Test drive: Kia Picanto X-Line 1.0 T-GDi

Test drive: Kia Picanto X-Line 1.0 T-GDi

Η γκάμα του Kia Picanto εμπλουτίζεται με μια έκδοση crossover, με πλούσιο εξοπλισμό και έναν ισχυρό 1.000άρη τούρμπο κάτω από το καπό.

Το μικρό Kia Picanto διατίθεται σε πληθώρα εκδόσεων. Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα του είναι το Picanto X-Line. Ένα μοντέλο που μπαίνει στην ολιγομελή παρέα των αυτοκινήτων πόλης με crossover χαρακτηριστικά, μαζί με το FIAT Panda City Cross, το Suzuki Ignis και το VW cross up!.

Εϊναι βέβαια το μικρότερο crossover της Kia, κάτω από τα Stonic, Soul και Sportage. Σε σχέση με το συμβατικό Picanto, χάρη στους διαφορετικούς προφυλακτήρες το μήκος του X-Line έχει αυξηθεί κατά 7,5 πόντους, στα 3,67 m, ενώ οι επεκτάσεις των φτερών έχουν χαρίσει τρεις πόντους στο πλάτος, που αγγίζει το 1,63 m. Παραμένει έτσι το ίδιο ευέλικτο στην αστική ζούγκλα, έχοντας ένα επιπλέον ατού. Η αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 1,5 cm έχει ανυψώσει αντίστοιχα τη θέση οδήγησης, οπότε από τη θέση του οδηγού έχεις λίγο καλύτερη ορατότητα.

Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει ο ανοιχτόχρωμος διάκοσμος με στοιχεία σε χρώμα lime, αντίστοιχο με κάποια σημεία του αμαξώματος, αλλά και ο εξοπλισμός, που είναι πλουσιότερος απ’ ό,τι σε κάθε άλλο Picanto. Ίσως και απ’ ό,τι σε κάθε άλλο μίνι, γενικότερα. Στάνταρ είναι μεταξύ άλλων το σύγχρονο infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η επένδυση των καθισμάτων με τεχνητό δέρμα, αλλά και η ηλεκτρική ηλιοροφή. Η θέση οδήγησης είναι καλή ακόμα και για κάποιον ψηλό και η καμπίνα προσφέρει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (255 lt).



Το X-Line διατίθεται και με τον ατμοσφαιρικό 1.2 MPI των 84 PS (€13.390), στην περίπτωσή μας όμως φορά τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDi στην πιο αδύναμη εκδοχή του, με 100 PS. Με καλή απόκριση γκαζιού και 17,5 kgm διαθέσιμα από τις 1.500 rpm, οι επιδόσεις είναι όσο σπιρτόζικες φαντάζεσαι. Σε σχέση με το Picanto GT-Line με τον ίδιο κινητήρα και το κατά 25 kg χαμηλότερο βάρος, το X-Line χάνει κάποια δεκατάκια. Δεν υπάρχει αμφιβολία όμως ότι το 80-110 km/h σε 5,3” με και σε 7,2” με 4η συγκαταλέγονται στις κορυφαίες μετρήσεις της κατηγορίας. Δεν έχουμε μετρήσει το αντίστοιχο VW cross up!, συγκρίνονται όμως με εκείνες του συμβατικού up! 1.0 TSI (5,2” και 7,5”), ενώ το 0-100 km/h σε 9,5” είναι πολύ μπροστά από τα 10,7” του VW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Picanto 1.0 T-GDI

Παρά το αυξημένο ύψος του X-Line, η Kia επέλεξε να του δώσει ζωηρό οδηγικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι στις λακκούβες της πόλης είναι πιθανό να βρεις την ανάρτηση κάπως ξερή, ειδικά εφόσον συνδυάζεται με λάστιχα 195/45R16. Από την άλλη όμως, είναι το ίδιο άμεσο και ευέλικτο όπως το συμβατικό Picanto. Στον αυτοκινητόδρομο, το ότι πρόκειται για μίνι φανερώνεται περισσότερο από την περιορισμένη μόνωση, από το θόρυβο του αέρα και της κύλισης, και λιγότερο από τη συμπεριφορά του.



Ακόμα και υπό πίεση σε δρόμο με στροφές, η κλίση είναι εντυπωσιακά μικρή και το πλαίσιο έχει την ίδια σπορ διάθεση με κάθε άλλο Picanto. Το X-Line δεν βουτάει στα φρένα και, σε συνδυασμό με τα πίσω δισκόφρενα, στοιχείο που δεν συναντάς συχνά ούτε σε σουπερμίνι αντίστοιχης ισχύος, η απόσταση ακινητοποίησης είναι εξαιρετική: 37 m από τα 100 km/h. Οι 15,6 πόντοι από το έδαφος σου επιτρέπουν να ακολουθήσεις ένα χωματόδρομο χωρίς άγχος για την κοιλιά του αυτοκινήτου. Όμως οι ανωμαλίες του εδάφους δεν αποσβένονται αποτελεσματικά και πάντα φυλάς τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, οπότε δεν κινείσαι ανέμελα εκτός δρόμου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Ignis 1.2 DualJet

Έτσι, το X-Line φτάνει σε μια αντίφαση. Με διαφορετική ρύθμιση ανάρτησης και άλλους τροχούς, θα μπορούσε να γίνει το καλύτερο μίνι για κίνηση σε κάθε τερέν. Ως έχει, είναι βασικά η πλουσιότερη έκδοση του Picanto, με επιπλέον χαρακτηριστικό τη λίγο ψηλότερη θέση οδήγησης. Με τιμή που φλερτάρει με εκείνη πολύ καλών σουπερμίνι παραπλήσιας ισχύος (€14.790), μοιραία απευθύνεται στο κοινό που ψάχνει αυτό ακριβώς και είναι διατεθειμένο να το πληρώσει.


Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο, ευχάριστο όσο το συμβατικό Picanto στο δρόμο και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, αλλά όχι όσο άνετο θα περίμενες ίσως να είναι ένα crossover.
Τιμή €14.790
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 30,3”
0-400 m 16,8” @ 132,0 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 161,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 26”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 14”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 3.670 x 1.625 x 1.500 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.020 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube