Η Συμμαχία Renault-Nissan επέλεξε να μην εξοπλίσει το Micra με κανέναν κινητήρα που να αποδίδει περισσότερους από 90 ίππους, παρότι το αδελφό Clio διατίθεται με τον 1.2 TCe των 120 PS.
Με την πλειονότητα των αγοραστών σουπερμίνι να έχει προτεραιότητα το χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης, κι όχι τις επιδόσεις, αυτή η επιλογή μπορεί και να μην το έβλαψε ιδιαίτερα σε εμπορικό επίπεδο. Σίγουρα όμως το έβγαλε από το «ραντάρ» όσων ψάχνουν ένα πιο δυνατό μικρό, με τριψήφιο αριθμό ίππων. Πλέον, η Nissan προσφέρει μια λύση και γι’ αυτούς.
Στο Micra IG-T, ο υπερτροφοδοτούμενος, 3κύλινδρος κινητήρας των 898 cc με κωδικό HR09DET, αποδίδει 90 PS στις 5.500 rpm και 14,3 kgm στις 2.250 rpm. Με αυτά τα νούμερα ως σημείο εκκίνησης, η ελληνική αντιπροσωπεία εξέλιξε έναν παράλληλο εγκέφαλο με τον οποίο η ισχύς αυξάνεται κατά 20%, στους 108 PS. Αποδίδονται μάλιστα λίγο χαμηλότερα, στις 5.250 rpm. Ταυτόχρονα, η μέγιστη ροπή φτάνει τα 16,8 kgm στις 2.770 rpm (αύξηση 17,9%).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Micra IG-T 90
Στην πράξη, δεν αντιλαμβάνεσαι διαφορά από το συμβατικό 900άρι Micra στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.500 rpm) και στο πολύ μικρό πάτημα του γκαζιού. Άλλωστε, σε τέτοιες συνθήκες προτεραιότητα έχει η οικονομία, και αυτό το Micra φροντίζει να μη ζητάει ούτε γραμμάριο επιπλέον βενζίνης. Αρκεί όμως ένα πιο γενναίο πάτημα στο γκάζι, για να φανεί πόσο πιο γεμάτο είναι το μοτέρ, και πόσο έχουν βελτιωθεί τελικά οι επιδόσεις.
Το κέρδος είναι ξεκάθαρο, σε κάθε περιοχή στροφών. Η ρεπρίζ 80-110 km/h με 3η ολοκληρώνεται σε 5,5” αντί για 6,4”, και με 4η σε 6,8” αντί για 9”. Σε υψηλότερη ταχύτητα η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, με 110-140 km/h σε 9,2”, αντί για 12,8”. Από στάση, το Micra έχει γίνει… αγνώριστο, ρίχνοντας το 0-100 km/h από τα 12,4” στα 10,5”, και το 0-1.000 m από τα 33,9” στα 31,9”. Το Clio 1.2 TCe για τις δύο τελευταίες μετρήσεις χρειάζεται 10,1” και 31,6”. Στις ρεπρίζ βέβαια έχει μεγαλύτερο προβάδισμα, αφού διαθέτει και πιο πυκνά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο, αντί για το 5άρι του Micra, με τα αντίστοιχα νούμερα να είναι 4,7”, 5,7” και 7,9”.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Micra 1.5 dCi
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το Micra παραμένει όπως το γνωρίζουμε. Το όμορφο ταμπλό ικανοποιεί σε συναρμογή και εργονομία, και μόνο τα πλαστικά που βρίσκονται χαμηλά υστερούν σε απτή ποιότητα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 7” του infotainment και στον πίνακα οργάνων μια έγχρωμη οθόνη 5” για τον υπολογιστή ταξιδιού. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όχι όμως και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες.
Σε άνεση και ποιότητα κύλισης, το βενζινοκίνητο Micra τα καταφέρνει καλύτερα απ’ ό,τι το 1.5 dCi, και πολύ καλά με απόλυτα κριτήρια. Η καλή εικόνα διατηρείται και στον αυτοκινητόδρομο, με σίγουρο πάτημα που εμπνέει ασφάλεια. Υπό πίεση, το εμπρός μέρος δείχνει ανάλαφρο και πάντα πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές σου, αν και η συμπεριφορά του Micra δεν φτάνει εκείνη ενός Ford Fiesta.
Εν τέλει, η ελληνική αντιπροσωπεία κατάφερε να αναβαθμίσει το Micra, κάνοντάς το πιο ευχάριστο για τον ενθουσιώδη οδηγό και πιο ασφαλές στις προσπεράσεις για όλους. Ο μόνος λόγος να μην επιλέξει κάποιος αυτό το κιτ βελτίωσης θα μπορούσε να είναι η άστοχη τιμολόγησή του. Ευτυχώς όμως, με τιμή καταλόγου €400, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, ενώ φυσικά δεν επηρεάζεται ούτε η εργοστασιακή εγγύηση της Nissan. Έτσι θα το επιλέγαμε.
Τι λέει το DRIVE
Η σημαντική βελτίωση των επιδόσεων του Micra, χωρίς επίδραση στην κατανάλωση, μόνο θετικά μπορεί να κριθεί από εμάς.
Τιμή Από €14.090 (βλ. κείμενο)
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 108 PS/5.250 rpm, 16,8 kgm/2.770 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 29,8”
0-400 m 17,4” @ 129 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 160,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,6”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (4η) 6,8”
110-140 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (5η) 14,7”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.070 kg
Μετρήσεις DRIVE