Την ανανέωση του μικρού Honda θα την καταλάβεις κυρίως από τη νέα μάσκα Solid Wing και τις ανεπαίσθητες αλλαγές στα εμπρός φώτα και τους προφυλακτήρες. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ο 1.5 i-VTEC που ορίζει πλέον την κορυφή της γκάμας.
Καθότι συνδυάζεται μόνο με το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic, έχει επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα, πίσω ψευδοδιαχύτη, κόκκινη ρίγα στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή οροφής, μαύρα καπάκια στους καθρέφτες και 16άρες μαύρες ζάντες.
Ο κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός άμεσου ψεκασμού που γνωρίζουμε από το HR-V, με μεταβαλλόμενο χρονισμό (VCT) και βύθισμα (VTEC) στις βαλβίδες εισαγωγής. Με 130 PS στις 6.600 rpm και 15,5 kgm στις 4.600 rpm, αρέσκεται σαφώς στις υψηλές στροφές.
Το αναβαθμισμένο κιβώτιο έχει πολύ κοντή κλιμάκωση, οπότε το νεύρο από χαμηλά περισσεύει και η απόκριση είναι κορυφαία. Η χροιά του ήχου είναι μεν αθλητική και πάνω από τα 130 km/h γίνεται πιο ήπια, η έντασή του πάντως είναι υψηλή.
Πάει βέβαια πακέτο με ζωηρότατες επιδόσεις: Το 6άρι κιβώτιο δέχεται τέλεια τις καρφωτές αλλαγές, οπότε γράψαμε 0-100 km/h σε 8,7” και 0-1.000 m σε 29,9”. Κι εάν αυτά τα νούμερα ήταν αναμενόμενα, οι ρεπρίζ ήταν έκπληξη: Τα 80-110 km/h με 3η ολοκληρώνονται σε 4,7”, ενώ τα 110-140 km/h με 5η σε 8,9”. Σημειώστε ότι ένα SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS χρειάζεται 10,4” για την τελευταία, ενώ ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS 9,7”.
Παράλληλα ο πολιτισμένος χαρακτήρας των Jazz είναι παρών, συνθέτοντας ένα ενδιαφέρον καθημερινό πακέτο που συμπληρώνεται από πολύ λογική κατανάλωση: 7,2 lt/100 km, κατά μέσο όρο. Προφανώς εάν πιέζεις σκαρφαλώνει σε ψηλά 8άρια, όμως πέφτει άνετα στην περιοχή του «6» χωρίς να πας αργά.
Πακέτο με τον 1.5 i-VTEC πάει και η πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης που σημαίνει ξεκάθαρα σφιχτή απόσβεση και πίσω ημιάκαμπτο που -ενίοτε- αντιδρά ξερά στα εγκάρσια. Τελικά όμως δεν κουράζει, περιορίζει όσο πρέπει την κλίση στις στροφές και η επαναφορά είναι όσο δυνατή χρειάζεται. Ούτε στο φρενάρισμα βυθίζεται έντονα, μόνο που οι αποστάσεις ακινητοποίησης δεν είναι κορυφαίες, με 100-0 km/h σε 41,3 m. Το πεντάλ πάντως είναι πολύ γραμμικό και η αντοχή των τεσσάρων δίσκων περισσότερο από καλή.
Οδηγώντας γρήγορα το Jazz διαπιστώνεις πως επικοινωνείς σωστά μαζί του: Χωρίς χειρουργική ακρίβεια στο πάτημα, αλλά με σωστή πληροφόρηση για το απόθεμα της πρόσφυσης και προθυμία να στρίψει γλιστρώντας ελαφρά με τα τέσσερα. Οπότε τελικά πας γρήγορα, με τρόπο που άλλοι θα θεωρήσουν παλιομοδίτικο και άλλοι θα θυμηθούν με ευχαρίστηση: Με το στροφόμετρο στο κόκκινο και το λεβιέ στο χέρι.
Η ουσία είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα κατά τα άλλα «αθώο» σουπερμίνι με μήκος μόλις 4 m, τεράστιους χώρους για τουλάχιστον τέσσερις, 354 lt για τις αποσκευές και τα πίσω καθίσματα Magic Seats, που σημαίνουν πραγματικά πολύ-διαμορφώσιμη καμπίνα και απολύτως κορυφαία πρακτικότητα.
Οι σπορ λεπτομέρειες δεν είναι πάρα πολλές, αλλά οι πορτοκαλί ραφές και τα σπορ καθίσματα είναι σαφώς καλοδεχούμενα. Όσο ιδιαίτερο κι εάν είναι ένα σουπερμίνι πάντως, τα €20.250 είναι πάρα πολλά. Τουλάχιστον, πλην του αυτόματου κλιματισμού δεν λείπει τίποτα και υπάρχει στάνταρ ακόμα και η σουίτα συστημάτων ασφάλειας.
Τι λέει το DRIVE
Η τσουχτερή τιμή είναι ουσιαστικά το μόνο μείον ενός μικρού που ερμηνεύει νοσταλγικά το σπορ και το συνδυάζει μοναδικά με κορυφαία πρακτικότητα.
Τιμή €20.250
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβαλλόμενος χρονισμό και βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής, 130 PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 22,9”
0-400 m 16,3” @ 139 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 174,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 18,9”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (6η) 12”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 3.995 x 1.694 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις DRIVE