Test drive: Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 S

Test drive: Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 S

Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση της F-Pace είναι μπολιασμένη με το DNA της φίρμας και είναι «ό,τι πρέπει».

Η νέα F-Pace είναι ίσως το σημαντικότερο μοντέλο της σύγχρονης Jaguar. Και αυτό διότι, παρά το γεγονός ότι άργησε πάνω από δέκα χρόνια να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη κατηγορία, το πρώτο της crossover/SUV ήρθε τελικά την ώρα που έπρεπε.

Η συγκεκριμένη κατηγορία διανύει το «χρυσό αιώνα» της και το αγοραστικό κοινό έχει αρχίσει και ζητά πράγματα που λίγα μοντέλα της κατηγορίας μπορούσαν να κάνουν. Ένα από αυτά είναι σίγουρα και η νέα F-Pace της Jaguar.

Το νεότερο μοντέλο της βρετανικής φίρμας βασίζεται στο πάτωμα των XE και XF και είναι ένα υβρίδιο που κατά 80% αποτελείται από αλουμίνιο και το υπόλοιπο 20% από μαγνήσιο και ατσάλι. Το μήκος της νέας F-Pace ξεπερνά τα 4,7 μέτρα (4,731 mm) και το πλάτος της φτάνει τα 2,18, και σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό ύψος (1,652 m), το παρουσιαστικό είναι ιδιαίτερα αθλητικό. Ειδικά στην έκδοση S με τα σκουρόχρωμα διακοσμητικά και τους έξτρα τροχούς των 22”, η εμφάνιση είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και macho.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 2.0d AWD Auto R-Sport

Από παρόμοια με το πάτωμα υλικά είναι κατασκευασμένη και η ανάρτηση, με την εμπρός να αποτελείται από διπλά ψαλίδια και την πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους Integral Link. Η κίνηση στην κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση TDV6 που οδηγούμε μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων της ZF.

Fυσάει
Το «ζουμί» όμως της υπόθεσης για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι ο 3λιτρος τουρμποντίζελ V6. Είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, διαθέτει δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (ένα για κάθε σειρά του V) και αποδίδει 300 ίππους και 71,4 kgm ροπή στις 2.000 rpm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στη βάρους 2.070 kg F-Pace ταιριάζουν γάντι με το χαρακτήρα και το παρουσιαστικό της, και φυσικά είναι πολύ ανώτερες από τη δίλιτρη Ingenium ντίζελ των 180 ίππων που οδηγήσαμε λίγες εβδομάδες νωρίτερα. Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους, η 3.0 TDV6 χρειάζεται 7” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση (10,5” η 2.0 180 PS) και περνά το χιλιόμετρο σε 27,4” με ταχύτητα εξόδου 191,3 km/h (32,1” με 160,4 km/h η 2.0 180 PS).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar XE 2.0 I4D 180

Η διαφορά στις επιδόσεις εν κινήσει είναι ακόμα μεγαλύτερη μεταξύ των δύο εκδόσεων κινητήρα, όπως για παράδειγμα στη μέτρηση 60-160 km/h όπου η δίλιτρη έκδοση χρειάζεται 27,5” και η 3λιτρη 13,6”. Σε σχέση όμως με τον άμεσο ανταγωνισμό της, την Porsche Macan Diesel S των 258 ίππων για παράδειγμα, τα πράγματα σοβαρεύουν. Και τα δύο μοντέλα αποτελούν τον ορισμό της έννοιας σπορ crossover/SUV και στις κορυφαίες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους βρίσκονται κοντά σε επιδόσεις. Σε όλες σχεδόν τις μετρήσεις, το γερμανικό μοντέλο είναι ταχύτερο και χάνει από την F-Pace μόνο στην ρεπρίζ 110-140 km/h (4,3” αντί για 4,5”). Εκεί που διακρίνεται η Jaguar είναι στην απόδοση των φρένων, με τα μεγαλύτερα φρένα της έκδοσης S (350 mm) να την ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 36,8 m, αντί για 37,2 m που θέλει η ελαφρύτερη Macan Diesel S (1.950 kg).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar XF 20d 180 AT8

Στο δρόμο, η F-Pace με τον κορυφαίο τουρμποντίζελ της γκάμας κρατά ψηλά τη σημαία με τον Ιαγουάρο. Η τετρακίνηση δίνει κατά κύριο λόγο κίνηση στον πίσω άξονα (10% εμπρός και 90% πίσω) και μόνο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης θα την μοιράσει 50-50 στους δύο άξονες. Βέβαια, όταν κρίνει ότι χρειάζεται περισσότερη δύναμη στον εμπρός άξονα, μπορεί να στείλει στιγμιαία μέχρι και το 90% της δύναμης. Στην πράξη και πιο συγκεκριμένα στους ελληνικούς δρόμους, η πισωκίνητη φύση της τετρακίνησης δίνει τον απαραίτητο σπορ τόνο. Σε συνδυασμό δε με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και το κορυφαίο ζύγισμα, κρύβουν αποτελεσματικά τον όγκο του αυτοκινήτου, χαρίζοντάς του αέρινο και διασκεδαστικό πάτημα στο δρόμο. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που σε γρήγορη οδήγηση θα νοιώσεις τον πίσω άξονα να δίνει παραπάνω δύναμη για να σε τοποθετήσει καλύτερα σε μια στροφή και να κρατήσει ισορροπία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-type Coupé S

Συμπαραστάτη στη σπορ οδήγηση θα βρεις τη θέση οδήγησης που ρυθμίζεται παντοιοτρόπως και διαθέτει πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το τιμόνι, αν και άμεσο και ακριβές για τα μέτρα της κατηγορίας, δεν παρέχει κορυφαία πληροφόρηση. H προσεγμένη ποιοτικά καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε ενηλίκους μαζί με τις αποσκευές τους (650 λίτρα πορτμπαγκάζ με κιτ επισκευής ελαστικού) και για την ψυχαγωγία τους φροντίζει το σύστημα πολυμέσων με τον 4πύρηνο επεξεργαστή και την κάρτα μνήμης SSD. Μέχρι οκτώ συσκευές μπορούν να συνδεθούν μαζί του μέσω το WiFi hotspot, ενώ η οθόνη αφής μπορεί να απεικονίσει τρισδιάστατα δεδομένα. Μάλιστα, σε περίπτωση αγοράς με τη μεγάλη HD οθόνη των 10,2”, περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό κι ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” που είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η έκδοση S που είχαμε στη διάθεσή μας και εφοδιάζει αποκλειστικά τις κορυφαίες εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου, διαθέτει ακόμα αεροδυναμικό κιτ με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, εμπρός προβολείς LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, τροχούς 20”, adaptive dynamics με τέσσερα προγράμματα, κόκκινες δαγκάνες φρένων, σουέντ επένδυση ουρανού κ.ά.

Εν κατακλείδι, η 3λιτρη TDV6 έκδοση της F-Pace αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το χαρακτήρα που θέλει να της προσδώσει η Jaguar, και το πετυχαίνει με χαρακτηριστική ευκολία χάρη στην τεχνολογία και στα εφόδια που διαθέτει στη φαρέτρα της.

Τι λέει το DRIVE
Η μεγάλη έκδοση πετρελαιοκινητήρα αποτελεί την ιδανική περίπτωση για όποιον θέλει να συνδυάζει το σπορ, με το «θέαμα». Και το τελευταίο, είναι πολύ λίγα τα crossover/SUV που μπορούν να το προσφέρουν.
Τιμή από € 67.100
Τεχνολογία 2.993 cc, V6, 24v, 4 ΕΕΚ, δύο τούρμπο, 300 PS/4.000 rpm, 71,4 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
0-160 km/h 17,1”
0-400 m 15,1” @ 151,1 km/h
0-1.000 m 27,4” @ 191,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,5”
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,6”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 4,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 241 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.731 x 2.175 x 1.652 mm
Βάρος 2.070 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube