Test drive: Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Test drive: Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Το ανανεωμένο Mazda2 αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για την πόλη, με πλούσιο εξοπλισμό και έναν ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα βενζίνης που τραβάει το δικό του μονοπάτι.

H Mazda πριν από μερικούς μήνες παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση του Mazda2 που ομολογουμένως αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των σουπερμίνι. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με τις επιλογές της μάρκας κάτω από το καπό.

Στα νέα στοιχεία που χρήζουν αναφοράς μετά το τελευταίο φρεσκάρισμα του ιαπωνικού μοντέλου περιλαμβάνονται η απόχρωση Platinum Quartz και η έκδοση Homura που προστέθηκε στα επίπεδα εξοπλισμού και δοκιμαζουμε εδώ. Η τελευταία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μαύρες ζάντες 16”, μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και κεραία σε σχήμα «πτερυγίου καρχαρία», προσθέτοντας έτσι μια σπορ νότα στο αυτοκίνητο.

Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με τη σχεδίαση να παραμένει σε μεγάλο βαθμό ίδια. Ενώ σε τεχνολογικό επίπεδο, στο εύχρηστο σύστημα infotainment με την έγχρωμη οθόνη (7” στάνταρ, 8" στις πλουσιότερες εκδόσεις) που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, έχει προστεθεί η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις, όπως ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, το δέρμα σε τιμόνι/λεβιέ και τα θερμαινόμενα καθίσματα.

Σε επίπεδο ασφάλειας συναντάμε σύστημα υποστήριξης και υποβοήθησης του οδηγού όπως αυτό για τη διατήρηση της λωρίδας και σύστημα παρακολούθησης νεκρής γωνίας καθρεπτών. Ανεβαίνοντας στο επίπεδο εξοπλισμού Revolution το πακέτο ασφαλείας του Mazda2 ενισχύεται με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενώ σε επίπεδο άνεσης στην ήδη μακριά λίστα εξοπλισμού του προστίθενται το θερμαινόμενο τιμόνι, οι αυτόματοι και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και LED φώτα ημέρας.

Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

O οδηγός μέσα στην πόλη δεν θα συναντήσει κανένα πρόβλημα με τη διαθέσιμη ισχύ καθώς το Mazda2 δείχνει να είναι φτιαγμένο για τον αστικό ιστό.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο μικρότερος κινητήρας της Mazda, που κατά κανόνα «εμμένει» στην ατμοσφαιρική λογική με μια μικρή ένεση εξηλεκτρισμού. Μια επιλογή που πηγαίνει κόντρα στις επιταγές των καιρών που θέλουν τούρμπο σε συνδυασμό με λιγότερα κυβικά και συχνά τρεις κυλίνδρους. Έτσι το «2» εξοπλίζεται με τον γνωστό 4κύλινδρο 1.5 Skyactiv-G των 90 PS στις 6.000 rpm και 151 Nm ροπής στις 3.500 rpm.

Το «παρών» δίνει, επίσης, το mild hybrid σύστημα τεχνολογίας i-Eloop με ηλεκτρικό κύκλωμα στα 24V. Αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10" και για το ίδιο διάστημα να την αποδίδει πλήρως.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που έχει άριστο σε αίσθηση και κούμπωμα λεβιέ. Επιπλέον, να σημειώσουμε πως χάρη στην τεχνολογία Diagonal Vortex Combustion σημειώθηκε σημαντική μείωση ρύπων σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Έτσι τώρα εκπέμπονται μόλις 107 gr CO2, περίπου 9% χαμηλότερα.

Σε επίπεδο επιδόσεων, τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά μεταφράζονται σε ένα αξιοπρεπέστατο 9,8" για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα της τάξης των 183 km/h. Στην πράξη, ο οδηγός μέσα στην πόλη δεν θα συναντήσει κανένα πρόβλημα με τη διαθέσιμη ισχύ καθώς το «2» δείχνει να είναι φτιαγμένο για τον αστικό ιστό. Μάλιστα δεν θα δυσκολευτεί να φτάσει κοντά και στην κατανάλωση που υπόσχεται η Mazda (5,5 lt/100 km), οπότε θα έχει κάθε λόγο να χαμογελά με την επιλογή του.

Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Αντίθετα στον ανοικτό δρόμο αλλά και στον επαρχιακό με συνεχείς στροφές, το μοτέρ θα αγγίξει σύντομα το όριο της απόδοσής του όταν πατάς βαθιά το γκάζι αναζητώντας επιτάχυνση. Οι μακριές δύο τελευταίες σχέσεις στο κιβώτιο δεν βοηθούν σε αυτή την περίπτωση, οπότε θα αναγκαστείς να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα για να μπεις στο φάσμα των στροφών που θα σου εξασφαλίσουν επιθυμητές ρεπρίζ και γρήγορες προσπεράσεις.

Αυτό είναι και το τίμημα κατά κάποιο τρόπο του ατμοσφαιρικού μοτέρ, αλλά και των ρυθμίσεων που στοχεύουν στην χαμηλή κατανάλωση. Υπό πίεση, η τελευταία ασφαλώς και θα ανέβει, σε τιμές που εξακολουθούν όμως να παραμένουν χαμηλές συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Εμείς την είδαμε να ξεπερνά κατά τι τα 7 lt/100 km σε ορεινές διαδρομές και αναζητώντας επιδόσεις στον ανοικτό δρόμο.

Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Κατά τα λοιπά, έχουμε ένα αυτοκίνητο με ανάρτηση που λειτουργεί πολύ σωστά. Τα γόνατα MacPherson εμπρός και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχουν νέα αμορτισέρ με νέες βάσεις στήριξης, έτσι ώστε να απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η συνολική ρύθμιση να μην επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές. Σταθερό, ευθύβολο και ήσυχο, το ανανεωμένο Mazda 2 θα σε κερδίσει με το πάτημά του, του οποίου η αίσθηση παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά στους χώρους, οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, με τους πίσω όμως να αναζητούν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Την ίδια στιγμή τα 255 lt του χώρου αποσκευών είναι μέτρια πλέον για την κατηγορία, ωστόσο το σχήμα είναι πρακτικό. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή κινούνται στο γνωστό υψηλό επίπεδο της ιαπωνικής μάρκας και η γενικότερη αίσθηση είναι πως ο κατασκευαστής έχει δώσει έμφαση και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Mazda2 1.5 e-Skyactiv-G

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο ιδανικό για την πόλη που στις κοντινές εκτός των τειχών μετακινήσεις θα ανταποκριθεί πολύ περισσότερο από θετικά και μόνο στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός θα αναζητήσει περισσότερη δύναμη.

Ο εξοπλισμός, η γενικότερη ποιοτική προσέγγιση της μάρκας αλλά και η παραδοσιακή αξιοπιστία δικαιολογούν την τιμή των €19.066 που απαιτούνται για την έκδοση Homura της δοκιμής μας, καθώς συνοδεύεται από πολλά premium στοιχεία. Αν για κάποιους τα τελευταία δεν αποτελούν προτεραιότητα, η βασική και σημαντικά φθηνότερη έκδοση Challenge (από €16.976) αποτελεί μια εξίσου καλή επιλογή για τις αστικές μετακινήσεις.  


Τι λέει το DRIVE
To Mazda2 παραμένει και μετά την πρόσφατη ανανέωσή του μια πολύ καλή επιλογή για την πόλη χάρη στην χαμηλή κατανάλωση. Θα δυσκολευτεί μόνο στο ταξίδι εξαιτίας του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 90 PS.
Τιμή Από €16.976
Τεχνολογία MHEV 24V, κινητήρας βενζίνης 1.496 cc, i4, 2 ΕΕΚ, 16v, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μπαταρία 0,012 kWh
Απόδοση 90 PS/6.000 rpm, 151 Nm/3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.695 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube