Test drive: Ford Mondeo 1.5 TDCI

Test drive: Ford Mondeo 1.5 TDCI

Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του μεσαίου οικογενειακού Ford είναι ενδεικτική για το που έχουν φτάσει τα οικογενειακά του σήμερα.

Η βελτίωση που επέφερε στο Mondeo η αντικατάσταση του παλιού 1.600άρη TDCI κινητήρα με το νέο 1.500άρη είναι σαφής.

Το γράψαμε δοκιμάζοντας την οικονομική έκδοση 1.5 TDCI ECOnetic, ωστόσο τώρα επανερχόμαστε με αφορμή τη «συμβατική». Πρωτίστως αυτό σημαίνει πιο κοντό βήμα, με τελική σχέση μετάδοσης 3,61 αντί για 3,35, χωρίς άλλη αλλαγή στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το μαλακό λεβιέ.

Οι 120 ίπποι στις 3.600 rpm και τα 27,5 kgm μεταξύ 1.750-2.500 rpm παραμένουν, ενώ εξακολουθείς να έχεις καλή απόκριση στο γκάζι, ζωντάνια από τις 1.500 rpm περίπου και τράβηγμα μέχρι τις 4.000. Είναι λοιπόν φυσιολογικό οι αποκλίσεις στις επιδόσεις μεταξύ των δύο εκδόσεων να είναι τόσο μικρές που δεν μπορείς να αντιληφθείς χωρίς το V-BOX.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Ford Mondeo 1.5 TDCI 120 PS

Αμφότερες κάνουν 0-100 km/h σε 11,6”, ενώ στις ρεπρίζ η διαφορά κορυφώνεται στα 110-140 km/h με : 14,3” η απλή έκδοση και 14,8” η ECOnetic. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η ECOnetic είχε λάστιχα 215/60 R16 (έκδοση Trend), ενώ το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε εδώ (Titanium) έχει τα έξτρα 235/45 R18.

Μικρή διαφορά υπάρχει στην κατανάλωση, η οποία αφορά κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και δεν ξεπερνά το μισό λίτρο/100 km -με την προϋπόθεση ότι οδηγείς οικονομικά. Ως μέση τιμή στη δοκιμή μετρήσαμε τα 7,0 lt/100 km αντί για τα 6,7 της ECOnetic.

Από το σημείο αυτό και ύστερα δεν θα παρατηρήσεις κάποια διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων. Έχεις δηλαδή ένα μεσαίο οικογενειακό με βάρος 1.600 kg και συνολικό μήκος 4,87 m, τα οποία κρύβονται εντυπωσιακά.

Το Mondeo έχει εξαιρετικό κράτημα, άμεσες αντιδράσεις, ακριβές τιμόνι και υπαρκτή αλλά όχι υπερβολική κλίση όταν το πιέσεις. Καταλαβαίνεις μόνο μια μικρή ταλάντωση του πίσω μέρους στις κυματοειδείς ανωμαλίες, που πάντως ελέγχεται άμεσα. Με δεδομένο ότι σήμερα στη χώρα μας δεν υπάρχει Mazda6, δεν υπάρχει άλλο μεσαίο οικογενειακό που να μπορεί να συναγωνιστεί το Ford σε αυτό το κομμάτι. Πολύ καλά είναι και τα φρένα του. Έχουν την αντοχή που χρειάζεται και δύναμη αρκετή για 100-0 km/h σε 37,8 m.

Ταυτόχρονα η κύλιση είναι κορυφαία και η ανάρτηση ισοπεδώνει τις ατέλειες του δρόμου χωρίς να καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με 18άρηδες τροχούς. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι άριστα μονωμένος από την καμπίνα και μόνο στο πίσω κάθισμα ακούς τον αέρα απ’ έξω περισσότερο απ’ όσο περιμένεις.

Τουλάχιστον έχεις στη διάθεσή σου παραπάνω από επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι σου, οπότε δεν θα αισθανθείς ριγμένος όπου κι εάν κάθεσαι παρότι υπάρχουν και πιο ευρύχωροι ανταγωνιστές. Το πορτμπαγκάζ των 541 lt είναι πολύ μεγάλο και φορτώνεται πανεύκολα από την τεράστια πόρτα, ενώ εάν ρίξεις και τα πίσω καθίσματα έχεις πραγματικά τεράστιο χώρο στη διάθεσή σου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Passat 1.6 TDI

Η σχεδίαση του ταμπλό είναι μοντέρνα χωρίς φλυαρίες και η εργονομία δεν θα σε παιδέψει. Το σύστημα πολυμέσων είναι όσο εύχρηστο μπορεί να είναι ένα τέτοιο σύστημα, ενώ τα καθίσματα πολύ άνετα και καλοσχεδιασμένα. Ποιοτικά, το Mondeo είναι στα καλύτερά του. Αυτό δεν σημαίνει το απόλυτο ποιοτικό πρότυπο της κατηγορίας, σημαίνει όμως μαλακά, ποιοτικά ως επί το πλείστον πλαστικά με καλό φινίρισμα και αποδεκτή συναρμολόγηση.

Με δεδομένη την όχι σπουδαία διαφορά στις επιδόσεις, η επιλογή μεταξύ «απλού» και ECOnetic Mondeo γέρνει προς την ECOnetic μεριά. Χωρίς ουσιαστικά να θυσιάζεις κάτι -η τιμή είναι πρακτικά ίδια, κερδίζεις λίγο από την κατανάλωση κι άλλο από τα τέλη κυκλοφορίας. Γιατί όχι;

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος 1.5 TDCI το εδραίωσε ως ένα από τα κορυφαία μεσαία οικογενειακά, ωστόσο δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να μην προτιμήσεις την έκδοση ECOnetic. Η κορυφαία οδηγική εικόνα είναι δεδομένη.
Τιμή Aπό € 26.562 (Trend)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 35,0”
0-400 m 18,1” @ 124,0 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 157,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,2”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 7,0”
80-110 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 11,4”
110-140 km/h (6η) 14,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2104-109 g/km
Διαστάσεις 4.871 x 1.852 x 1.482 mm
Χώρος αποσκευών 541 lt
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube