Test drive: BMW X2 xDrive25d

Test drive: BMW X2 xDrive25d

Το μικρότερο Sport Activity Coupe της BMW συνδυάζει με μεγάλη επιτυχία δύο διαφορετικούς αυτοκινητικούς κόσμους.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της BMW αφορά τα SUV της και το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως μοντέλο Χ για το 2017 ήταν η X1.

Δικαιολογημένα λοιπόν, οι άνθρωποι της BMW θεώρησαν ότι έπρεπε να χαρίσουν ένα «αδερφάκι» στο δημοφιλές μοντέλο τους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της νέας X2.

Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας X της BMW που έχουν ζυγή αρίθμηση, έτσι κι αυτό αποτελεί την πιο αθλητική βερσιόν του μοντέλου στο οποίο βασίζεται, εμπλουτίζοντας έτσι την γκάμα της BMW με ένα νέο μικρότερο Sport Activity Coupe.

Η νέα BMW X2 πατά στην πλατφόρμα UKL που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του BMW Group. Σε σχέση με την X1 είναι 8 cm πιο κοντή και 7,5 cm πιο χαμηλή, διαφοροποιώντας αρκετά το παρουσιαστικό της. Στο πλάτος και στο μεταξόνιο δεν συναντάμε ουσιαστικές διαφορές.

Πέρα από την πιο macho φιγούρα με την οπισθοκλινή οροφή, τους τονισμένους ώμους και τους μεγάλους θόλους με την «τετράγωνη» εμφάνιση, η σχεδίαση της X2 διαθέτει κάμποσα ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Η εμπρός τραπεζοειδής μάσκα είναι ανεστραμμένη για πρώτη φορά σε BMW, ενώ στις πίσω κολόνες συναντάμε το σήμα της εταιρείας. Σύμφωνα με την BMW, το τελευταίο χαρακτηριστικό πηγάζει από ορισμένα κλασικά κουπέ όπως η 2000 CS και η 3.0 CSL, αλλά εμείς τα θυμόμαστε και στη Ζ4 που εκτελούσε και χρέη πλευρικού φλας -στην πρώτη γενιά.

Πρωτιά για την X2 είναι και το πακέτο εξοπλισμού M Sport X που εφοδιάζει και το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Σύμφωνα με την BMW συνδυάζει τον περιπετειώδη με το σπορ χαρακτήρα των δύο «κόσμων» των Βαυαρών -X και M. Το συγκεκριμένο πακέτο διαθέτει εξωτερικά ασημί προστατευτικά, διαφοροποιημένους σχεδιαστικά προφυλακτήρες με μεγάλη εμπρός εισαγωγή αέρα, μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς και πίσω αεροτομή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 xDrive20d

Η σπορ αύρα που αποπνέει η εμφάνιση της X2 ενισχύεται ακόμα και από το μετατοπισμένο προς τα εμπρός παρμπρίζ με την μεγαλύτερη κλίση, καθώς και από τις εμφανείς και μεγάλης διαμέτρου απολήξεις της εξάτμισης (90 mm) που συνοδεύουν όλες τις 4κύλινδρες εκδόσεις του μοντέλου. Το τελευταίο στοιχείο αρχίζει και γίνεται «ρομαντικό» στην εποχή που ζούμε, μιας και οι περισσότεροι κατασκευαστές κρύβουν τις απολήξεις της εξάτμισης και τις αντικαθιστούν με διακοσμητικά στους προφυλακτήρες. Η X2 όχι μόνο δεν τις κρύβει, αλλά διαθέτει και μεγαλύτερης διαμέτρου από αυτές της X6 M.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X3 xDrive20d

Η γκάμα κινητήρων της νέας X2 αποτελείται για αρχή από τρεις εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και τέσσερις τουρμποντίζελ. Η έκδοση xDrive25d που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία πετρελαιοκίνητη με τον 4κύλινδρο δίλιτρο TwinPower Turbo. Με τη βοήθεια common railάμεσου ψεκασμού και δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 231 ίππους στις 4.400 rpm και 45,9 kgm ροπή από τις 1.500 έως τις 3.000 rpm. Συνεργάζεται δε με αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων με σωστή κλιμάκωση, σβέλτες αλλαγές και ομαλή λειτουργία. Οι επιδόσεις που δίνει στην 1.630 kg Χ2 είναι πολύ δυνατές και παραπέμπουν σε σύγχρονο GTi, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 6,6” και η τελική της ταχύτητα ακουμπά τα 237 km/h.

Ενδεικτικές της δύναμης της έκδοσης είναι και οι εν κινήσει επιταχύνσεις, όπως για παράδειγμα η μέτρηση 50 – 110 km/h σε 5,6” και το 60 – 160 km/h που ολοκληρώνεται σε 13,5”. Αντίστοιχο πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα με τις μονοπίστονες δαγκάνες και τα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω. Για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται 37,6 m, με το σύστημα των φρένων να μην παρουσιάζει σημάδια κόπωσης σε συνεχόμενα φρεναρίσματα, αλλά το μεσαίο πεντάλ να μην ξεχωρίζει για την αίσθησή του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X4 xDrive20d

Οδηγώντας τη νέα X2 αντιλαμβάνεσαι αμέσως το διαφορετικό στήσιμο της ανάρτησης σε σχέση με την X1. Είναι πιο σφιχτή, προσφέρει πολύ καλό έλεγχο και δεν θα δυσανασχετήσει με τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς της έκδοσης. Μόνη ένσταση αποτελεί ο θόρυβος κύλισης που προέρχεται από τα λάστιχα run flat όταν κινείται σε τραχύ οδόστρωμα. Με επιθετικό ρυθμό θα ανακαλύψεις ότι συμπεριφέρεται όπως ένα κλασικό χάτσμπακ, ενώ δεν θα διστάσει να ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του πίσω άξονα για να σε βοηθήσει στην έξοδο από την στροφή. Το τιμόνι με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση έχει σωστό βάρος, καλή πληροφόρηση και είναι ακριβές, τόσο στην ευθεία όσο και με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Η λειτουργία του Servotronic είναι σωστή, καθώς η μεταβολή της υποβοήθησης είναι προοδευτική και δεν ενοχλεί ούτε σε ταχύτητες ταξιδιού ούτε και μέσα στην πόλη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X5 xDrive40e iPerformance

Τα τρία προγράμματα οδήγησης (ECO Pro/Comfort/Sport) επεμβαίνουν στο γκάζι, στο τιμόνι, στο κιβώτιο και στον κλιματισμό, ενώ σε λειτουργία ECO Pro διαθέτει και σύστημα ελεύθερου τροχασμού. Ακόμα, η τετρακίνηση xDrive με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη μπορεί να δώσει στιγμιαία μέχρι και 100% της ροπής σε ένα μόνο άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι περίπου 18 πόντοι. Εκτός δρόμου όμως θα προτιμήσετε την X1, μιας και διαθέτει πιο ενδοτική και άνετη ανάρτηση.

Η σχεδίαση του ταμπλό της X2 παραπέμπει σε αυτό της X1 και προσφέρει προσεγμένη εργονομία, αλλά έχει νέα διακοσμητικά και επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας, με το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακά πλαστικά. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερα τοποθετημένη σε σχέση με την X1, προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους. Ένας τρίτος πίσω θα ψάξει λίγο παραπάνω αέρα για τα πόδια του και εάν είναι ψηλός για το κεφάλι του -ανασηκωμένο μεσαίο έδρανο. Τα μικροπράγματα θα βρείτε να τα βολέψετε σε μία από τις πολλές και μεγάλες θήκες που διαθέτει η καμπίνα, και ο χώρος αποσκευών των 470 λίτρων θα φροντίσει να μην αφήσετε πίσω καμία αποσκευή. Διαθέτει διπλό πάτο που βοηθά στη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης και αναδιπλώνεται για να μπορέσετε να τον εκμεταλλευτείτε πλήρως. Σε σχέση όμως με την X1 διαθέτει μικρότερο άνοιγμα.

Η τιμή της νέας X2 ξεκινούν από τις €33.200, με την κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε να έχει τιμή εκκίνησης τις €52.900. Δεν πρόκειται για προσιτή έκδοση, αν και είναι φθηνότερη από τον ανταγωνισμό και αναδεικνύει πετυχημένα το χαρακτήρα που έδωσε η BMW στο νέο της SAC. Μάλιστα, παρά τις ιδιαίτερα δυνατές επιδόσεις, η μέση κατανάλωση πετρελαίου κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στο χαμηλό 8,1 lt/100 km. Προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμούAdvantageM Sport και M Sport X, και ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων περιλαμβάνει πολλά χαρακτηριστικά και δωρεάν συντήρηση για πέντε χρόνια.

Τελικά, η BMW όχι μόνο πέτυχε το στόχο της με το νέο κόμπακτ και στιλάτο SAC της, αλλά θα αναγκάσει τον ανταγωνισμό να τρέξει πίσω της.

Τι λέει το DRIVE
Η BMW X2 δεν αποτελεί απλώς μια συνέχεια των μοντέλων Χ με ζυγή αρίθμηση, αλλά ένα ουσιαστικό μοντέλο που συνδυάζει τα καλά δύο κόσμων.
Τιμή Από €52.900
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail άμεσος ψεκασμός, 2 τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας, 231 PS/4.400 rpm, 45,9 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 14,7” @ 152,1 km/h
0-1.000 m 27,0” @ 194,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,5”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,3”
110-140 km/h 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 237 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.824 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.630 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube