεν καταλαβαίνουν τίποτα από σκληρή χρήση.
Κάτι μου θυμίζεις
Στην καμπίνα του GTC φαίνεται πολύ περισσότερο η συγγένεια με το οικογενειακού προσανατολισμού 5θυρο Astra.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και σωστή, αλλά πάντα θα νιώθεις ότι θα ήθελες να κάθεσαι πιο κοντά στο δρόμο. Από την άλλη, τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα, το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και πρακτικό και υπάρχουν άφθονες θήκες για μικροπράγματα.
Ποιοτικά δεν είναι το πρότυπο στη μικρομεσαία κατηγορία, όμως πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει πρόοδος σε συναρμογή και φινίρισμα σε σύγκριση με το 5θυρο. Ωστόσο αυτό που λείπει, είναι το σημείο διαφοροποίησης από το 5θυρο. Η γεμάτη κουμπιά και με εντυπωσιακό φωτισμό κονσόλα είναι εντυπωσιακή μεν, αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά και με μερικές εργονομικές ιδιαιτερότητες.
Αυτές, μαζί με τη μέτρια ορατότητα στις αριστερές στροφές είναι ουσιαστικά οι δύο μεγαλύτεροι συμβιβασμοί που καλείσαι να κάνεις στην καμπίνα του GTC. Από εκεί και πέρα, με τα 21.000 ευρώ της πλουσιότατης έκδοσης Sport, παίρνεις ένα νεανικό αυτοκίνητο με ευρεία γκάμα δυνατοτήτων, που καλύπτει από τις βασικές σπορ απαιτήσεις έως και τις πρώτες οικογενειακές ανάγκες.
Τι λέει το DRIVE
Καλοσχεδιασμένο, με καλή τιμή κι εξοπλισμό. Δε θα σε συγκινήσει οδηγικά, αλλά εάν το εμπιστευθείς θα σου εκμυστηρευτεί ότι είναι εντυπωσιακά ικανό.
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 21,0 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,5”, τελική 201 km/h
Μέση κατανάλωση 10,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Μετρήσεις DRIVE