Το μικρό crossover της Mitsubishi αποτελεί γνωστή ποσότητα και είναι ένα ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία, ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοσή του. Η τετρακίνητη έκδοση εφοδιαζόταν με τον 1.8 Di-D των 150 ίππων που ξεχώριζε για την ευστροφία και την ποιότητα λειτουργίας, αλλά όχι και τόσο για τη χαμηλή κατανάλωση.
Η συνεργασία της Mitsubishi με τον Όμιλο PSA (Peugeot-Citroen), τόσο με το ASX όσο και με τα Outlander και iMiev, είχε να δώσει μόνο θετικά και στους δύο, κάτι που φαίνεται και με την τελευταία ανανέωση του μικρού crossover. Πέρα λοιπόν από τις μικρές αλλαγές στην καμπίνα του μοντέλου και κάποια νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι αυτή του πετρελαιοκινητήρα.
Ο 1.8 Di-D των 150 ίππων και προέλευσης Mitsubishi, έδωσε τη θέση του στο γνωστό τουρμποντίζελ των 1,6 λίτρων του ομίλου PSA, με το σύστημα τετρακίνησης να παραμένει το ίδιο αποτελεσματικό και γρήγορο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει δώσει αρκετές φορές τα διαπιστευτήριά του κινώντας μοντέλα της Peugeot, της Citroen, της Ford, της Volvo και της MΙΝΙ. Έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ζωντάνια στις χαμηλομεσαίες στροφές και είναι ολιγαρκής σε καύσιμο. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 114 ίππους και 27,5 kgm ροπής και χαρίζει στο ASX ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις σε σχέση με την έκδοση 1.8 Di-D που αντικαθιστά. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται 11,4” αντί 11,3”, ενώ στη μέτρηση 50-110 km/h η διαφορά φτάνει τα 1,3” (10,6” αντί 9,3”). Μικρές διαφορές υπάρχουν και σε όλες τις ρεπρίζ, πάντα υπέρ του 1.8 Di-D, ενώ κι αυτός συνεργάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει λεβιέ με μικρές διαδρομές και ακριβές κούμπωμα. Μόνη παραφωνία στον τομέα των επιδόσεων αποτελεί πάλι η μέτρηση φρεναρίσματος, μιας και για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται 44 m. Εκεί που κερδίζει ξεκάθαρα η νέα έκδοση πετρελαιοκινητήρα είναι στο τομέα της κατανάλωσης και της εκπομπής CO2. Το ASX 1.6 Di-D χρειάζεται 0,7 lt/100 km λιγότερο από το 1.8, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 6,8 lt/100 km, εκπέμποντας 132 αντί για 145 g/km CO2. Πέρα λοιπόν από την αισθητά μικρότερη κατανάλωση, το ανανεωμένο ASX με τον 1.6 Di-D πληρώνει πολύ χαμηλότερα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στον πράσινο δακτύλιο.
Ταξιδιάρικο
Οδηγώντας το, αμέσως θα αντιληφθείς και την άλλη μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση δημιουργούν ένα αυτοκίνητο πιο άνετο για τους επιβάτες, με αρχοντική διαχείριση των ανωμαλιών του δρόμου, χωρίς να θυσιάσει σε μεγάλο βαθμό την αμεσότητα και την ακρίβεια που χαρακτήριζε την προηγούμενη έκδοση. Έτσι, σε συνδυασμό και με τον οικονομικό και πιο πρόθυμο στις χαμηλές στροφές κινητήρα, το ανανεωμένο ASX είναι ακόμα καλύτερο στην καθημερινή συμβίωση. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι αρκετά ήσυχος σε συνθήκες ταξιδιού και η ησυχία πλήττεται κυρίως από τους μεγάλους καθρέφτες που αυξάνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο.
Καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο
Μπαίνοντας στην καμπίνα του ASX παρατηρείς ότι δεν είναι ιδιαίτερα φωτεινή λόγω των χρωματικών επιλογών, ενώ η δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος και τα μικρότερα παράθυρα περιορίζουν την περιμετρική ορατότητα. Την ορατότητα βελτιώνουν οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες που, όπως αναφέραμε, αυξάνουν και το θόρυβο στο ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, αλλά θα θέλαμε ελαφρώς καλύτερη πλευρική στήριξη. Οι χώροι είναι μεγάλοι για τέσσερις ενηλίκους και οι αποσκευές τους θα βολευτούν στο πορτμπαγκάζ των 419 λίτρων (μαζί με τον κρυφό χώρο των 26 λίτρων κάτω από το πάτωμα). Δεν παρέχει όμως την ίδια ευκολία στη φόρτωση σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, καθώς και το κατώφλι είναι ψηλό και το άνοιγμα είναι σχετικά μικρό.
Τα πλαστικά που απαρτίζουν την καμπίνα του ASX είναι στην πλειονότητά τους σκληρά -διαθέτει και μαλακά, αλλά σε μικρότερη έκταση- αλλά έχουν κορυφαία συναρμογή. Οι θήκες για μικροαντικείμενα παραμένουν αρκετές, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή χάρη στην απλή σχεδίαση και στους λίγους διακόπτες.
Σε σχέση με το προηγούμενο facelift, αυτό που άλλαξε είναι το τιμόνι και τα διακοσμητικά της κεντρικής κονσόλας, με τις βασικές εκδόσεις να διαθέτουν ένα πλαστικό που παραπέμπει σε ανθρακονήματα, και την πλούσια να διαθέτει πλαστικό piano black. Ακόμα, νέο είναι και το ηχοσύστημα, αλλά αυτό της βασικής δεν ταιριάζει με τα δεδομένα της εποχής, μιας και πέρα από τις κλασικές λειτουργίες δεν διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης με τηλέφωνο.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού με τις οποίες εφοδιάζεται η τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6 Di-D είναι δύο, Invite Plus και Intense Plus Panorama, και η τιμή ξεκινά από τα 24.860 ευρώ με απόσυρση και προσφορά. Από το βασικό κιόλας επίπεδο Invite Plus, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εφτά αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ενεργά προσκέφαλα, ESP, Hill Start Assist, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ, ηχοσύστημα MP3 με θύρα USB και ζάντες αλουμινίου 16”.
Τι λέει το DRIVE
Η τελευταία ανανέωση του ASX είναι και η πιο ουσιώδης, με τον 1.6 Di-D και τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης να μεταμορφώνουν το μοντέλο προς το καλύτερο.
Τιμή από € 27.090 ( από € 24.860 με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 114 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-140 km/h 25,0”
0-400 m 17,8” @ 121,6 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 152,7 km/h
30-50 km/h (3η) 3,8”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 6,3”
80-110 km/h (5η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 10,7”
80-110 km/h (6η) 9,1”
110-140 km/h (6η) 11,7”
Φρένα 100-0 km/h 44,0 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 g/km
Διαστάσεις 4.295 x 1.770 x 1.615 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE