Test drive: Ford Kuga 1.5 TDCi

Test drive: Ford Kuga 1.5 TDCi

Εύστοχες επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη και αναβαθμισμένη σε ποιότητα και τεχνολογία καμπίνα δίνουν νέα πνοή στο Kuga.

Δεν ήμασταν μεταξύ αυτών που θεωρούσαμε ότι το Kuga χρειάζεται αισθητική ανανέωση. Ειδικά στο εμπρός μέρος. Παρόλα αυτά η Ford την έκανε. Μαζί με κάποιες παρεμβάσεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά και βελτιώσεις στην καμπίνα, που δίνουν στο μοντέλο νέα πνοή.

Ξεχωερίζει από τη νέα, τραπεζοειδή μάσκα η οποία σε συνδυασμό με τα πορτοκαλί φλας είναι μάλλον αμερικάνικης αισθητικής, δίνει πιο έντονη προσωπικότητα από την προηγούμενη. Στο πίσω μέρος υπάρχουν μικρότερα σε πλάτος φανάρια. Νέες είναι και οι ζάντες που έχουν διάμετρο από 17 έως 19 ίντσες, ενώ το καπό είναι σχεδιασμένο για καλύτερη προστασία στους πεζούς. Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες έχουν δώσει στο αυτοκίνητο μεγαλύτερο εκτόπισμα. Γεμίζει πιο έντονα τον καθρέφτη και την λωρίδα του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Mondeo 1.5 TDCi

Στην πράξη είναι μόλις ένα εκατοστό πιο μακρύ, χωρίς καμία αλλαγή στο πλάτος και στο ύψος. Αναλλοίωτες είναι οι διαστάσεις της καμπίνας, η οποία προσφέρει επαρκή χώρο σε τέσσερις ενηλίκους, ή και πέντε με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ χωρά 456 lt, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροπράγματα και μπουκάλια, κάτι στο οποίο βοηθά και το νέο, ηλεκτρικό χειρόφρενό που ελευθερώνει χώρο στην κονσόλα. Σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εργονομίας παίζει και η νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC3. Έχει σαφώς ταχύτερη απόκριση από την προηγούμενη, πέντε νέες γλώσσες, απλουστευμένες εντολές για τις περισσότερες λειτουργίες και σημαντική επέκταση των φωνητικών εντολών. Ο οδηγός θα εκτιμήσει πολύ αυτή τη βελτίωση, απολαμβάνοντας παράλληλα μια θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του και δεν κουράζει στις μεγάλες αποστάσεις.



Τα υλικά δεν ήτα ποτέ πρόβλημα. Το μαλακό πλαστικό κυριαρχεί, ενώ οι σκληρές ματ επιφάνειες έχουν ιδιαίτερα ευχάριστη αφή και όψη. H συναρμολόγηση και το φινίρισμα έχουν βελτιωθεί , σημάδι ωριμότητας του μοντέλου.

Στο δρόμο το Kuga είναι ένα από τα πιο ήσυχα μοντέλα της κατηγορίας, κάτι στο οποίο σίγουρα συμβάλλουν και τα διπλά τζάμια της έκδοσης ST Line που δοκιμάζουμε. Ελάχιστος θόρυβος από την κύλιση, τον αέρα ή τον κινητήρα φτάνει στην καμπίνα.

ΔEITE AKOMH Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar Energy 1.5 dCi 110

Αναμφίβολα το σημαντικό νέο στην γκάμα του Kuga είναι ο 1.500άρης κινητήρας TDCi των 120 ίππων. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του, με πολύ χαμηλό επίπεδο κραδασμού και θορύβου, που συνήθως χαρακτηρίζει τους ντίζελ της κατηγορίας. Η ροπή των 27,5 kgm είναι πλούσια, αλλά το φάσμα απόδοσης σχετικά στενό. Χαμηλά, στις 1.200-1.500 δεν είναι ελαστικός και θέλει κατέβασμα ή… υπομονή για να φτάσει στις 1.800 rpm που δείχνει ορεξάτος. Από αυτό το σημείο ως τις 4.000 rpm βγάζει τον καλύτερό του εαυτό. Μέσα σε αυτή τη ζώνη η απόκριση είναι καλή και το τράβηγμα ευχάριστο και καθησυχαστικό για την ενεργητική ασφάλεια. Νιώθεις δηλαδή ότι επιταχύνει χωρίς να ζορίζεται. Κι αν χρειαστεί θα προσπεράσει με ασφάλεια. Η σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι ταχύτητες σε βοηθά να τον διατηρείς εκεί. Η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε, ύστερα από μετρήσεις, αρκετή πίεση στη φωτογράφηση και αρκετά χαλαρά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο στα 7,5 lt/100 km.



Από πλευράς επιδόσεων πάντως, το Kuga με τον μικρό 1.5 TDCΙ, βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε αυτό ευθύνεται κυρίως το βάρος του. Σε σύγκριση με προσθιοκίνητα SUV με 1600άρη ντίζελ, όπως τα νέα SEAT Ateca και Peugeot 3008, αλλά και το σημείο αναφοράς Nissan Qashqai, το Kuga είναι από 130 έως και 220 kg βαρύτερο. Μοιραία λοιπόν χρειάζεται για το 0-100 km/h 12,1”, τη στιγμή που το Qashqai θέλει μόλις 10,3”, το 3008 10,9” και το Ateca 11,1”. Οι διαφορές σε βάρος του Kuga παραμένουν εξίσου σημαντικές και στις υπόλοιπες επιταχύνσεις από στάση, αλλά και στις ρεπρίζ. Τουλάχιστον παίρνει μια μικρή ρεβάνς στα φρένα, επιτυγχάνοντας κορυφαία τιμή, στα 36,7 μέτρα από τα 100 m/h σε πλήρη στάση.

Μέσα στην πόλη είναι ευχάριστο από διασταύρωση σε διασταύρωση. Ο συμπλέκτης είναι προοδευτικός. Και σε βοηθά να το ξεκινάς εύκολα με λίγο γκάζι. Ο λεβιές έχει σαφείς διαδρομές και ευχάριστη αίσθηση. Ενώ νιώθεις ότι είναι ένα σφιχτό αυτοκίνητο, αποσβένει τις λακκούβες αποτελεσματικά. Με ελάχιστες αναταράξεις και σχεδόν καθόλου θόρυβο. Ακόμη και στις απότομες κοφτερές λακκούβες.

Στην εθνική διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, χάρη στην σωστά επιλεγμένη 6η. Και χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση για την οποία ήδη μιλήσαμε είναι ξεκούραστο στα μεγάλα ταξίδια.

Παρά το «τσιμπημένο» βάρος, σε δρόμο με στροφές έχει την τυπική για Ford ανάλαφρη αίσθηση. Και είναι από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα έχει όσο βάρος πρέπει, αρκετά καλή πληροφόρηση και είναι γρήγορο ώστε να μην παλεύεις με το τιμόνι. Κάποιες φορές το νιώθεις να τραβάει, στην κορύφωση της ροπής με στριμμένους τροχούς. Χωρίς ωστόσο να ενοχλεί στην πράξη.

Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος. Η κλίση είναι μικρή, και παρά το ύψος και τα κιλά, αλλάζει κατεύθυνση με κορυφαία για το είδος του αμεσότητα και ακρίβεια. Η έκδοση ST-Line φορά πιο σφιχτά ελατήρια. Ακόμη κι έτσι, περνά πιεσμένο πάνω από ανωμαλίες χωρίς να αναπηδά ή να ταλαντώνεται.

Το Kuga διαθέτει μπόλικα στοιχεία υψηλής τεχνολογίας που κάνουν τη ζωή σου όχι μόνο πιο εύκολη, αλλά και πιο ασφαλή. Για παράδειγμα το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop που πλέον λειτουργεί μέχρι τα 50 km/h, οι προβολείς Adaptive Front Lighting που προσαρμόζονται αυτόματα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και καιρού, καθώς και το αυτόματο παρκάρισμα.

Τι λέει το DRIVE
Η ουσία είναι στην απόλυτα πετυχημένη για τη χώρα μας προσθήκη του νέου κινητήρα ντίζελ, οπότε σε συνδυασμό με το τυπικά ευχάριστο για Ford «πάτημα», το Kuga έχει ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσει στην ελληνική αγορά. Δεν έχει και τόση σημασία που εμείς βρίσκουμε τη ανανεωμένη εμφάνιση πιο αμερικάνικη και κάπως συντηρητική.
Τιμή €25.840 (Business) / €27.353 (ST-Line)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.500-2.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
0-400 m 18,5” @ 120,5 km/h
0-1.000 m 34,2” @ 148,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,0”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 6,8”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (4η) 12,2”
110-140 km/h (5η) 13,6”
110-140 km/h (6η) 17,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,7m
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.530 x 1.840 x 1.700 mm
Χώρος αποσκευών 456 lt
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube