Για να πετύχει μια συνταγή δεν χρειάζεται προσοχή μόνο στην εκτέλεση. Πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιλέξεις τα κατάλληλα υλικά. Κι αυτό ήταν κάτι που δεν υπολόγισε καλά η Ford στο πρώτο EcoSport. Η σκέψη ενός «ψηλωμένου» Fiesta με ένα πιο «μυώδες» παρουσιαστικό, για να εισέλθει με αυτό στην ανερχόμενη κατηγορία των μικρών crossover, ήταν σωστή και στην εμφάνιση τουλάχιστον τα πήγε περίφημα. Όμως, η τελική γεύση που σου άφηνε το απερχόμενο EcoSport δεν ήταν αυτή ενός Ford. Τουλάχιστον όχι όπως την έχουμε συνηθίσει στην ήπειρό μας.
Η αίσθηση που αποκόμιζες από την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά δεν ανταποκρινόταν στα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Ford τα τελευταία χρόνια. Πάει όμως το παλιό. Οι ιθύνοντες της εταιρείας κατέγραψαν τις αδυναμίες και στην ανανέωση απέφυγαν τις εκπτώσεις. Προχώρησαν σε ουσιαστικές αλλαγές που άγγιξαν μέχρι και το εργοστάσιο κατασκευής, με τη γραμμή παραγωγής να μεταφέρεται στη Ρουμανία για τα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Σε επίπεδο εμφάνισης, το EcoSport δέχθηκε περιορισμένες αλλά καίριες επεμβάσεις. Όχι μόνο για να τονιστεί το «νέο», αλλά και για να ευθυγραμμιστεί η εικόνα του με τα μεγαλύτερα SUV της φίρμας, το Kuga και το Edge. Το τελικό αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο εκλεπτυσμένο από το παρελθόν ή και πιο «αθλητικό» αν αναφερθούμε στην κορυφαία έκδοση ST Line που είχαμε στη διάθεσή μας. Μια έκδοση που ξεχωρίζει από το πιο διακριτικό body kit που περιβάλλει το αμάξωμα.
Πέρα από τις καλοδεχούμενες αλλαγές στην εμφάνιση, η ουσιαστική ανανέωση του EcoSport γίνεται αντιληπτή μόλις ανοίξεις την πόρτα και περάσεις στην καμπίνα. Τα ευχάριστα νέα δεν αφορούν μόνο τη σχεδίαση που ακολουθεί τις γραμμές και τις λύσεις που υιοθετήθηκαν στην τελευταία γενιά του Fiesta. Σε αντίθεση με το παρελθόν, ευθυγραμμισμένα με το best-seller σουπερμίνι είναι πλέον και τα υλικά. Ποιοτικά και μαλακά πλαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει η 8άρα οθόνη αφής του σύγχρονου συστήματος πολυμέσων SYNC 3 -στάνταρ στον εξοπλισμό των πλουσιότερων εκδόσεων, όπως η ST Line. Για όσους απολαμβάνουν τη μουσική στο αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο ότι το νέο EcoSport εφοδιάζεται προαιρετικά με το κορυφαίο ηχοσύστημα της B&O που γνωρίσαμε στο Fiesta.
Οι χώροι στο εσωτερικό δεν έχουν αλλάξει και παραμένουν αρκετά καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ τα νέα καθίσματα είναι πολύ πιο άνετα από το παρελθόν για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του παρέχει 356 lt με τα καθίσματα στη θέση τους, διαθέτει διπλό πάτωμα για περισσότερη πρακτικότητα και θα βολέψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες μια οικογένειας, παρόλο το μικρό βάθος του. Μια ακόμα ευπρόσδεκτη αλλαγή θα ήταν το άνοιγμα της πίσω πόρτας που παραμένει στο πλάι και δεν είναι πάντοτε βολικό.
Μηχανικά, πέρα από την προσθήκη έκδοσης AWD στην γκάμα του EcoSport από το μέσο του καλοκαιριού, νέο είναι το κιβώτιο που συνοδεύει τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost. Στην περίπτωσή μας δεν πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή του με τους 140 PS. Το μοτέρ συνδυάζεται πλέον με ένα πιο πυκνό σε κλιμάκωση κιβώτιο έξι σχέσεων. Σασμάν που όχι μόνο έχει τονώσει τις επιδόσεις, αλλά έχει βελτιώσει και την οικονομία, η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,9 lt/100 km. Η απόκρισή του μοτέρ είναι πολύ ζωντανή και η ισχύς αποδίδεται γραμμικά και, παρόλο που το έργο του δεν είναι εύκολο με τα 1.270 kg, τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από το παρελθόν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 0-100 km/h έρχονται πλέον σε 9,6”, έναντι 10,4” του απερχόμενου μοντέλου με τον ίδιο κινητήρα, ενώ τα 110-140 km/h με 4η στο κιβώτιο ολοκληρώνονται σε 8,3”, έναντι 10,2” του παλιού.
Στο δρόμο, η ακόμα καλύτερη ηχομόνωση έχει βελτιώσει περεταίρω την εμπειρία μετακίνησης. Σε συνδυασμό δε με το νέο set-up της ανάρτησης έχει προσδώσει στο EcoSport την ποιότητα λειτουργίας και τα οδικά χαρακτηριστικά που περιμένεις από ένα Ford. Ακόμα και στην έκδοση ST Line με την πιο σκληρή ρύθμιση και τους μεγάλους τροχούς, η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες καλύτερα από το παρελθόν και χωρίς τριγμούς ακόμα και στις πιο δύσκολες ανωμαλίες. Κι όλα αυτά με την οδική συμπεριφορά να μην επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις και να παραμένει σε συνδυασμό με το πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλής κάτω απ’ όλες τις συνθήκες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Διαθέσιμο το ανανεωμένο Ford EcoSport από €15.168
Τελικά, το νέο EcoSport είναι αυτό που θέλαμε εξαρχής να είναι. Τα περισσότερα μειονεκτήματα του απερχόμενου μοντέλου εξαλείφθηκαν και πλέον μπορεί να σταθεί απέναντι σε οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο χωρίς να φαντάζει ακριβό για αυτά που προσφέρει. Κι αυτό ισχύει ακόμα και στην «φορτωμένη» έκδοση ST Line της δοκιμής μας, που η τιμή της ξεπερνά τα € 21.000. Είναι ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο και από τη στιγμή που η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα συμβαδίζει με των άλλων Ford, αξίζει μια θέση στη λίστα όποιου αναζητά ένα μικρό crossover.
Τι λέει το DRIVE
Αυτή τη φορά η Ford εκτέλεσε σωστά τη συνταγή του EcoSport. Η ποιότητα συμβαδίζει πλέον με την τιμή, ενώ και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά το καθιστούν έναν υπολογίσιμο αντίπαλο.
Τιμή Από €21.509
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 140 PS/6.000 rpm, 18,3 kgm/1.500-5.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
0-160 km/h 26,5”
0-400 m 16,9” @ 133 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 167 km/h
60-160 (με αλλαγές) 22,2”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 8,3”
110-140 km/h (5η) 13,0”
110-140 km/h (6η) 19,2”
Φρένα 100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2119 g/km
Διαστάσεις 4.096 x 1.765 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE