Το πόσο σημαντική είναι η αναβάθμιση που δέχθηκε το BMW i3 αποτυπώνεται στα νούμερα των πωλήσεων του, τα οποία σημείωσαν αύξηση πάνω από 70%, από τον πρώτο κιόλας μήνα που το νέο μοντέλο λανσαρίστηκε στην αγορά.
Η αυτονομία είναι ο κυριότερος εχθρός των ηλεκτρικών και είναι πλέον σαφές ότι όσο η τεχνολογία των μπαταριών θα προχωρά τόσο θα αυξάνεται και το μερίδιό τους στην αγορά. Στη χώρα μας βέβαια υπάρχει ένας ακόμα ανασταλτικός παράγοντας που εμποδίζει την εξάπλωσή τους. Οι μετρημένοι στα δάχτυλα τους ενός χεριού σταθμοί φόρτισης. Η έλευση του βαυαρικού ηλεκτρικού και οι πρωτοβουλίες της BMW Hellas δημιούργησαν μεν κάποιους σταθμούς, αλλά σε κρατικό ή δημοτικό επίπεδο δεν υπήρξε και δεν φαίνεται να υπάρξει πρωτοβουλία στο άμεσο μέλλον.
Προς το παρόν, η BMW λύνει το πρόβλημα εφοδιάζοντας το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της με μια νέα μπαταρία. Αυτή, αν και παραμένει στις διαστάσεις της προηγούμενης, παρέχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (94 Αh) όσο και αυξημένη χωρητικότητα 27,2 kWh.
Συγκριτικά με το απερχόμενο i3 των 60 Ah που πρόσφερε αυτονομία 190 km, το νέο μπορεί να φτάσει θεωρητικά και τα 300 km. Αυτά βέβαια αφορούν τις τυποποιημένες μετρήσεις του κύκλου ΝEDC. Στην πραγματική ζωή, εκεί που το παλιό έφτανε με φειδωλή χρήση μέχρι τα 130 km, το νέο ξεπερνά με άνεση τα 200 km, ακόμα κι αν ο οδηγός δεν καταφύγει στο σούπερ οικονομικό πρόγραμμα Eco Pro+, όπου απενεργοποιείται πλήρως ο κλιματισμός και περιορίζεται η ταχύτητά του αυτοκινήτου στα 90 km/h.
Με το νέο i3 μπορείς να κινηθείς άφοβα και πέρα των στενών αστικών ορίων και το μόνο που πρέπει να υπολογίζεις πλέον είναι o χρόνος φόρτισης που σε απλή οικιακή πρίζα μπορεί να φτάσει και τις δέκα ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Χρόνος που μειώνεται σημαντικά με τη χρήση ταχυφορτιστή, πέφτοντας μέχρι και στις δύο ώρες και 45 λεπτά με τη χρήση αυτού των 22 kW. Ενώ με τον ταχυφορτιστή των 50 kW σε μόλις 40 λεπτά η φόρτιση μπορεί να φτάσει στο 80%.
Από εκεί και πέρα, εκτός από την αύξηση του βάρους κατά 50 κιλά που έκανε το i3 0,1” πιο αργό στο 0-100 km/h απ’ ότι πριν (7,2” αντί 7,1”), τίποτα δεν έχει αλλάξει. Η… out of space σχεδίαση εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα και να εντυπωσιάζει τους γύρω με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις του που κινούνται σε επίπεδο GTi.
Επιπλέον, η καμπίνα καταφέρνει και αποδίδει σχεδιαστικά την τεχνολογική ιδιαιτερότητα του i3, χωρίς ωστόσο να αφήνει σε δεύτερη μοίρα τους χώρους και την καθημερινή πρακτικότητα.
Τι λέει το DRIVE
Η αναβάθμιση στη χωρητικότητα των μπαταριών αύξησε την αυτονομία του i3 στα 200 πραγματικά km. Είναι άνετο, ευρύχωρο, διασκεδαστικό στο δρόμο και πλέον ζεις εύκολα μαζί του, αν οι μετακινήσεις σου περιορίζονται στον αστικό κλοιό.
Τιμή Aπό € 37.700
Τεχνολογία Ηλεκτροκινητήρας, 170 PS, 25,4 kgm, μπαταρία ιόντων/λιθίου 27,2 kWh, αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-140 km/h 15,5”
0-400 m 15,6” @ 140,2 km/h
0-1.000 m 30,4” @ 147,2 km/h
50-110 km/h 5,6”
50-80 km/h 2,0”
80-110 km/h 3,5”
110-140 km/h 6,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Μέση κατανάλωση 13,4 kWh/100 km
Εκπομπές CO20 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.775 x 1.578 mm
Χώρος αποσκευών 260 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE