Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC Auto

Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC Auto

Δοκιμάζουμε το νέο πετρελαιοκίνητο Civic στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Παρά το συνεχιζόμενο πογκρόμ κατά της πετρελαιοκίνησης, η Honda δεν έχει χάσει την πίστη της στον κινητήρα ντίζελ. Συνεχίζει να τον εξελίσσει και τον προσφέρει ως επιλογή στο νέο Civic, της 10ης γενιάς. Μάλιστα, τον συνδυάζει και με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο – πράγμα που το κάνει για πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο μοντέλο.

Το αυτόματο κιβώτιο του Civic i-DTEC είναι κατασκευασμένο από τη γερμανική ZF, αλλά με ρυθμίσεις της Honda. Οι 9 σχέσεις του καλύπτουν ένα ευρύτερο πεδίο αναγκών από τις 6 σχέσεις του χειροκίνητου, καθώς η 1η είναι κοντύτερη για περισσότερη δύναμη και η τελευταία σχέση μακρύτερη για μεγαλύτερη οικονομία. Ο έλεγχος είναι ηλεκτρονικός, παρέχοντας μεταξύ άλλων στο κιβώτιο και τη δυνατότητα να «πηδάει» σχέσεις, κατεβάζοντας για παράδειγμα από 9η κατευθείαν 5η ή από 7η, 4η για πιο άμεση επιτάχυνση στο kickdown.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC συνεχίζει να αποδίδει 120 PS και 30,6 kgm ροπής, αλλά σε όλα τα άλλα σημεία είναι βελτιωμένος, έχοντας νέα, ενισχυμένη αλλά και ελαφρύτερη αλουμινένια δομή, έμβολα από σφυρήλατο ατσάλι αντί αλουμίνιο για μικρότερες απώλειες θερμότητας, εσωτερικές τριβές μειωμένες στο επίπεδο βενζινοκινητήρα, νέο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας με ξανασχεδιασμένο συμπιεστή, άμεσο ψεκασμό στα 1.800 bar και σύστημα NSC κατακράτησης/μετατροπής των NOx, χωρίς τη χρήση ουρίας.

Honda Civic i-DTEC κινητήρας

Με τον κινητήρα ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο, το Civic ζυγίζει 1.370 kg, δηλαδή κάπου 40-50 kg πάνω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Αυτό δικαιολογείται μεν από τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, αλλά από την άλλη επηρεάζει ελαφρά τις επιδόσεις, που είναι απολύτως ανταγωνιστικές χωρίς όμως να ξεχωρίζουν. Τα 10,9” στο 0-100 km/h και το 32,4” στο χιλιόμετρο από στάση είναι τιμές καλύτερες από του Skoda Octavia 1.6 TDI DSG (11,3”/33,1”) και του προηγούμενου Ford Focus 1.5 TDCi 120 PowerShift (11,2”/32,8”), αλλά υπολείπονται αυτών του Hyundai i30 CRDi 115PS DCT7 (10,7”/32,4”) και κατά μείζονα λόγο εκείνων του VW Golf 1.6 TDI 115PS DSG (10,3”/32,0”).

Στις ρεπρίζ εν κινήσει, το Civic τα καταφέρνει πιο καλά: Χρειάζεται 3,6” και 5,9” για τα 50-80 και 80-110 km/h με kickdown, επιδόσεις καλύτερες από του Octavia (4,2”/6,0”), του i30 (3,8”/6,0”) και του παλιότερου Focus (3,8”/6,0”), ενώ σε σχέση με το Golf (3,8”/5,5”) το Honda υπερέχει στις χαμηλές και υστερεί στις υψηλότερες ταχύτητες.

Στην οδήγηση, ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου είναι ευχάριστος. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι εξαιρετικά ομαλές και οι 9 σχέσεις κρατάνε πάντα τον κινητήρα στη ροπή του. Σκορτσαρίσματα και τινάγματα δεν νιώθεις ποτέ, η μακριά 9η δίνει αθόρυβο και οικονομικό ταξίδι και το μόνο μας παράπονο αφορά σε ένα δισταγμό και μια νωχελικότητα του κιβωτίου στο kickdown όταν κινείσαι χαλαρά για πολλή ώρα. Αυτό πάντως παρακάμπτεται με την επιλογή του προγράμματος Sport ή με τον χειροκίνητο έλεγχο από τα paddles του τιμονιού (μην περιμένετε πάντως κατεβάσματα «πολυβόλο» πριν τη στροφή, αλά Formula 1). Τέλος, το σύστημα επιλογής με κουμπιά αντί για λεβιέ ξενίζει και απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής.

Honda Civic i-DTEC 9AT κουμπιά επιλογής

O λόγος ύπαρξης των 9 σχέσεων με τη μακριά 9η είναι πρωτίστως η οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο Civic 1.6 i-DTEC, με μέση κατανάλωση 7,0 lt/100km στη δοκιμή μας, είναι όντως οικονομικό, αν και καίει 0,8 lt/100km περισσότερο από το αντίστοιχο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο και κάπου 0,3-0,4 lt/100km παραπάνω από το μέσο όρο του αυτόματου ανταγωνισμού.

Κατά τα άλλα, το 1.6 i-DTEC 9ΑΤ είναι όπως κάθε καινούργιο Civic. Έχει ιδιαίτερα άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, καλοφτιαγμένο εσωτερικό και μια ανάρτηση που συμβιβάζει ιδανικά τις αντικρουόμενες απαιτήσεις για σπορ συμπεριφορά και άνεση. Το μόνο που θα μπορούσε να του προσάψει κανείς είναι ο θόρυβος από την κύλιση σε τραχιά άσφαλτο (Με κριτική διάθεση, θα πούμε και ότι ο κινητήρας του δεν είναι ο πιο αθόρυβος και μεταξένιος σε λειτουργία ντίζελ της αγοράς).

Σε κάποια άλλα Honda, θα προσθέταμε στα όποια μειονεκτήματα και την υψηλή τιμή αγοράς. Τα €26.700 που κοστίζει το Civic 1.6 i-DTEC 9ΑΤ, στη (μία και μοναδική) έκδοση Elegance Navi, όντως δεν είναι καθόλου λίγα. Είναι €1.300-1.700 παραπάνω από τις πλούσιες εκδόσεις των αντίστοιχων Ford Focus και Hyundai i30 (136 PS), αλλά οι διαφορές με τα αντίστοιχα Peugeot 308, Skoda Octavia και VW Golf είναι μικρές. Και από άποψη εξοπλισμού, το Honda τα έχει όλα, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού πακέτου ασφαλείας Honda Sensing και του συστήματος πολυμέσων Honda Connect με οθόνη αφής 7” και σύστημα πλοήγησης της Garmin.

Honda Civic i-DTEC πίσω όψη

Τι λέει το DRIVE
Κορυφαία επιλογή ως αυτοκίνητο, αν και σχετικά ακριβό και όχι τόσο οικονομικό όσο κάποια άλλα αυτόματα ντίζελ μοντέλα.
Τιμή €27.600 (έκδοση Elegance Navi)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 31,9”
0-400 m 17,6” @ 128,1 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 160,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5,9”
110-140 km/h 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109* g/km
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 478 lt (414+64 υποδαπέδια)
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.
*135 g/km κατά WLTP

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube