Το μεγαλωμένο 500, το 500L, το γνωρίζουμε εδώ και κάμποσο καιρό και αποτελεί την οικογενειακή έκδοση του δημοφιλούς μίνι. Η Fiat όμως δεν σταμάτησε εκεί. Αρχικά το εμπλούτισε με την light off road έκδοση Trekking και τώρα με τη Living.
Το Fiat 500L Living είναι το μεγαλύτερο και πρακτικότερο 500 που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Σε σχέση με το 500L, το Living είναι 20,5 πόντους πιο μακρύ (4,35 m) και 2 mm ψηλότερο (1,67 mm), με το πλάτος των 1,78 m και το μεταξόνιο των 2,61 m να έχουν μείνει ίδια.
Παρόλο το μήκος των 4,35 m, το 500L Living είναι αρκετά πιο κοντό από τα περισσότερα κόμπακτ 7θέσια, υπολειπόμενο 16,8 πόντων του Ford Grand C-MAX, 22,1 του Renault Grand Scénic και 23,8 του Citroën C4 Grand Picasso. Μικρότερο μήκος, που επιλέχτηκε για να υποστηρίξει το μανιτζέβελο χαρακτήρα πόλης που πρεσβεύει το όνομα «500».
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, όλο το επιπλέον μήκος βρίσκεται από τους πίσω τροχούς μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Με άλλα λόγια στο πορτμπαγκάζ, μέσα στο οποίο υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης τρίτης σειράς δύο καθισμάτων -επιπλέον κόστος 960 ευρώ.
Μέχρι τα πίσω καθίσματα του Living, τίποτα δεν αλλάζει σε σχέση με το 500L. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, οι θήκες για μικροπράγματα πολλές, το περιβάλλον ευήλιο χάρη στα μεγάλα παράθυρα και το πίσω κάθισμα συρόμενο και αναδιπλούμενο. Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά το χώρο αποσκευών που, ανάλογα την θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος, κυμαίνεται από 560 έως 638 lt, τη στιγμή που οι αντίστοιχες τιμές για το 500L είναι 343 έως 400 lt.
Ακόμα, το Living έχει τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με τρίτη σειρά δύο καθισμάτων που απευθύνεται κυρίως σε μικρά παιδιά και σε περίπτωση χρήσης της περιορίζεται ο χώρος για πόδια των επιβατών της δεύτερης σειράς, μιας και θα πρέπει να μετακινηθεί όσο πιο μπροστά γίνεται. Επιπλέον, θα θέλαμε τα δύο πίσω καθίσματα να διαθέτουν ίδια απόχρωση στην ταπετσαρία με την υπόλοιπη καμπίνα και όχι αποκλειστικά μαύρη.
Οδηγώντας το, απολαμβάνεις την ψηλή θέση οδήγησης με την πολύ καλή ορατότητα αλλά τη μέτρια πλευρική στήριξη, έναν ακριβή λεβιέ, καλή εργονομία και ένα άμεσο, αλλά χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση τιμόνι.
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής είναι η 1.6 MTJ με 105 PS και 32,6 kgm που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Είναι η ιδανική επιλογή για το χαρακτήρα του μοντέλου, καθώς η άλλη έκδοση είναι με τον 1.3 MTJ των 85 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο. Το φόρτε του είναι οι μεσαίες στροφές, μεταξύ 2.000 και 4.000 rpm και κινεί ικανοποιητικά το μεγεθυμένο 500L. Για να πιάσει τα 100 km/h απαιτεί 14,0” (+0,5” σε σχέση με το 500L) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h.
Μπορεί να μην διακρίνεται στις επιταχύνσεις από στάση, οι ρεπρίζ του όμως είναι ικανοποιητικές και κινούν αξιοπρεπώς τα 1.520 kg του 500L Living (+80 kg σε σχέση με το 500L), ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6,5 lt/100 km.
Εκεί που ξεχώρισε το Living σε σχέση με το 500L είναι στα φρένα, αφού οι μεγαλύτεροι δίσκοι (305 mm εμπρός και 264 mm πίσω) μείωσαν την απόσταση φρεναρίσματος από τα 110 km/h κατά 2,7 m (48,1 m).
Οι αλλαγές σε σχέση με το 500L δεν σταματούν εδώ, αλλά συνεχίζονται και στην ανάρτηση. Η βασική αρχιτεκτονική με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα παραμένει, με τα αμορτισέρ όμως να είναι καινούργια και ρυθμισμένα με γνώμονα το επιπλέον βάρος στον πίσω άξονα.
Αυτό δεν άλλαξε ιδιαίτερα το πολύ καλό πρόσωπο του 500L στο δρόμο, καθώς προσφέρει καλό κράτημα, λογική κλίση στις στροφές και καλή άνεση ιδιαίτερα σε ταχύτητα ταξιδιού. Το μόνο παράπονο στις υψηλές ταχύτητες είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος που εισβάλλει στην καμπίνα.
Από πλευράς εξοπλισμού και τιμής αγοράς, το 500L Living με τον 1.6 MTJ προσφέρεται αποκλειστικά με το πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο Lounge και κοστίζει 23.300 ευρώ -21.870 με απόσυρση. Σε περίπτωση μάλιστα αγοράς με έντοκο διακανονισμό ή τοις μετρητοίς, το 500L Living επωφελείται και έκπτωσης 1.400 ευρώ.
Τι λέει το DRIVE
To 500L Living να πετυχαίνει το στόχο του που είναι η υψηλή πρακτικότητα σε όσο το δυνατόν μικρότερες διαστάσεις, αλλά καλύτερα ο αγοραστής να το δει ως ένα 500L με ακόμα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών παρά ως ένα μικρό 7θέσιο πολυμορφικό.
Τιμή από € 23.300 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/3.700 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0”
0-120 km/h 20,7
0-140 km/h 29,9
0-400 m 19,3”
0-1.000 m 35,4”
30-50 km/h (3η) 3,8”
50-80 km/h (4η) 5,5”
80-110 km/h (5η) 7,5”
110-140 km/h (6η) 13,1”
100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 gr/km
Διαστάσεις 4.352 x 1.784 x 1.667 mm
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE