Είχαμε δοκιμάσει το νέο Kia Sportage στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση. Ένα αυτοκίνητο καλό, αλλά κάπως ελιτίστικο και αρκετά ακριβό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 DCT
Τώρα δοκιμάζουμε και την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Διότι, κακά τα ψέματα: όσο κι αν έχουν δυσφημιστεί τα ντίζελ τον τελευταίο καιρό, παραμένουν η δημοφιλέστερη επιλογή. Έτσι, το Sportage 1.7 CRDi, με τον πιο μικρό και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα της γκάμας, μπροστινή κίνηση και χαμηλή τιμή βάσης, έχει οπωσδήποτε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον Έλληνα υποψήφιο αγοραστή.
Θυμίζουμε ότι το Sportage έχει ανανεωθεί ριζικά μόλις πέρσι. Είναι χτισμένο πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, 39% πιο άκαμπτη, και έχει μακρύνει κατά 40 mm από τα οποία το 30 είναι στο μεταξόνιο. Οι επιβάτες τώρα κάθονται 40 mm χαμηλότερα, οπότε το εσωτερικό ύψος είναι πλέον άφθονο. Άνετος είναι επίσης ο χώρος για τα πόδια των επιβατών, εμπρός και πίσω, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι κορυφαίο, με χωρητικότητα 503 λίτρων στις εκδόσεις με κιτ επισκευής (491 με ρεζέρβα).
Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη, αν και στην έκδοση LX Upgrade της δοκιμής μας υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά και η γενική ατμόσφαιρα είναι κάπως μουντή.
Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει εδώ είναι οι επιδόσεις και η οικονομία της έκδοσης ντίζελ. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.7 CRDi αποδίδει στη συγκεκριμένη περίπτωση (με το χειροκίνητο κιβώτιο) 115 ίππους και ροπή 28,6 kgm από τις 1.250 μόλις rpm. Αναμενόμενα λοιπόν, το πετρελαιοκίνητο Kia δεν είναι από τα πιο γρήγορα μοντέλα της κατηγορίας του στις επιταχύνσεις από στάση, αλλά είναι κορυφαίο στις ρεπρίζ από χαμηλές στροφές.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς, το ντίζελ Sportage κάνει το 0-100 km/h σε 11,6” και το χιλιόμετρο από στάση σε 33,7”. Είναι δηλαδή πιο γρήγορο από το Ford Kuga 1.5 TDCi (12,1”/34,2”), περίπου αντίστοιχο με το Nissan Qashqai 1.5 dCi (11,8”/33,5”), αλλά πιο αργό από το SEAT Ateca 1.6 TDI (11,1”/33,2”).
Στα προσπεράσματα φαίνεται η σχετικά χαμηλή ιπποδύναμη και η πτώση απόδοσης που παρουσιάζει ο κινητήρας στις ψηλότερες στροφές. Με 6,8” στα 80-110 km/h με 3η, το Sportage ισοφαρίζεται από το Kuga (6,8”), ενώ το Qashqai 1.5 το περνάει καθαρά (6,1”), όπως και το Ateca (5,9”). Με 4η τα πράγματα αλλάζουν και το Kia, με 6,4” στα 80-110, αφήνει πίσω το Ford (7,3”), το Nissan (7,1”) αλλά και το SEAT (6,8”). Αν δούμε μάλιστα τις ρεπρίζ από ακόμα πιο χαμηλά, π.χ. στα 30-50 km/h με 3 η, το Kia είναι πολύ μπροστά, με 2,9” έναντι 3,6” του Kuga, 4,1” του Qashqai και 3,5” του Ateca.
Αυτή η κορυφαία ελαστικότητα του κινητήρα κάνει το Sportage ζωηρό, άνετο κι ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση. Συμβάλλει και το κιβώτιο όταν κινείσαι χαλαρά, αλλά στις γρήγορες αλλαγές έχει μια τάση να σκαλώνει. Στη γρήγορη οδήγηση δεν ανταποκρίνεται ούτε ο κινητήρας, καθώς αυξάνεται ο θόρυβος αλλά όχι ανάλογα και η απόδοση.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κινηθείς σβέλτα, αφού η ανάρτηση λειτουργεί σωστά, κρατώντας το αμάξωμα υπό έλεγχο. Παρά τα ψηλοπρόφιλα 70άρια λάστιχα της έκδοσης LX, η πρόσφυση είναι καλή και η υποστροφή μετρημένη. Καλή είναι παράλληλα και η άνεση, με την ανάρτηση να σβήνει ή να στρογγυλεύει όλες σχεδόν τις ανωμαλίες του δρόμου. Το Sportage μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και εκτός ασφάλτου, αλλά πρέπει να έχετε πάντα υπόψη ότι δεν υπάρχει ρεζέρβα, μόνο κιτ επισκευής. Όσο για τα φρένα, είναι αποτελεσματικά, αλλά η απόκριση στο πεντάλ δεν είναι πάντα ομαλή.
Τέλος, όσον αφορά στην οικονομία, το Sportage, με μέση κατανάλωση 7,3 lt/100km στη δοκιμή μας, είναι στο επίπεδο των Kuga 1.5 TDCi, Qashqai 1.6 dCi 130 και Peugeot 3008 BlueHDi 120, αλλά καίει κάπου 10% περισσότερο από τα Qashqai/Renault Kadjar 1.5 dCi 110 και SEAT Ateca 1.6 TDI.
Οι τιμές για το Sportage 1.7 CRDi ξεκινούν από τα €22.320, όπου μόνο το Qashqai 1.5 και τα Suzuki S-Cross και Vitara 1.6 DDiS είναι φθηνότερα. Όμως η βασική έκδοση LX Instyle του Kia, έχει μεν στάνταρ στοιχεία όπως το Bluetooth, το cruise control και το HAC για το ξεκίνημα σε ανηφόρα, αλλά έχει και ελλείψεις. Προτιμότερη είναι η έκδοση LX Upgrade της δοκιμής μας, που κοστίζει μεν €3.650 παραπάνω, αλλά προσφέρει επιπλέον τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη και σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με οθόνη 7” και κάμερα οπισθοπορείας.
Με πρόσθετη χρέωση €2.020 μπορείς να έχεις και το αυτόματο κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη, που πάει πακέτο με ιπποδύναμη αυξημένη στους 141 PS. Πιστεύουμε ότι συμφέρει.
Τι λέει το DRIVE
Ομοιογενές και ολοκληρωμένο, με χώρους, προσεγμένη ποιότητα, καλό συνδυασμό κρατήματος/άνεσης και κινητήρα με κορυφαία ελαστικότητα, αν και όχι αντίστοιχα οικονομικό. Χαμηλή τιμή εκκίνησης, όμως οι καλά εξοπλισμένες εκδόσεις είναι αρκετά ακριβότερες.
Τιμή Aπό € 22.320 (έκδοση LX Instyle)
Τεχνολογία 1.685 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 115 PS/4.000 rpm, 28,6 kgm/1.250-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-140 km/h 26,1”
0-400 m 18,0” @ 121,9 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 150,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,9”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 6,8”
80-110 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (5η) 8,5”
80-110 km/h (6η) 12,9”
110-140 km/h (4η) 11,3”
110-140 km/h (5η) 12,0”
110-140 km/h (6η) 17,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 176 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.480 x 1.855 x 1.635 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE